Auktion på heste {{forumTopicSubject}}
Hvad er din holdning til auktion på heste.
Ville du sælge din eller de heste du havde i overskud på Auktion.
En auktion vil jo nok typisk ligge på fra slagtepris og opefter.
Vi kommer nok ikke udenom at man burde tage mange af de heste der er i overskud ud af markedet ved evnt slagt
Jeg har oplevet når jeg ser at en sælger skriver "giv et bud" står der nogen og venter på at sælgeren vil give sin hest væk gratis.Hvis man giver sin hest væk gratis er der jo stor shance for at den bliver kastet rundt på de forskellige kræmmermarkeder og her kan det jo være en ide at sælge på auktion til opkøbere der tager hestene ud af markedet for slagt eller som dyrefoder.Døde heste lider ikke.
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.599
Jeg hører ikke til dem, der synes, at heste bare skal slagtes, fordi vi ikke mener, der er andre der kan give dem et lige så godt liv, som de har haft hos os. De heste der bliver kastebolde, er ikke nødvendigvis dem, der bliver solgt billigt, eller givet væk gratis.
apr 2006
Følger: 183 Følgere: 282 Heste: 11 Emner: 39 Svar: 2.800
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 761
og hvorfor er det jer der er guder over deres liv, hvem siger at hesten hellere vil DØ ???
tænk jer lige om . jeg synes at det er så super egoistisk !!.
dec 2008
Følger: 51 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 4 Svar: 160
derudover så må jeg tilslutte mig Anette Esmann, med mindre jeg har en meget ung hest, og en god køber, vil jeg hellere slagte en (ældre) hest end at lade den være en kastebold mellem købere og sælgere - det mener jeg ikke at jeg kan byde en hest efter at den har tjent mig godt - ikke at jeg har planer om at min(e) hest(e) ikke skal dø hjemme ved mig selv
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.239
Hmmm... Auktion ja, hvis jeg stadigvæk havde ret til, at afvise højestbydende hvis ikke de virkede som de rette
jul 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 287
maj 2007
Følger: 47 Følgere: 52 Heste: 18 Emner: 24 Svar: 556
jun 2004
Følger: 18 Følgere: 19 Heste: 8 Emner: 114 Svar: 363
maj 2007
Følger: 47 Følgere: 52 Heste: 18 Emner: 24 Svar: 556
jeg er fuldstændig enig med dig
nov 2011
Følger: 10 Følgere: 11 Emner: 1 Svar: 19
På en auktion skal køber eller den der byder ha lov til at se / prøve hesten inden køb... mange vælger dog ikke at gøre det, men det er jo op til folk selv..
Jeg er en af dem der sætter heste på auktion, hvis jeg har noget jeg vil af med her og nu, og det er en god måde at få højest mulig pris ved et her og nu salg..
Nu overvejer jeg at min hoppe kommer på auktion, har simpelthen ikke plads til hende... og da der ikke er gang i salget i øjeblikket må højeste bud sætte prisen...
At nogen heller vil sende til slagt, der er jo deres sag.. men hvorfor skulle en sund og rask hest lade livet fordi ejeren er egoistisk!?
- men hver sin mening om den sag.
Mht. at man bare kan sige nej til et bud på en auktion... så er det IKKE en auktion!
Enten sætter man en mindstepris eller ingen mindstepris... og en slut dato/ tid og sælger til den der står med sidste bud..
maj 2007
Følger: 56 Følgere: 60 Heste: 9 Emner: 14 Svar: 317
hvis det var en yngre hest jeg ikke var knyttet så meget til. ville jeg helt sikkert sælge..
men de 2 gamle heste vil jeg helt sikkert slagte, deres fremtid skal være sikker..
Tror ikke jeg kunne finde på at sælge på aktion.. ved egentlig ikke helt hvorfor.. Men kunne godt finde på at købe.
feb 2004
Følger: 190 Følgere: 194 Heste: 14 Emner: 314 Svar: 2.557
der er OFTE auktioner på heste rundt omkring i landet.
Vil du så også mene, at de heste der bliver solgt for alm. pris på markedet eller for 250.000 også bare er kastebolde ?
Jeg tror du tænker på små dyreauktioner som finder sted på markeder i landet.
De normale auktioner, ligger prisen SJÆLDENT under 30.000 kr,
nov 2011
Ja du kan da sige nej, men i min verden prøver man hesten før man byder... byder man uden at ha prøvet... ja så afhenter man sådan set bare hesten..
Nu er det heller ikke alle heste som sælges på auktion som kan prøves.. rå ungheste og føl, der´har man ikke denne mulighed.
Skal køber først ud og tage stilling til om det er hesten eller ej efter auktionen, ja så er det ikke en auktion i mine øjne..
nov 2011
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 8 Heste: 6 Emner: 9 Svar: 163
Auktion på heste