Min hest er blevet underlig {{forumTopicSubject}}
Hej alle.. Jeg har et problem, som jeg gerne vil høre om I har oplevet det, eller ved hvad man kan gøre..
Jeg har en skøn skøn unghest (Doolittle), som jeg er igang med at tilride. Han har været hos hestehviskeren Shane, og lige siden har han været god, og lyttede til mig, så jeg kunne ride ham (i longe dog).
I søndags ( for en uge siden) skulle jeg så ride ham, men han ville slet ikke høre efter. Han fik så raspet tænder (og det var hvert fald på tide, fordi han havde meget ondt!) Når jeg longere ham i bare grime, er han helt normal, men i trense er han underlig. og det har han været før og efter tandrasperingen!
Han har aldrig været sådan før.. Han har altid hørt hvad jeg sagde, og var god til at blive longeret, men nu er han bare mærkelig, og jeg kan ikke longere ham, og det kan min veninde heller ikke( som er ekstremt dygtig til heste!)
Hende der ejer stedet, hvor jeg har ham opstaldet, som også er min underviser, siger at jeg skal gå nogle ture med ham, og træne HMS, men HMS er han vildt dygtig til.. Ingen problemer der..
Har I oplevet noget lignende, eller har I nogle gode råd?
sep 2008
Følger: 35 Følgere: 33 Heste: 5 Emner: 13 Svar: 62
Men hør i tiden, har der ingen problemer været ):
sep 2008
maj 2007
Følger: 155 Følgere: 148 Heste: 7 Emner: 25 Svar: 456
maj 2007
Følger: 155 Følgere: 148 Heste: 7 Emner: 25 Svar: 456
sep 2008
Biddet ligger korrekt.. Har undersøgt det..
Men dyrelægen sagde bare at jeg ville kunne ride dagen efter igen...
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
Dermed kan du finde ud af om det er et forkert bid eller om du skal droppe biddet helt.
sep 2008
Altså jeg var faldet af ham for et stykke tid siden, og så har jeg ikke redet ham siden ( min søster har være tmed i x-factor) så jeg har ikke haft mulighed for det, fordi hende der hjælper mig, er på sådan noget gigt halløj.. så hun kunne ikke. Men jeg har longeret ham, med både grime, trense og saddel og det var hver dag..
Men ridning, der var jeg oppe og skridte på ham i søndags. Ellers ikke.. Han var helt umulig, til jeg kunne komme op.
sep 2008
Nej, det har jeg ikke. Jeg har aldrig redet uden bid før, og da han er lidt ustyrlig, tør jeg ikke helt.. Har aldrig prøvet det før..
Doolittle er unghest, bange for alt for tiden, ALT er farligt. Så jeg ved ikke helt, ved godt det intet har med bid at gøre.. Men når jeg aldrig har prøvet det på en mere roligere hest jo
sep 2008
Nu er det to dage siden ( i torsdags) han fik raspet tænder, kan det stadig være derfor?
sep 2008
JEg bruger normalt heller ikke longe pisken. Han reagere på min stemme. Det gør han også på fold, når jeg kalder på ham, kommer han. når jeg siger skridt, skridter han, når jeg siger trav, traver han, når jeg siger galop, galopere han.. Men det er bare siden torsdag har han væet umulig. Kan det være noget med tandrasperingen at gøre?
sep 2008
Vil enormt gerne lære ham ligge på komando, men jeg kan bare ikke - øv ):
sep 2008
sep 2008
sep 2008
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Jeg har skiftet mit "normale" 2 delte bid ud med et gummistangbid, hvilket min hest altså fungere 200 gange bedre med. Han går ikke imod biddet, lystre bedre, åbner ikke munden og er generelt gladere (her ligger altså også rigtig megen træning i rideglæde, bæring, muskelopbygning osv bag).
sep 2008
Min hest er blevet underlig