{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
934 visninger | Oprettet:

hjælp ang lov køb af hest½ {{forumTopicSubject}}

hej jeg har købt en pony i foregårs .
sælger lovede 100% den ikke var forfanget og var sød at trække med og sund og rask!

jeg har så dyrlæge til hende idag hun er forfanget dyrlæge giver hende en sprøjte og jeg får til de næste par dage hvor hun også skal have medicin.

jeg mener i følge købeloven er der 2 år
hvor jeg kan sende hesten tilbage???
plus der også er noget med 14 dage ??

nogen der kan hjælpe mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp ang lov køb af hest½
  • #1   30. mar 2012 jeg har vidner osv. som har hørt at det sælgr har sagt plus jeg har det på sms osv

• #2   30. mar 2012 Mener at du har 14 dages fortrydelsesret

• #3   30. mar 2012 mener jeg også.. men ja mit andet problem er hesten havde det virkelig skidt der den kom fra. smiley hmm

• #4   30. mar 2012 14 dages fortrydelses ret med mindre andet er aftalt. de 2 år ved jeg ikke hvor du har fra

• #5   30. mar 2012 Der er ikke noget som hedder fortrydelsesret ved handel med hest..

• #6   30. mar 2012 så tilbagekøbsret.. det står i købskontrakten..

• #7   30. mar 2012 Din dyrlæge skal lave en attest på at hesten var syg da du købte den ( hvis dyrlægen kan bevise dette ) og så kan du forsøge at lade handlen gå tilbage..

• #8   30. mar 2012 tilbagekøbsret..... det er to HELT forskellige ting!!

• #9   30. mar 2012 & tilbagekøbsret har intet at gøre med at hesten muligvis var syg på handelstidspunktet at gøre..

• #10   30. mar 2012 isabella N: Var lige inde og se dit logment, du har reddet / købt en mishandlet hest.... som du har fået af vide er 100 % ok ?? - det er nu sjældent at mishandlede heste er 100 % i orden... ellers er de vel ikke mishandlede?

• #11   30. mar 2012 du har 6 måneder til at lade handlen gå tilbage, men det er dig der skal bevise/dyrlæge at den fejler noget. "sjult fejl"
    men ellers kontakt pernille skinnerup hun er rigtig dygtig til lige at vejlede inden taxometeret tæller smiley

• #12   30. mar 2012 det passer altså ikke der ikke er fortrydelse ret hvis der er handles fejl på hesten - alle har 2års reklamation på alle vare osgså levende i følge købeloven - det er ikke så længe siden der var noget i radion lige netop omkring hanmdle med en hest med handles fejl på og der blev også sagt at i henholdt til købe lov paragraf bla b´la kan ikke lige huske så havde man ret men dog skal det siges at hvis man ingen beviser har kan det være svært men prøv forbruger styrelsen ring til dem de kab fortælle dig hvem du skal snakke med ellers må du ha fat i en advokat.

men vil dog give tøsen ret i at mishandle heste kan man aldrig vide sig sikker med deres baggrund der kan jo være ting din sælger hellr ikke var klar ove - en misrøgte hest kan gemme på mange grumme ting smiley

• #13   30. mar 2012 Der er KUN fortrydelsesret hvis det er aftalt. Ellers er der ikke noget der hedder fortrydelsesret (det gælder i øvrigt osse hvis ma går i en tøjbutik og handler. Det er op til butikken om de vil give returret eller ej, medmindre der er tale om nethandel).

Tilgengæld er der 2 års reklamationsret, og det burde du kunne benytte her.

Jeg er dog meget uforstående overfor at du ikek har fået hesten undersøgt FØR købet -og forfangenhed burde da netop opdages ved en handelsundersøgelse (eller er det bare lidt slemt, burde du selv kunne se at hesten ikke er i orden)

• #14   30. mar 2012 Forfangenhed.. kan altså også være kommet EFTER du har hentet hesten...

• #15   30. mar 2012 heej igen jeg vil ikke af med hesten for den skal på ingen måde tilbage til den gamle ejer! smiley vil bare gerne høre om man kunne gøre noget.. evt jeg fik nogen penge retur af sælger

da sælger sagde han lige havde haft dyrlæge til hende fordi jeg spurgte om den var forfangen hvilket han sagde den ikke var dette har jeg på¨skrift plus flere vidner som var med ude at se hesten

jeg har haft hesten 2 dage og dyrlæge mener den har været forfanget meget længe.. (MIN dyrlæge)

men så længe jeg ikke vil aflevere hesten retur kan jeg vel intet gøre ?? vil bare høre ?? nu han har løjet med den ikke er forfanget som den nu er smiley ??

