{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.483 visninger | Oprettet:

Jeg er hans eneste håb ellers skal han slagtes. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

I dette forum søger jeg kun virkelige erfarene rytter.

Jeg ville prøve at forklare min histore mest muligt, så den er forstårlig.

Jeg rider et udlejnings sted hvor jeg arbejder med bland andet unghest og guide.
Jeg har altid redet en hest som hed sonny boy som jeg har oprettede her inde.
men vi havde åben hus og han blev solgt. i april 2011.. Jeg har været så ked af det.. ( virkelig meget)

han kom til tisvildeleje og skulle også gå udlejnings hest der, men da han er en ældre herre kunne han ikke følgle med på din lange ture, så han blev sat til salg igen.

En pige på 10 år købte ham og nu står han i hammersholt i nordsjælland.
MIn veninde har skrevet med Emilie på 10 år. Cathrine hedder min veninde. Cathrine ringede mig op i onsdags ( den. 22 marts) og sagde at han skal slagtes..
jeg gik i chok og brød helt sammen. Jeg ringede straks til en dame der jeg kender og Emilie også kender. hun hedder Enge. Enge kender både Sonny boy fra hans tidliger steder. Jeg havde et utrolig bånd til sonny boy btw.
Enge sagde at Sonny var blevet helt skør og var ubruglig. Jeg sagde at det kan jeg slet ikke forstår når jeg var vand til at ride ham helt uden udstyr. jeg aftalte med Enge og Emilie at jeg skulle komme ud til sonny og gjorde jeg dagen efter, altså igår.
ja, han har ændret sig meget.

men alt i alt så er hele mit problem hvis jeg ikke kan rede ham skal han slagtes, men jeg ville ikke kunne leve hvis han skal slagtes. Familie kan ikke få ham solgt. De vil gerne have han skal kunne rides alene, men da han altid har gået som tur hest med flere duer det slet ikke. Han stjler og bliver helt vildt.
Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal kunne vende ham til at gå alene, nogle der ville hjælpe..?

Jeg er mere end trist over nogle mennsker kan have den holdning om heste. Men det kan jeg ikke ændre.

men da jeg gik med sonny igår var han helt vildt til at starte med, men efter han genkendte mig mere og mere var der slet ingen problemer. jeg kan noget med ham som ingen kan, men emilie ville ikke ha ham hvis hun ikke kan styre ham smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er hans eneste håb ellers skal han slagtes.
  • #1   23. mar 2012 Håber i forstår det jeg har skrevet. Det lyder hele lidt rodet men det hele køre også rundt i mit hovdet

• #2   23. mar 2012 er ked af at sige dette, men man kan ikke redde hele verden og er det ikke bedre at han får fred end at han fortsætter som kastebold?

• #3   23. mar 2012 jeg kan bare ikke købe ham. Jeg må på ingen måder for mine forældre.

Jeg ved at jeg ikke kan rede verden men jeg ved jeg kan rede sonny, han fortjener meget mere end en slagtning.

Jeg søger råd til at vende en hest til at gå alene.

• #4   23. mar 2012 Det der en galt med at aflive ham, han fejler jo intet. Han skal bare have tid med træning

• #5   23. mar 2012 gå alene i skov.

• #6   23. mar 2012 Træning og tolmodighed, start med at have en person ved siden af. Træn alene på bane og. Så det bare at tage det baby skridt af gangen. Men ja er pigen 10år, og uden tolmodighed, ja så tænker jeg arme pony. Og hjælper jo ikke at aflive, for pigen for en ny pony. Og ja efter lidt tid har hun samme problem igen.

Jeg har ikke hørt om heste som ikke kan lære det, slet ikke tur heste. Det skal bare trænes gradvist. Kan hesten trækkes på tur, kan man også trække ud og ride hjem eller på en bane hos nogle naboer og så trække hjem... Men tid og tolmodighed.
    Held og lykke, men ellers er en aflivning nu ok, for en hest som har givet en masse, og ja nu står og bliver misforstået. Krydser dog fingre her.

• #7   23. mar 2012 Start med at træne fra jorden med ham:) Og så gå nogle lange ture hvor du hele tiden roser ham;)
    Kunne det være en ide?:)

• #8   23. mar 2012 kan godt se at du ikke vil have at han bliver slagtet eller aflivet, forstår dig godt.
    har du ikke en der kan hjælpe med en anden hest? altså i går f.eks. en tur sammen, begge med en hest og så går den som ikke går med sonny boy væk bare i 2 minutter eller sådan og kommer så tilbage, i mellem tiden så prøver den der går med sonny boy at berolige ham med lidt godbider osv. og så kommer den anden hest tilbage i måske 10 minutter og går væk i 2 minutter igen
    og så når i har øvet nogle gange med 2 minutter kan man jo øge det til 5 minutter osv.

det eneste foreslag jeg kan komme med, håber at i finder ud af noget smiley

• #9   23. mar 2012 han står sammen med én pony og igår gik vi hvor emilie havde den lille pony og jeg gik med sonny.. han ser spørgelse over alt så god bider at rigtig godt til at aflede hans påmærksomhed.

tak til alle der har svaret... jeg krydser også selv finger! og vil kæmpe min røv i laser for hans overlevelse. Det er ikek umuligt men det kræver meget tid og arbejde.<3

• #10   23. mar 2012 Det er svært, kan sagtens se og høre at pigen ikke er dygtig nok til at ændre hans vane med at ride med andre. Det kræver noget erfaring og man skal også turde at gå ind og træne det..

