{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

foderplaner {{forumTopicSubject}}

hej derude.
Jeg er ved at uddanne mig til jordbrugsteknolog med hestefodring som speciale.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at få lidt erfaring med at lægge foderplaner. Derfor vil jeg tilbyde at udarbejde foderplaner til jeres heste.
I kan skrive hvis i overvejer at skifte foder eller hvis i blot vil have tjekket efter om det i gør i forvejen opfylder alle hestens behov.

Jeg skal bruge følgende oplysninger for at lave foderplan.

Hestens race
hestens alder
hvordan og hvor meget hesten trænes
hvilket foder der bruges nu og i hvilke mængder
hvilket grovfoder der bruges og hvor meget (hø/wrap)
om hesten kommer på fold
din e-mail

hvis der ønskes skift til et på forhånd bestemt foder skal jeg selvfølgelig også hvide hvilket foder der ønskes.

når foderplanen er færdig sender jeg noget grafik der viser hvorvidt hesten er dækket ind eller ej samt ny foderplan.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foderplaner
  • #1   1. mar 2012 Du må gerne prøve på Pick Pack smiley Jeg sender dig lige en pb smiley

• #3   1. mar 2012 Gerne til Hremsa!:-) Sender lige PB

• #4   1. mar 2012 Sender PB senere idag...

• #5   1. mar 2012 Skriver det lige Her .
    Race : Islænder
    Alder: 8 (9 til Sommer)
    Trænes : Får fri 1-2 gange i ugen rider tur ca 1 gang spring ca 1 gang ellers dressur. i en halv time til 1 en halv time.
    Foder: Intet nogle gange 1-3 håndfulder 1 en halv havre og 1 en halv kalvevalse. Og ellers fri adgang til wrap.
    Fold: Døgnets 24 timer( fra april til 15 april 2 timer kun)
    min E-mail : Werx12-rollo@hotmail.com

OBS!OBS!OBS!
    Hesten er ifol er ligenu er der 5 måneder til termin.!
    Vil måske gerne skifte foder ellers bare det foder der bliver brugt nu!:-)

• #6   1. mar 2012 Hej, dette er ldit udenfor, men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad program du bruger, hvis jeg må? smiley

• #7   1. mar 2012 Heidi K
    Jeg bruger PC-horse, efter min mening det eneste velfungerende program i Danmark..... Hvorfor spørger du?

• #8   1. mar 2012 Jeg er i tvivl med mit, ville SÅ gerne vide en der havde tjek på dette, det ville være mig lykkelig taknemmelig.

<b>Hestens race</b>: Varmblods Traver
    <b>hestens alder</b>: Bliver 13
    <b>hvordan og hvor meget hesten trænes</b>: MEGET! han er springhest, og rides stort set hver dag, han er meget ivrig og elsker at arbejde.
    <b>hvilket foder der bruges nu og i hvilke mængder</b> : Han fik før 3 x dagligt, men den er nu røget ned, da der kun skal fodres 2 x dagligt.
    Han får morgen -> 1 L havre og 1,5 L musli blanding, det der kaft musli fra Tyskland, godt blandet til sportsheste. Aften 2 L musli (den som ovenover) og 1,5 L havre. HAN er kun blevet mindre vild med havre og dette her, da kraftfoder gjorde ham vild og hys.
    <b>hvilket grovfoder der bruges og hvor meget (hø/wrap)</b> Massere af hø, ved ikke med KG, men meget. Da han skal holdes sin model, da han har med at tabe sig hurtigt pga. racen og da han laver meget, han har haft sådan en smuk figur efter han fik mere foder og hø. Om vinteren er han på rapsolie, hvis han er tynd.
    om hesten kommer på fold
    <b>din e-mail</b> Jeanett_kieler@hotmail.com

• #9   1. mar 2012 Hestens race Haflinger / Fjordhest
    hestens alder 12 ca :).
    hvordan og hvor meget hesten trænes Trænes næsten hver dag, men lige nu kun i skridt og trav.
    hvilket foder der bruges nu og i hvilke mængder: 300 ml. hvalset byg, 300 ml. Dangro hestekraft musli og hvidløgspulver 10-15 gram
    hvilket grovfoder der bruges og hvor meget (hø/wrap): Har ikke mere hø tilbage, men ca. tre-fire stempelslag om dagen
    om hesten kommer på fold: Kommer på løsdrift :D.
    din e-mail: Bmu89srt@gmail.com