• #16   30. mar 2012 Isabella:

Du har købt en mishandlet hest, som har haft utrolig lange hove da du købte den?

Du har altså selv bedt om den her situation.

• #17   30. mar 2012 sælger har stadig løjet jo

• #18   30. mar 2012 isabella -ja. Men han har vel ikke regnet med den var forfangen (ikke at det så giver fripas). Og køber man en hest i den stand du har købt den i, så må man vidst osse bare tage de mangler med der er.
    Trist for hesten men tvivler på du får noget som helst ud af at køre en sag.

medmindre sælger straks indvilliger i at betale (og det gør han jo næppe), skal der køres en sag. Og sådan en kan trække i langdrag, og eftersom jeg formoder hesten ikke kostede ret meget, får du næppe dine udgifter dækket heller

• #19   30. mar 2012 okaay tak for hjælpen smiley
    det var os bare for at høre . bare når sælger lover højt og helligt at den ikke er forfanget samt den kan trækkes med uden problemer og det var den eneste grund til jeg købte hende hvilket vi aftalte og så når man får hende hjem er der både fangenhed og kan heller ikke trække med hende.
    så føler man lidt sælger burde give nogen penge igen nu han havde lovet der ingen problemer var og kun på den betingelse jeg købte hende .. men ja smiley vil os bare lige høre

• #20   30. mar 2012 Hvorfor fik du dog ikke hesten undersøgt.. Ja undskyld mig, men forstår simpelthen ikke man køber hest uden om en dyrlæge, og slet ikke som er mishandlet.. Du må tage det med når du har købt en hest i sådan en forfatning. Du kan ikke regne med at du får en sund og rask hest hjem, selvom sælger siger det.. Du kunne få den undersøgt så stod du noget stærkere.. Du får ikke nogen penge retur, og det eneste er jo at sende hesten retur nu.

• #21   30. mar 2012 tak for svar smiley jeg beholder hesten og tager den ´dyre vej

• #22   31. mar 2012 Der er ikke andet at gøre nej.. Man står så meget stærkere når hesten er undersøgt inden køb. Så kan sælger ikke snyde.. Det muligt sælger ikke har været klar over den er forfanget med de hove den har. Derfor kan du heller ikke komme bagefter og sige du ikke vil have den alligevel eller penge retur. Du kunne bare få den undersøgt og bekræftet at den var forfanget. Men håber den kommer sig.. smiley

• #23   31. mar 2012 søælger havde bare lige haft dyrlæge ude og hans dyrlæge havde sagt den ikke var forfanget derfor stolede jeg på det.

• #24   31. mar 2012 syntes det er groft at du nu sælger hesten vider som sund og rask når den er forfangen som du skriver her....

• #25   31. mar 2012 Nu skal du jo passe på, at du ikke får en kæmpe sag på halsen selv. Du sælger hesten videre og "lover højt og helligt" at den er sund og rask - samtidig skriver du her i forum, at den er forfangen. Burde du ikke skrive det i salgsannoncen også...??

• #26   31. mar 2012 Jeg beholder hesten nu smiley og hvis ikke den kan reddes bliver hun aflivet (;

• #27   31. mar 2012 smiley Husk at tænke lidt frem når du eller andre køber misrøgtede heste. ejeren af sådan en hest skal altså af med penge for at aflive. Hvis hesten ikke er passet kan man pudse dyreværnet på ham. Så er hesten i så dårlig stand, burde du have fået den gratis, lyder til du blevet groft snydt, og undres lidt over hvis i har været mange ude, at ingen har opdaget dette.

Som flere siger du kunne have prøvet at levere tilbage, men er det sådan en fusker, får du alligevel næppe pengene igen. I disse tilfælde, så tager man hesten på prøve og betaler derefter (hvis der skal betales) har man en skummel fornemmelse, kan man evt. nøjes med at lægge et depositum) det der med hesten kan sagtens rides bare ikke lige nu pga is på banen osv. så betaler man ikke.

Men held og lykke med ponyen, lyder til den har fortjent lidt medvind. Jordfold med stråfoder, så kan i slippe for at slås med forfangenheden. Kender mange ponyer der har løst problemet på denne måde.

• #28   31. mar 2012 tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
hjælp ang lov køb af hest½

Annonce