{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Passet kommer ikke til tiden? {{forumTopicSubject}}

Ak ja, jeg som troede at landscenter for heste var til og stole på.. Men ja, Self kan ventetiden blive længere.

Men de viste jo allerede FØR nytår at der var mange der skulle ha lavet pas, hvor de lover at pas der blev sendt ind før det nye år var der til marts. Sidst jeg snakkede med dem, var for en mdr siden, hvor de stadgi siger marts, på dette tidspunkt må de da være klar over at de ikke kan holde dette. Nu har jeg igen snakket med dem, denne gang er det til påske...

Hvad skal vi så gøre, os der skal have flyttet hesten? hva med vac, de skal jo skrives ind i passet nu?

Ja, det skulle jo ha været lavet for lang tid siden, lige til mit forsvar vil jeg sige at jeg fik lavet pas på ponyen så snart hun blev vores..

Ja, jeg brokker mig...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passet kommer ikke til tiden?
  • #1   6. mar 2012 samme her smiley
    Fik hesten 2. juledag og derefter dyrlæge og ind med papir og derefter vente og vente og v................
    Heldigvis skal hun ikke flyttes og vac er kun til august smiley

• #2   6. mar 2012 Vi fik af vide at så måtte vi jo bare køre med hesten.. Ja flot, lige frem og bede folk om ulovligheder....

• #3   6. mar 2012 Jeg snakket me ddem i sidste uge.. der sagde de at de var kommet til pas modtaget den 19 dec.

• #4   6. mar 2012 Idag er de kommet til 20 dec...

• #6   6. mar 2012 Ang vacciner kan man altså få dem skrevet i en separat bog udleveret af dyrlægen og så få dem ført over, når passet kommer igen.

• #7   6. mar 2012 Isabella - det er an på, hvad der skal laves. Det er forskellige mennesker der sidder med det. Astorias pas blev også indsendt i slutningen af dec i forbindelse med kåring i januar og det har jeg fået tilbage opdateret med kåringsresultater

• #8   6. mar 2012 så er de kun kommet en dag på 4 dag ? hold da op der må være kommet mange pas ind.

• #9   6. mar 2012 Der ER mange pas inde. Noget jeg ikke forstår er så de mennesker der absolut venter til aller sidste øjeblik, hvis de har muligheden tidligere.

• #10   6. mar 2012 Jeg havde desværre ikke mulighed for det tidligere:-(

jeg har sendt to pas ind, den ene på en hest jeg lige havde købt den anden på en pony jeg slev har avlet for 10 år siden men som havde været udlånt i 8 år til et ægtepar som aldrig havde skænket det en tanke.

Desværre døde manden og ponyen kom tilbage til mig og så måtte jeg jo lige få fikses et pas til den smiley

• #11   6. mar 2012 Jeg har fået afvide, at man kan få dyrlægen til at skrive det i senere. smiley

• #12   6. mar 2012 Mit er sendt ind d.6 dec har ikke fået mit endnu, men kan så også vœre fordi de venter på svar fra dna testen, min har i mellem tiden fået vac.. 2 gang så har jeg bare fået de tomme flasker af dyrlœgen og så skal jeg bare passe på dem indtil jeg får passet, og så kører jeg til dyrlœgen og får skrevet dem i når passet kommer,

• #14   7. mar 2012 Ak ja, de dumme pas! Jeg har måtte finde en dødserklæring på deres tidligere ejer, fordi de ikke troede på at manden var død -.-

Men nu er de da heldgivis kommet ö

• #15   7. mar 2012 havde i nu også været smarte havde i inden det blev sendt ind, kopieret alle sider hvor der stod noget om hesten, og taget det med når i skulle fragte hesten, politiet er forstående for at videnscentret har passet.

• #16   7. mar 2012 Mine er heller ikke kommet og de er indleveret slutningen af 2010 og siden har jeg diskuteret frem og tilbage sammen.. Det viste sig godt nok at dyrlægen ikke havde indsendt alle korrekte papirer, men det havde de glemt at fortælle mig..

• #17   7. mar 2012 Det med vac, problemet er at det ikke er ham vi normalt bruger, det var osse planen at hestens første vac skulle skrives ind i passet når jeg nu fik det her til marts som de sagde, nu har de jo så rykket det.

Og jeg kan ikke rigtigt vente med at få min anden vac da han står til udlån, og jo kan ryge når det skulle være. Han skal altså muligvis til fyn..

• #18   7. mar 2012
    havde også problemer da Lybra skulle vac. hendes pas var i NL og var 8md under vejs....

• #19   7. mar 2012 Jeg må indrømme jeg har ventet til sidste øjeblik med at få lavet passet da hesten er fra 1986, og kunne jo i princippet gå hen og stille hesteskoene inden . Fandt så senere ud af at der skulle være chip og pas på bare for at komme til destruktion hos DAKA. Synes så at det skulle være nok at få hesten udelukket fra konsum, da det er sporbarheden af hestekødet det drejer sig om..

• #20   7. mar 2012 Gud hvor er jeg lykkelig for at jeg sendte ind senest i maj måned smiley det ene fik jeg efter 2uger, det andet efter 3uger smiley

Har forståelse for dem som først lige har købt hesten, haft problemer med at kunne få det lavet osv..

Men dem der bar har ventet fordi de ikk gad, tja det er bar ris til egen røv

• #21   7. mar 2012 Jeg venter stadig på mit smiley sendte det ind lige omkring juletid, og ja, det er sent, men ville ikke ofte penge på pas før det var nødvendigt, når hesten er fra 1992..

• #22   7. mar 2012 So sorry, men gud hvor jeg synes det er latterligt ikke at vil ofre penge på hesten fordi den er omkring 20 - det koster også at få den aflivet og kørt til daka og den kan ikke blive slagtet uden pas.

• #23   7. mar 2012 Jeg er bare glad for at mit fðl ikke skulle sælges,, smiley

• #24   10. mar 2012 Jannie G, synes det er en anden snak end pas.. Hvis det var en hentydning til min kommentar så synes jeg lige du skal tjekke hvor gamle mine heste egentlig er. Begge 2 er ældre end dig! Og jeg vil ikke sige at jeg ikke ofrer penge på dem. De bliver passet med alt og får specielt foder der passer til lige dem hvor det ligger i en pris omkring de 200 kr pr sæk. Og hvis jeg ikke ville bruge penge på dem ville jeg nok ha aflivet den store i 2003 da hun fik konstateret gigt.. Og desuden skal den ikke slagtes, den bliver aflivet hjemme i de vante omgivelser når den tid kommer, så derfor udelukkelsen fra konsum (dyrlægen får det vist også lidt nemmere, og hun synes også det var noget pjat)..

Maja A: Helt enig med dig!

• #25   10. mar 2012 Lige præcis.
    Kavello er sku også passet i hoved og røv, og mega forkælet. Bare spørg pigerne ude i stalden.
    Han er udelukket fra konsum, og skal ikke slagtes.
    Jeg gad bare ikke ofre alt det pasting før det absolut var nødvendigt.

Kommentér på:
Passet kommer ikke til tiden?

Annonce