{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.544 visninger | Oprettet:

Auktion på heste {{forumTopicSubject}}

Hvad er din holdning til auktion på heste.
Ville du sælge din eller de heste du havde i overskud på Auktion.
En auktion vil jo nok typisk ligge på fra slagtepris og opefter.
Vi kommer nok ikke udenom at man burde tage mange af de heste der er i overskud ud af markedet ved evnt slagt
Jeg har oplevet når jeg ser at en sælger skriver "giv et bud" står der nogen og venter på at sælgeren vil give sin hest væk gratis.Hvis man giver sin hest væk gratis er der jo stor shance for at den bliver kastet rundt på de forskellige kræmmermarkeder og her kan det jo være en ide at sælge på auktion til opkøbere der tager hestene ud af markedet for slagt eller som dyrefoder.Døde heste lider ikke.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Auktion på heste
  • #1   2. mar 2012 Hvis jeg ikke kunne komme af med hesten, og virkelig akut stod og skulle af med den - så ja, det kunne jeg godt finde på.
    Jeg hører ikke til dem, der synes, at heste bare skal slagtes, fordi vi ikke mener, der er andre der kan give dem et lige så godt liv, som de har haft hos os. De heste der bliver kastebolde, er ikke nødvendigvis dem, der bliver solgt billigt, eller givet væk gratis.

• #2   2. mar 2012 Jeg ville personligt hellere slagte... End at sælge den til en usikker fremtid...

• #3   2. mar 2012 jeg har aldrig fattet den med at *jeg vil hellere slagte istedet for usikker fremtid*, DET KAN I JO IKKE VIDE FOR POKKER..... det kan lige så godt være at en sød pige køber og den har det godt resten af sine dage.... så hvorfor *dræbe* hesten ??? det er totalt spild af et liv
    og hvorfor er det jer der er guder over deres liv, hvem siger at hesten hellere vil DØ ???
    tænk jer lige om . jeg synes at det er så super egoistisk !!.

• #5   2. mar 2012 ville aldrig selv sælge hest til aktion, da jeg vil være sikker på at hesten får et godt liv, og vil kunne følge hesten resten af sine dage, og have aftale om tilbage køb hvis hesten kommer til salg igen - dette er ikke så nemt ved en aktion smiley

derudover så må jeg tilslutte mig Anette Esmann, med mindre jeg har en meget ung hest, og en god køber, vil jeg hellere slagte en (ældre) hest end at lade den være en kastebold mellem købere og sælgere - det mener jeg ikke at jeg kan byde en hest efter at den har tjent mig godt - ikke at jeg har planer om at min(e) hest(e) ikke skal dø hjemme ved mig selv smiley

• #7   2. mar 2012 Det kommer jo an på hvor auktionen finder sted. Fx DV´s auktion, der ved man jo, at hestene sandsynligvis ryger til et godt hjem smiley

Hmmm... Auktion ja, hvis jeg stadigvæk havde ret til, at afvise højestbydende hvis ikke de virkede som de rette

• #8   2. mar 2012 Synes ikke auktioner er så slemme. Man skal overveje de bud man får. Og man kan jo.sige.nej.hvis man.får.dem herinde...

• #9   2. mar 2012 jeg syntes ikke auktioner er slemme... uanset om du sælger din hest for 500 el 50000 kr så kan man alrdig vide sik sikkert med hvad hjem den får, købere kan virke så søde og rare og det hele kan se så perfekt ud... men man kan nemt blive snydt afligevel

• #10   2. mar 2012 Jeg mener ikke at en sund og rask hest bare skal slagtes. Hvorfor har de ikke ret til et liv som alle os andre?? De har ikke selv valg at komme hertil.

• #11   2. mar 2012 Antia C
    jeg er fuldstændig enig med dig

• #12   2. mar 2012 Altså jeg går ikke udfra at nogen køber heste bare med henblik på at behandle den dårligt... det er der ingen der kan få mig overbevist om!
    På en auktion skal køber eller den der byder ha lov til at se / prøve hesten inden køb... mange vælger dog ikke at gøre det, men det er jo op til folk selv..

Jeg er en af dem der sætter heste på auktion, hvis jeg har noget jeg vil af med her og nu, og det er en god måde at få højest mulig pris ved et her og nu salg..

Nu overvejer jeg at min hoppe kommer på auktion, har simpelthen ikke plads til hende... og da der ikke er gang i salget i øjeblikket må højeste bud sætte prisen...

At nogen heller vil sende til slagt, der er jo deres sag.. men hvorfor skulle en sund og rask hest lade livet fordi ejeren er egoistisk!?
    - men hver sin mening om den sag.

Mht. at man bare kan sige nej til et bud på en auktion... så er det IKKE en auktion!

Enten sætter man en mindstepris eller ingen mindstepris... og en slut dato/ tid og sælger til den der står med sidste bud..

• #14   2. mar 2012 jeg er til dels ening med ¤ Stald Esmann ¤, hvis mine 2 gamle krikker skulle væk fra mig, skulle de væk fra alle..
    hvis det var en yngre hest jeg ikke var knyttet så meget til. ville jeg helt sikkert sælge..
    men de 2 gamle heste vil jeg helt sikkert slagte, deres fremtid skal være sikker.. smiley

Tror ikke jeg kunne finde på at sælge på aktion.. ved egentlig ikke helt hvorfor.. Men kunne godt finde på at købe.

• #15   2. mar 2012 jeg er lidt uenig med dig.
    der er OFTE auktioner på heste rundt omkring i landet.
    Vil du så også mene, at de heste der bliver solgt for alm. pris på markedet eller for 250.000 også bare er kastebolde ?

Jeg tror du tænker på små dyreauktioner som finder sted på markeder i landet.
    De normale auktioner, ligger prisen SJÆLDENT under 30.000 kr,

• #16   2. mar 2012 Line***
    Ja du kan da sige nej, men i min verden prøver man hesten før man byder... byder man uden at ha prøvet... ja så afhenter man sådan set bare hesten..
    Nu er det heller ikke alle heste som sælges på auktion som kan prøves.. rå ungheste og føl, der´har man ikke denne mulighed.

Skal køber først ud og tage stilling til om det er hesten eller ej efter auktionen, ja så er det ikke en auktion i mine øjne..

• #18   2. mar 2012 ja det er vi uenige om..

• #19   2. mar 2012 Mange af jer vil kun sælge en hest med tilbagekøbsret, hvordan fungerer det. Sælger man en ridehest til 15-20000 kan man så 6-10 måneder efter komme og få sin penge tilbage.Har man købt en plag til 15-20000 kr og tilredet ,skolet den så den går MA har i så tængt jer at betale køberen tilbage med købsprisn selv om en anden køber står med et bud på det dobbelte.Hvis i har brugt pengene skal køberen så vente med at få sine penge tilbage, når i engang har råd til at tilbagebetale beløbet.Er i sikker på at i kan få medhold i byretten hvis i kommermed en sådan kontrakt.Man læser tit om at i ikke ved hvor en hest er blevet af har i glemt at købe den tilbage eller er den bare blevet solgt videre uden jeres viden.Jeg har selv købt en hest med tilbagekøbsret,i 14 måneder har jeg intet hørt fra sælger og den dag hun skal sælges har jeg nu ikke tængt mig at spørge om lov nogen steder.

Kommentér på:
Auktion på heste

Annonce