{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.352 visninger | Oprettet:

Divaer i stalden! ö {{forumTopicSubject}}

Ja, overskriften siger en del!

Der er simpelthen så mange larmende børn og snobber i vores stald! Det gælder især elevryttere! Det larmer SÅ meget, løber rundt og skriger! Hestene bliver bange, og det er meget irriterende i længden. På et tidspunkt blev jeg, 13 år, nødt til at gå ind og skælde 11-12årige elever ud, som larmede og løb rundt, mens de legede "far, mor og børn", jeg tænkte bare lidt 'leg det dog derhjemme!' for det er jo ikke det en stald skal bruges til. Det er jo hestenes hjem. Og det med de divaer. Det er også elevrytterne. På et tidspunkt stod jeg og flettede Mökkur (en elevskolepony) som jeg skulle ride. 3 små piger kommer pludselig traskende ind i stalden (hhv. 7-11 ca.) og siger:" Ej altså, sig mig? Har du fået lov til at tage Mökkur ud måske?" mens hun bare stod med hænderne i siden og spillede smart. Det irriterer mig grænseløst at de ikke kan finde ud af at opføre sig ordenligt! Og det er både overfor hestene, men også overfor de mest erfarne hestemennekser der går derude!

skulle bare ud med det.... >:-O


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Divaer i stalden! ö
  • #1   28. feb 2012 Årh, jeg kan godt forstå din irritation! Synes du skal sige direkte til dem, hvis de går dig på nerverne, at de skal være søde at lade være med at blande sig.

  • #2   28. feb 2012 åh ja typisk rideskole problemer
    ja man er nød til at sige det direkte andet er der virkelig ikke at gørre


  • #3   28. feb 2012 tja jeg har det problem at der er en person i stalden som seriøst ignorerer mig. Det skaber godt nok også dårlig stemning.

  • #4   28. feb 2012 Det var der du skulle ha sagt:" ja dit dumme barn?!"xD det virkelig ulideligt sådan noget!>:(

  • #5   28. feb 2012 Nej, og har virkelig også prøvet, men der er jo hundrede af dem! Der er bare så mange elevryttere, og det går mig på nerverne at det hver gang er nogle forskellige som man skal sige det til... >.< De tror de ved så meget, skønt det kun har redet et par gange. I stalden spiller det mega smarte, men ligeså snart de kommer på hesteryg, græder de, hopper af og gør ved... -.- Det er meget irriterende, og gør at man ikke får lyst til at gå ind og hygge med hestene fordi der render stalddivaer rundt.. smiley

  • #6   28. feb 2012 desværre syntes jeg tit jeg ser den slags opførsel på rideskoler efterhånden. og ingen siger til børnene at de ikk må løbe og skrige i en stald...


    jeg har tit forklaret små børn at de ikk måtte løbe og skrige i en stald, hvor forældrene har stået ved siden af og været totalt ligeglade...

    da jeg var hjælpetræner i min gamle rideklub, forklarede jeg det tit til børn at hvis de løb og skreg blev hestene bange.. syntes det burde være grundlæggende teori at sådan opføre man sig ikk i en stald


  • #7   28. feb 2012 Ja, man kunne måske indføre noget med et lille kursus for alle begyndere der er startet indenfor en måned. Så hver måned forklarede ridelæren hvad man måtte og ikke måtte.. Men ved ikke om de små ville være ligeglade..

    Sandie: Ja det kan jeg da godt forstå. Det er da træls! smiley


  • #9   28. feb 2012 der ud over ser jeg faktisk ikk ret mange hestekyndige til at hjælpe eleverne med at lære og håndtere heste og hvordan man sadler op.
    ser mange rideskoler hvor ridelæren kun står i hallen, og de eleverne selv må finde ud af hvordan man sadler op og sådan..

    syntes der mangler hestekyndige ude i stalden til at hjælpe


  • #10   28. feb 2012 jeg ville sige det til deres underviser eller ansvarlige:) for hvis de kommer der uden for "deres ride tider" skal de respektere andre og hvis ikke de kan det må der vel laves et forbud for at komme i stalden for elevrytter så det kun må komme den ene gang om ugen:)

  • #11   28. feb 2012 Ja, sådan er det også her. Det må børnene og forældrerne selv klare. Vores ridelære kommer ind 5 minutter før ridetimen starter og ser om alle er klar, og hvis ikke gør han det hurtigt selv, og så smutter de ellers ind i ridehallen..

