{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Derfor var video/billeder ikke tilladt {{forumTopicSubject}}

Epona.tv har spurgt Dansk Varmblod der stod for Hingste kåring i Herning om hvorfor det ikke var tilladt med video og billeder i år.

Svaret var:

"Tiltaget er udsprunget af det faktum, at visse medier ved andre internationale stævner i Danmark har valgt at gengive optagelser ude af deres kontekst og dermed manipulerende", skriver pressechef for Dansk Varmblod, Thomas Bach Jensen, i en email til EPONA.tv. Hvilke medier det drejer sig om, og hvordan de pågældende optagelser skulle være manipulerende og ude af kontekst, har pressechefen endnu ikke ønsket at uddybe. "

DRF har også svaret:
" "Er det for DRF tilfredsstillende, at man ikke som tilskuer, ved en begivenhed hvor DRFs reglement er gældende, kan dokumentere evt. mishandling til brug ved evt. indbringelse for disciplinærudvalget?", har EPONA.tv spurgt forbundet.

"Ved stævner og arrangementer er det arrangøren, der sætter retningslinjerne for adgang og fotografering. Hingstekåringen er Dansk Varmblods arrangement, og det er derfor ikke Dansk Ride Forbund, der sætter retningslinjer for fotografering", svarer DRFs pressechef, Rikke Højgaard, der samtidig meddeler, at DRF ikke har planer om at indføre samme forbud ved kommende stævner i DRF-regi. "

(link fjernet)

Så er det vist på det rene HVORFOR skiltet kom op :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Derfor var video/billeder ikke tilladt
  • #1   16. mar 2012 Tja...jeg synes egentlig, der bliver skrevet meget godt hvorfor...

Og ja, naturligvis er det EPONA, der bruger sådan en artikel.....Det synes jeg er mere tankevækkende end selve problemstilingen.....

• #3   16. mar 2012
    At der er epona.tv der har skrevet artikelen er ikke tankevækkende for mig - de er er medie der har bragt optagelser fra bla. hernings opvarmning i 2009 mener jeg, vist også 2010.
    Samt de beskæftigere sig med at tage video af diverse konkurrencer og hestesteder/arrangementer rundt omkring i DK.

Derfor berør et forbud som dette bla. dem. - men også alle de heste folk der kommer på messen.

• #4   16. mar 2012 EPONA er jo et medie, der temmelig ofte fremstiller ridesporten i form af mishandling, overtrædelser og "forkert" hestehold - det er alle vel ikke i længere i tvivl om.....Så nej, det er bestemt ikke en overraskelse, at netop EPONA fokuserer på et sådant forbud - det er vel, hvad man ku forvente......

• #5   16. mar 2012
    Ja slf. er det hvad man kunne forvente - selvfølgelig ville de undersøge grunden til forbudet :o)
    Det er jo ikke lige i Ridehestens hjørne at bringe sådanne ting.

Jeps de fokusere på overtrædelser, mishandling og forkert hestehold. Men har skam også en masse andre indlæg - positive som lærerige.
    Det er bare ikke dem folk læser og ligger mærke til ;o)

• #6   16. mar 2012 Det kan godt være jeg spørger dumt, men hvad er det for noget med at det ikke var tilladt med video og billeder i år?
    Synes ikke jeg har hørt/set noget om det.. Er det mig der er helt blind, eller? smiley

• #7   16. mar 2012 Nej netop - for mange har givet op overfor EPONAs politik efter at have brugt tid på at læse/se deres materiale og ikke mindst undersøge deres kilder, skribenter og interesser.

Jeg har ikk mere at sige...

• #8   16. mar 2012
    Forstår ikke rigtigt. Givet op? Overfor de videoer de bringer? Givet overfor dem der ser videoerne? Deres kilder til videoerne - som fx. fra Herning?