Har de bedt dig om at hjælpe dem? Har du mulighed for at træne med ham?

• #11   23. mar 2012 Hvis dine forældre ikke vil lade dig købe ham, er der jo ikke så meget at diskuttere....

• #12   23. mar 2012 jeg er selv meget erfarn, men hest.. og JA, jeg har en mdr. til at træne med ham, og det er slet ikke nok. Men jeg tror på og jeg ved det kan lade sig gøre!

• #13   24. mar 2012 Hej, min gamle pony var også sådan på et tidspunkt og kunne ikke rides på tur alene, men så startede jeg med at trække nogle ture med hende uden andre hest også på den måde vænne hende til det, og det lykkedes smiley så vil sige tolmodighed og en masse træning

• #14   24. mar 2012 Synes du ska gøre op med dig selv om du tror der er mange år i ham endnu, da du skriver han er en ældre herrer.. måske er det alderdommen måske de mange år med mange forskellige rytter som har gjort det..
    Personligt tror jeg jeg ville give ham fred, både fordi han er gammel men også fordi det kan ødelægge(psykiak) et menneske at få en hest tilbage som man engang kendte og håber man kan redde og det evt. Ikke lykkes eller den når at aka aflives eller dør inden man kommer igang..
    Det er svært, men jeg tror jeg havde valgt at aflive og huske hesten for alt det gode man har haft med den..
    Jeg har næsten selv lige taget beslutningen og Nej det er ikke rart, men nu ved jeg at han har det godt, han var en hest hvor der sq ske noget og det kunne han ikke samt jeg vidste han ikke sq andet steds hen for med dagens danmark og trods alverdens aftaler i salgs kontrakter vidste man aldrig hva han vil blive udsat for..

Men afklar med dig selv og tænk på hestens bedste, ikke dit eget, dem er der nok heste af i landet hvor det er rytters bedste hesten stadig er i live for..

• #15   24. mar 2012 Jeg tror desværre ikke på at du på en mrd. kan ændre ham så meget at en 10 årig pige kan ride tur på ham uden problemer, når han har denne adfærd.

Så selvom du måske kan få ham til at blive bedre på den månede, så tror jeg desværre at problemerne vender tilbage med det samme at den lille pige begynder med ham.. for det vil jo være dig han føler sig tryg ved og ikke hende.

Og det projekt du kaster dig ud i vil kræve mere tid end 4 uger.

Så jeg ser kun to løsninger.

A: Aflive ham
    B: Du køber ham

Sa vil du rede hesten må du tage en snak med dine forældre.. evt. få et fritidsarbejde, så du selv kan betale udgifterne til ham - så kan det være dine forældre er mere med på den.

• #16   24. mar 2012 Hej.

Jo en måned kan godt være nok, hvis du virkelig vil det og arbejder hårdt for det.

Det er ikke sikkert det lykkes, men det er værd at give det en chance.

Hvor står han?

Hvis du sender mig en mail, vil jeg gerne prøve at vejlede dig lidt:
    Andrea@Liberamus-Equos.dk

• #17   26. mar 2012 Hej alle sammen. Igen tak for alle jeres svar.. i for lige en "opdate"..

igår snakkede jeg med Emilies forældre og de har besluttede sig for
    at de sender ham tilbage til det sted de købte ham, hos Sanne. Da sanne er ved at lukke sit sted har hun tænkt sig at slagte ham, fordi hun ikke har plads. Kun hvis der er en der vil købe ham, "overlever" han smiley

• #18   26. mar 2012 Nu kan jeg altså sagtens forstå dine overvejelser og kan virkelig god forstå dig.
    Men må nok sige at nu hvor der er tale om en ældre hest, så ville jeg nok give den fred. IKKE fordi man ikke sagtens kan have en gammel hest og få en masse gode timer ud af det men er nervøs for at han ville ende som en kastebold, hvilket jeg syntes ville være klart værer end at give den fred taget alder og erfaring i betragning.
    Så forsøg at se på det på den måde at du gør noget godt for den ved at lade den gå på de evige græsmarker

• #19   26. mar 2012 han er 17 år. smiley

• #20   26. mar 2012 som jeg ville sige at han har mange gode år tilbage smiley

• #21   26. mar 2012 En 17 årig Islænder er ikke gammel.. de bliver nemt 25-30 år.

Synes du endnu engang skal tage en snak med dine forældre, selvom det måske er gjort 50 gange før.

Hvad er deres begrundelse for at du ikke må købe ham?

I kan jo garanteret få ham til slagtepris, som er 1000 kr ca på en god dag smiley

Kommentér på:
Jeg er hans eneste håb ellers skal han slagtes.

Annonce