• #10   1. mar 2012 Nåh, det var ikke for noget smiley Mest af nysgerrighed eftersom jeg går og hygger mig med Sundhest's program på hobbyplan smiley

• #11   2. mar 2012 Jeg har lige skiftet foder, men derfor må du meget gerne tjekke det:-)

Race Varmblod

Alder 11 her d 22/3

Træning Dressur ca 45-60 min 5 gange/ugen, når det bliver lidt varmere kører vi i skoven, og rider 2-3 timer

Foder Saracen, RE-LEVE, 2 kg/dgl, lucerne med olie 1 kg/dgl, hvidløg, vitaminblanding,salt,hyben, zink 12 g/dgl, havalger 60 g/dgl Grøn salvimin 110 g/dgl, gulerødder, dette fordelt på 3 måltider.

Derudover får hun ca 8 kg tørt hø, fra 2 forskellige slet.

Foldtid lige pt 2-3 timer dagligt

Min mail er pernilledalhoff@hotmail.com

• #12   20. mar 2012 laver du stadigvæk foder planer??

• #13   21. mar 2012 ja, jeg kan da godt lave en til smiley

• #14   22. mar 2012 min hun får nu:

700 gram horselux lurcene
    300 gram korn BYG
    100 gram racing mineral
    86 gram urte blojcher fra land og fritid
    15 gram hvidløg flager
    15 gram foder kridt
    15 gram hørfrø

hø efter æde lyst, hun bliver ikke brugt meget nu men er også undervægt, men når tiden er der bliver det nok en timer hverdag.
    men det jeg vil finde ud af er om det hun får nu kan blive det samme i det andet foder jeg skal til og skifte til, for det er nemmer og hente og få fat i.

det nye foder er:

Dangro Hestekraft Extra
    Dangro Top-mix
    Lykkentoft Heste Foder

kan hun få det samme og er hun dækket ind i mineraler og vitaminer og hvor meget af hvert skal hun have og kan hun nøjes med de to første?

hun er en stor kraftig frederiksborg hoppe, 164 cm ca 500 til 600 kg.

perle1@live.dk
    tak for hjælpen.

• #15   22. aug 2012 laver du stadig foderplan smiley

• #16   22. aug 2012 Det kan jeg godt... Men så send mig en pb

• #17   22. aug 2012 Du må meget gerne lave 5 til mig
    Jeg bruger fuldfodret møllerns vrinsk
    Rogpiller
    Whap

Fakta om hestene.
    Emil welsh mountian, 3 år, selvskab, løsdrift
    Aragorn blaning, 8år ,selvskab, løsdrift, 115cm høj og rubust.
    anemone shetter, 2 år, selvskab Og løsdrift.
    mathias shetter, 1 år, selvskab, løsdrift.
    Elbina fuldblods blanning, 8 år, springhest bliver brugt i gennemsnit 9 timer om ugen, ude om dagen, boks om natten:)

Sortemilla@hotmail.com

• #18   22. aug 2012 Camilla er du villig til at skifte foder?

• #19   22. aug 2012 Afhængi af prisen så ja til ponyerne.
    men hestens er med i opstaldningen så ikke Der:)

• #20   22. aug 2012 jubii hvor spændende var selv lige ved at vælge den uddannelse - hvordan er den er du glad for det indtil videre? og tusind tak for det her skønne tilbud smiley

Hestens race: knabstrupper (absolut sportstype super ædel 164 høj kun 460 kg str pony i alt)
    hestens alder 5 år
    hvordan og hvor meget hesten trænes den trænes moderat hver dag, dressur, spring eller tur (hun er en meget meget aktiv og energisk hest)
    hvilket foder der bruges nu og i hvilke mængder havde svært ved at holde huld på hende i vinters og der fik hun naturmusli fra st hippolyt (men det duede ikke der var for meget energi i det. nu får hun 2liter fase balance hver dag + græs hele dagen og 6 kg wrap i boksen til natten
    hvilket grovfoder der bruges og hvor meget (hø/wrap) wrap eller hø det er lige meget hvis du spørg mig skal hun på ingen måde have under 10 kg hun skal nærmest leve af hø wrap og så bare lige dækkes ind vitamin og proteinmæssigt med korn og gerne noget der feder,men uden energi
    om hesten kommer på fold: hver dag min 7 timer dagligt
    din e-mail: rullesen@hotmail.com

Kommentér på:
foderplaner

Annonce