AnitaRasmussen . - Der var i opvarmningshallen hængt et billed op med tekst om at det var forbudt at filme og tage billeder smiley

• #9   16. mar 2012 Jeg gætter det er ulovligt fordi det er meget nemt at manipulere med film, via meget enkelte kameravinkler og musik. Uanset hvordan det forgår på godt og ondt, så kan det oftes vendes til noget negativt og omvendt.
    De gider de ikke den dårlige presse

• #10   16. mar 2012 Nårh okay, det havde jeg ikke lige set..
    Men tak for svaret! smiley

• #11   16. mar 2012 Krikken: Det er så negativt!! De fokuserer på og dyrker alt det slemme, forfærdelige og forargelige...se bare nyhedskolonnen i venstre side - der er HALVDELEN negativ, kritiserende osv indslag....Det er så trivielt at det skal fremstilles på den måde.... smiley GAB!

En anden og mere konstruktiv kritisk vinkel ku være meget mere interessant og sikkert skabe mere respekt.

• #12   16. mar 2012
    k A - Det er negativt hvis du fokusere på det negative :o)
    Der er en masse indlæg om forskellige folks måder at holde hest på, berider Anders Chrotzen der rider versader, lære hesten ikke at være bange for ting, rider øgning, der er klikker træning i forbindelse med trailerlæsning, tricks, en hest der ikke vil fanges osv. Der er ny forskning ang. allergi, sygdomme, skader osv.

Vil man gerne se det negative, så ser man det også :o)

Og JA i perioder er der meget negativt, selvfølgelig.
    Fx. efter de havde optaget western opvarmningen så blev der fulgt op på det.

• #13   16. mar 2012 Synes det er en skam at de føler at de skal "gemme" sig på opvarmnings banerne. Hvis de bare ved at de har sit på det rene, kan jeg ikke forstå hvorfor de ikke "tør" blive filmet.
    Synes i øvrigt lidt det er en dårlig grund, folk der sidder ude bag skærmen og kigger på de klip der kunne ha' været filmet, ´burde sagtens kunne se om det er god eller dårlig ridning på trods af en evt. "redigerïng

Synes det er lidt tanke vækkende at man godt må filme til selve showet, men ikke til opvarmningen. I mine øjne sender det et signal om at der ikke sker det samme på opvarmningsbanen som der sker på selve banen.?

mmh lidt underligt i mine øjne.

• #14   16. mar 2012 Vil give k A tildels ret, nogen gange vil Epona bare være kritisk for at være det.. Det kan selv jeg korse mig over...

Det er jo der man måske skulle forholde sig objektivt, og ikke smæde artikler til med farvelade og subjektive meninger og gøre ens hjemmearbejde ordentligt..

IKKE at Epona ikke har gjort SÅ mange gode ting og belyst SÅ mange emner der fortjente det og afsløret mangt en rytter der fortjente en straf eller to...

• #15   16. mar 2012 Et lille tilfædligt citat fra EPONA:

"...Er der nogen, der har set Driver fornylig? Altså ikke fotograferet skråt forfra af Ridehesten, men sådan i levende live? Det har vi. Vi så ham i Frederiksværk for snart et år siden, hvor han vandt en Prix st. Georg. Han kunne ikke skridte. Slet ikke. Ikke engang lidt. Og hans hals var muskuleret som et muldyrs. Der er heller ingen, der taler om ham på diverse hestefora mere, hvor man tidligere var så betaget af ham, og mente, at det velnok skulle blive ”spændende at følge ham på konkurrencebanerne.”

Hvis det ikke er negativt, nedgørende og endda usandt, så ved jeg godt nok ikke.....

Sådan noget gør, at jeg mister respekten for et medie ....desværre.

• #16   16. mar 2012
    Ja det er negativt og hvad så :o)
    Jeg kan også syntes noget er for meget, men undlader at fokusere på det negative - ligesom jeg heller ikke kun poster negative ting herinde, at der så ikke er særligt mange der ser de positive indlæg, er noget andet.

Jeg springer let og elegant over deres formuleringer jeg ikke bryder mig om og glæder mig over at have et medie som dem i DK istedet :o)

Var det ikke dig der syntes man ikke skulle fokusere på det negative?
    Så fokuser istedet på al den omtale de har lavet omkring fx. opvarmningen til et western stævne hvor fencing efterfølgende er blevet forbudt, alle de forskningsting de poster, de lærige indlæg med klikkertræning og dressur med Anders Chrotzen :o)

• #17   16. mar 2012 Jow det er det...og derfor har jeg ikke længere abonnement på EPONA - det er simphelthen for negativt, nedladende og "useriøs" journalistik til min smag...