  • #12   28. feb 2012 Emma: Ja, man må jo lave en slags regler snart.. Ellers bliver det bare værre.

  • #13   28. feb 2012 Ej, hvor belastende! Jeg ville da godt nok flejne helt ud hvis de blev ved med det xD
    Men er der ikke et sæt regler på stedet? For så kan man henvise til dem, når de larmer og skaber sig. Det virker bedre hvis man kan henvise til noget, som gælder alle end at bede dem tage hensyn til andre. De lader til ikke rigtig at kunne se længere end til deres egen næsetip.
    De der divaer skal da bare have et eller andet snappy comeback! En eller anden kvik kommentar så de fletter næbbet....
    Men okay, de fleste stalde, rideskoler og gårde er jo en samling af piger og det er dømt til at gå galt smiley


  • #15   28. feb 2012 ej hvor utroligt, sådan har vi det ikke på vores rideskole, de få stykker der har været har hurtigt fundet ud af at det nytter ikke noget at være snobbet,de får en pæn besked om at sådan snakker man ikke i stalden. små børn der løber rundt har vi hellere ikke, jeg forklare altid at det må de ikke, og løber de bag min ryg høre jeg det altid, så der er aldrig noget når jeg har vagt smiley

  • #16   28. feb 2012 Nøj jeg er glad for at have mine heste hjemme. Så slipper man for sådan noget. Jeg ville også ha syntes det er skide træls.

  • #17   28. feb 2012 Glad for at vores elevryttere ikke er sådan! smiley
    Det eneste ''fnidder'' der er i krogene her, er at man er jaloux på dem som rider på den elevhest man har set sig forelsket i smiley
    Sådan har jeg også selv været med Coco, men det er jo dybt latterligt smiley
    Nu er jeg dog også lidt ''Ej hvor behandler hun ham altså ikke okay!'' og sådan, hvis jeg ser en være direkte ond overfor ham - han er min bedste ven, og jeg vil ham det bedste.. Jeg stoler på ham, og det er gengældt (Ikke kun set fra mine øjne af, har det fået at vide af mange forskellige fra det sted af)

    Men børn er børn.. Det nytter ikke nået at blive sur på dem osv, har jeg erfaret smiley Jeg ville 1000 gange hellere have da jeg var lille, at folk sagde det pænt til mig, istedet for at jeg ikke følte mig velkommen..

    Det er ikke alle på den alder, som tænker over tingene smiley

    men dem som behandler andre som skidt (snobber osv), de har det oftes heller ikke nemt, både derhjemme og sådan.. smiley


  • #18   28. feb 2012 Derfor står jeg ikke på rideskoler. Der er alt for stressede for hestene.
    Rideklubber er okay for mig, da der ikke er elevbørn på stedet, da det tit er
    dem der er problemet, og de ikke forstår at hestene ikke er trygge ved alt den løben, råben og legen.. smiley


  • #19   28. feb 2012 på den rideskole hvor jeg arbejder, er der rigtig meget ro, også selv om der er elever. self ved time skift er der lidt larm, men ikke så meget som andre steder. nogle gange kommer folk og spørg om der er lukket fordi der er så stille. og hestene har det fint, og stresser ikke helt vildt smiley

  • #20   28. feb 2012 Kan absolut heller ikke tolerere larmende unger i stalden.

    De får at vide, at de ikke er i en SFO, så hvis der skal leges/larmes kan det foregå udendørs - væk fra stalden.

    - og det er ikke en gang rideskoleelever.


  • #21   28. feb 2012 Sæt de små møgtøser på plads. De bliver det jo åbenbart ikke derhjemme.

