{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forskellen på kryds næsebånd og mexikansk næsebånd
  • #1   15. mar 2012 Hvis man googler begge dele i hver deres fane og så sammen ligner kommer mange af de sammen billeder frem, så tror ikke der er forskel smiley

• #3   15. mar 2012 Et kryds næsebånd er et mexikansk næsebånd - medmindre det jeg altid har lært er helt forkert smiley

• #4   15. mar 2012 Forskellen på disse to, er at der i det mexikanske næsebånd er ringe der hvor selve "krydset" sidder sammen med den rem der skal over nakken på hesten.
    På krydstrensen er dette bare læder.
    Dog er disse to blevet forvekslet rigtig meget, og bliver stort set omtalt som det samme nu smiley

• #5   15. mar 2012 hmm ja for jeg har købt krydstrense med ringe? det giver ikke mening mente os det var et og samme

• #6   16. mar 2012 Det er det ikke oprindeligt, men det er det efterhånden blevet i daglig tale, da folk tror at det er det samme smiley

• #7   16. mar 2012 har lige snakket med drf og det er det samme;)

• #8   16. mar 2012 Som tidligere skrevet, så er det ihvertfald blevet det, da folk ikke rigtig kender forskellen smiley
    Men dette skulle heller ikke være en diskussion om hvorvidt det er forskellige eller det samme, bare at der faktisk er forskel, selvom de bliver kaldt det samme smiley

• #9   16. mar 2012 ja det er det;) og hvis drf mener det er er jeg glad for det dem jeg skal starte under;) så det var for om jeg ku ride med det eller ej;)og kan når drf mener det det samme;

• #10   17. mar 2012 Fededyrets -det er da noget der 100% afhænger af hvordan rytteren tilpasser trensen, og ikke af om næsebåndet kaldes det ene eller det andet;o)

I "gamle dage" hed det et krydsnæsebånd. I dag kaldes det jo så osse mexikansk. Hr osse set det omtalt som springnæsebånd.

I Tyskland hedder det mexikansk uanset udformningen. Jeg tror (uden at vide det med sikkerhed) at navnet blot er "lånt" fra det tyske.

Jeg mener jo så at krydsnæsebånd og mexikansk næsebånd er fuldstændigt det samme.
    Men din træner må jo kunne fortælle dig hvad hun mener forskellen er

• #11   17. mar 2012 Som skrevet før er forskellen den "forbindelse" der er imellem selve næsebåndet og den rem over nakken, samt hvad Fededyrets mor skriver mht. indstilling af det.
    Jeg har nu fundet billeder af det.

Krydsnæsebånd:
    (link fjernet)

Mexikansk næsebånd:
    http://www.neergaard.eu/images/webshop/large/mexi_brun.jpg

Jeg håber at I kan se forskellen.
    Også som tidligere nævnt er forskellen på disse ikke blevet skelnet, og er derfor i daglig tale blevet det samme.

(Begge billeder er fundet på google)

• #12   17. mar 2012 Fededyret -jeg ved skam godt hvad du mener. Jeg er bare ikke enig. For om det sidder højere/lavere osv, afhænger jo helt af hvordan jeg vælger at indstille det, og ikke af om jeg kalder det mexikansk eller krydsnæsebånd.

Mia -stadig ikke enig. Begge typerne blev "i gamle dage" ganske enkelt kaldet krydsnæsebånd herhjemme, og mexikansk i tyskland, så jeg tror nu mere det handler om at man har "lånt" et ord fra tyskland.
    Ligesom det jo er tilfældet med elevatorbid vs gag-bid. Det dækker over det samme. Gag er blot den engelske betegnelse, mens elevatorbid er hentet fra tyskland

• #13   17. mar 2012 Jeg tror simpelthen bare at det er nemmest at blive enige om at vi ikke kan blive enige om dette emne smiley

Kommentér på:
forskellen på kryds næsebånd og mexikansk næsebånd

Annonce