Jeg læser og ser andre medier, der har helt andre og meget mere positive og konstruktive tilgange smiley

• #18   16. mar 2012 jeg tror ikke epona er tilfredse førend vi alle rider uden bid, i bomløssadel, med hestemuler skrabet af ridebanesandet, uden sko, helst klikkertrænet, fodrer uden havre, ikke har hesten i boks, ikke putter bandager og lignende på hestens ben, pakker den ind i plastic, og kan springe i cordeo...

ja det er så bare mine fordomme.

jeg vil gerne give slip på de fleste af dem, hvis epona tilsvarende giver slip på lidt af deres fordomme overfor traditionel ridning og hestehold.

• #19   16. mar 2012 Marie-Louise: Mangler SÅ meget "Synes godt om"-knappen :-))))

• #20   16. mar 2012 Marie-Louise @ min hest er en liansvinger @ *** synes RIGTIG godt om *** smiley

det kunne ikke siges bedre :o)

• #21   16. mar 2012 Marie-Louise. Lige undtagen den uden bid og spring i cordeo er dine fordomme mine drømme;)

• #22   16. mar 2012 Jeg må sige at jeg hilser Epona tv velkommen, selvom mit kendskab til det endnu kun er lidt sporadisk.
    Der har længe været en tendens til rygklapperi i den etablerede hestepresse. At der ikke tillades fotografering og videooptagelse på opvarmningsbanerne bekræfter desværre, hvad man har været vidne til siden rollkurens indtog. Uheldige momenter kan vi alle have, men at mange topryttere har uheldige momenter på 99% af de billeder der bliver offentliggjort af dem, må nødvendigvis mane til eftertanke. En del af billederne har de endog selv valgt at bringe i salgsøjemed, reklame osv...
    Så noget kritik er tiltrængt, når dressursporten og hesteetikken generelt har bevæget sig så langt væk fra de oprindelige formål.

Og nej, hos os rides der hverken bidløst, med lammefætter el. lign. Min datter er derimod konkurrencerytter på et relativt højt niveau og kan da godt lide at vínde - men ikke for enhver pris, og aldrig på bekostning af hestens velbefindende. Og der er ikke nær så mange uheldige momenter på hendes fotos, som af omtalte topryttere. - Lidt tankevækkende når hun kun er 12 år....

• #23   16. mar 2012 Jeg vil også mene at hvis der ikke må filmes på opvarmningsbanen, så må nogen jo føle sig truet, og her skal der der nok fokuseres lidt på .
    Jeg er lige kommet fra stævne, hvor jeg så LD1 og 2 programmerne . Og gud hjælpe mig om ikke jeg ser en 14 +- ride en pony rundt med hovedet i bringen smiley En LD 1-2 !

Jeg kan godt lide Epona . Og som en anden siger, så må man jo bare sortere i det . Personligt synes jeg der skal meget mere fokus på rideverdenen, da det desværre alt for tit går for vidt .

• #24   17. mar 2012 Man kan ikke manipulere med åbenlys misrøgt under ridning - Just sayin'.
    Syntes også nogle gange, at folk puster en stemning op, om hvordan andre end rytterne og deres crew vil sige grimt om deres dyr, photoshoppe billeder eller video. Har sjældent været ude for, at folk har omtalt det, uden at have et godt grundlag.

Hvis de ikke havde noget at skjule, ville de tillade film og fotos.

• #25   17. mar 2012 Jeg mener, at netop alt det negative der sker rundt omkring skal frem i lyset - og ja, det er Epona gode til smiley Hvor mange andre medier tør det ?
    Jeg ville da være flintrende lige glad med, om der stod 100 mennesker og fotograferede og filmede mig, når jeg varmer op - jeg har intet at skjule !
    Jeg synes, det er sørgeligt, at et avlsforbund vælger at forbyde video/foto-optagelser under opvarmning - det siger kun alt for tydeligt, at de ved, hvad der foregår, og accepterer det smiley

Kommentér på:
Derfor var video/billeder ikke tilladt

Annonce