  • #22   28. feb 2012 Vi har heldigvis også to stalde. I den hvor elevhestene står i er det larmende, men så har vi en mindre stald med 20 privatponyer, og der er stille.. Men synes det er synd for de andre heste i den store stald (Ca. 28 heste og ponyer).

  • #23   28. feb 2012 Uff... Så bliver man virkelig glad for sin egen rideskole/klub!

  • #24   28. feb 2012 Der er også rigtig mange snobber ned på min rideskole som er så irreterende!! Og der er enda også nogle der mishanler hestene på forskellige måder!!:C'


  • #25   28. feb 2012 Andrea:
    Ja, så må du jo hellere melde dem til politiet smiley


  • #26   28. feb 2012 Der hvor jeg går får vi skæld ud hvis vi løber på staldgangen (-:.
    Men kan godt forstå dig, har prøvet hvor folk kommentere når jeg ligger sadel og hovedtøj på min part, det er ret så irriterende :-D.


  • #27   28. feb 2012 l&b *Østegårdens rideklub*: Hvad er forskellen på en rideklub og en rideskole? :-D.

  • #29   28. feb 2012 En rideklub er en slags forening man skal være medlem af for at starte stævner under DRF.
    En rideskole er en skole hvor man lærer at ride smiley


  • #30   28. feb 2012 Nååårh :D. så går jeg på en rideskole, men dem under ti er faktisk ret søde og stille :).

  • #31   28. feb 2012 Det er virkelig irriterende! Men sådan tror jeg det er ved alle stalde, rideskoler mm. Weekenden vi lige har haft (24 - 26) har vi haft indendørs landsstævne med dm, og der kom to små virkelig dumme unger på omkring 7-8 år, som bare løb hen ad tilskuerpladserne og det larmer VIRKELIG meget! Desværre løb de på modsatte side af hvor jeg sad, men jeg sagde dog lidt højt "hold kæ*t, de børn burde få at vide det her IKKE er nogen legeplads, og især ikke når der er landsstævne" .. Jeg blev virkelig irriteret, også fordi at deres forældre ikke sagde noget til dem! smiley Så gik der omkring tyve minutter, og de kommer spurtende igen bare på den side som jeg sad på.. Var så tæt på at hive fat i dem, og nærmest stå og råbe dem ind i hovedet at dette ikke er nogen legeplads! Hvis de skal løbe må de gå udenfor, langt væk fra hestene! Dog var der en af banepersonalerne der fik sagt til dem, at de ikke skulle løbe, for der var heste her og det kunne jo ligesom godt gå galt... Og de stod bare og gloede på hende, som om hun kom fra en fjern planet!... Det var virkelig flabet, men tror nu det var meget godt jeg ikke havde taget fat i dem, for lunten er ret kort med mig når det gælder børn der ikke opfører sig ordentligt og tager hensyn smiley ja undskyld det blev lidt langt.. men altså.. xD

  • #32   28. feb 2012 Forskellen mellem rideskole og rideklub har intet med alder at gøre..

  • #33   28. feb 2012 Det minder mig om..

    Der var engang en dreng (ikke særlig gammel) der stod og legede med en paraply lige ved siden af springbanen under et stævne..

    Kan godt sige dig rytteren blev tosset, da hendes hest stoppede ved det spring nær drengen, fordi han stod og viftede med den pokkers paraply..


  • #34   28. feb 2012 Line, du har fuldstændig ret! Det er simpelthen noget gris, og de burde får en .. Et eller andet hvor de i hvert fald bare lærte at det må man bare ikke! Det der råben og skrigen hører til på en legeplads eller i en skolegård og IKKE omkring ehste og ponyer! ..

  • #36   28. feb 2012 * Veg * : Oh snap! smiley

  • #37   28. feb 2012 Piggelin: Kan jeg virkelig godt forstå! Det minder mig om at jeg var med til dressur stævne på BAL, og hende jeg hjælper skulle starte på den jeg har oprettet - hendes hest - .. Og den kan godt kigge lidt .. Da de er halvvejs igennem opvarmingen kommer der en kvinde med hendes to børn og en klapvogn.. Tror du ikke lige hun vælger at tage en af dem op, og svinge barnet rundt i luften så næsten alle hestene blev forskrækket?! dorh! -.- Nå, men det kunne vi ikke rigtig få sagt til hende, for der var mange mennesker og vi tænkte hun nok ikke gjorde det igen... Da hende jeg hjælper så skal til at ride på ad midten, tror du så ikke de er på vej ud, går bag om dommerhusene og svinger den møgunge rundt i luften EN GANG TIL!!! Kan godt sige hun fik en ordentlig skideballe, og hesten blev jo forskrækket.. Men alle menneskerne var godt nok sure på hende ... Man skal altså forholde sig i ro, og være fornuftig når man er til stævne.. Desværre er der mange, som tror det er en offentlig legeplads! smiley

  • #38   28. feb 2012 VEG: Dis d;

    Nøøøh. er i tvivl, pga. det hedder bjerringbro og omegns sportsrideklub.. så ved ikke om jeg går på rideskole eller rideklub? dx' regner med det er en rideklub :D.


  • #41   28. feb 2012 Jeg red også engang på min venindes pony (rip<3), og så skridter jeg den så af uden sadel, på et tæppe og uden hovedtøj, men i grime og sådan.. Så er der nogle der bare flår døren til rytterstuen op, lige da jeg rider ved siden af den, så den her pony bare bliver sygt forskrækket! Og jeg falder så af .. -.-
    Hang på siden i 3 sekunder, og måtte så slippe med benene.. Me ndet var nu træls alligevel! smiley

    Jeg blev også engang tilbudt en part derude.. For ejeren havde sat en af kvinderne på rideskolen, til at finde en pige der passede til den her hest.. Og jeg blev så spurgt, med grunden ''Jeg omgås heste meget forsigtigt, hvilket mange ude på rideskolen ikke kan finde ud af''.. Mums for en kommentar! smiley

    Det betaler sig at være sød! smiley


  • #42   28. feb 2012 Team T&T: det kan vel godt være en rideklub, selvom at man lærer børn at ride? smiley

  • #43   28. feb 2012 Har også part oppe på et stort sted med rideskole. Der er en masse børn der ikke ved hvordan man opføre sig i en stald eller i nærheden af heste.

    Hende jeg rider bliver hurtigt forskrækket og reagere på lyde, alligevel banker tøserne på ruden i ridehuset (de sad i rytterstuen inden bag ved) og løb INDE i ridehuset..

    DET er irreterende..


  • #44   28. feb 2012 Elsebeth:
    Det kan jo sagtens være en rideskole som har en klub eller en klub som har undervisning/rideskole - Altså begge dele smiley På Hylke er det vist nok et ridecenter som har en klub :b (der hvor jeg "er")


  • #45   28. feb 2012 hahaha, det er lige før de små unger burde blive undervist i noget ryttermærke undervisning, for der får man altså virkelig banket ind i hovedet hvordan man opfører sig i en stald og omgås heste! xD

  • #46   28. feb 2012 Ej jeg er glad for min rideskole! :D.
    Man skal altid sige ''bank bank'' før man går ind i ridehallen, og der er ingen der løber og irritere folk og heste :-D.


  • #47   28. feb 2012 Veg: Der er forskellige måder at være divaer på.. smiley Den måde de spiller smart på, og tror de ved så meget.. Jeg ved tydeligvis ikke mere end mange af jer, men jeg spiller da ikke smart eller gør mig til.. Jeg kan bare ikke lide den måde de behandler erfarne hestefolk på derude. smiley

  • #49   28. feb 2012 T&T: Vores er en skydedør :).
    Vores er utrolig hyggelig, og når vi lukker heste ind sætter man et bånd op ud til grusvejen, og så løber hestene ind og finder deres egne bokse smiley


  • #51   28. feb 2012 T&T:
    det er det skam også :D.


  • #52   28. feb 2012 Jeg elsker bare den dejlige gård hvor Chili står! smiley Der er kun super søde og dejlige mennesker og vi er ikke så mange, desuden har vi kun ridebane smiley

Kommentér på:
Divaer i stalden! ö

Annonce