{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Ny sadel - sadelmager eller? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil rigtig gerne have en ny sadel til min pony, men syntes ikke jeg tør begive mig ud i at købe en og selv vurdere om den passer, for syntes det er virkelig en kompleks opgave at finde en jeg sidder godt i og som ligger godt på ponyen.

Men da jeg er fattig studerende, er der ikke ret mange penge tilovers, så det sætter lidt begrænsninger for hvad jeg kan købe.

Jeg er derfor i lidt et dilemma, da jeg helst vil have en sadelmager med ind over, men har jo ikke råd til at give en krig for det!

Vil derfor høre jer derude, hvilke erfaringer i har med køb af ny sadel til jeres heste/ponyer?
Kan det godt lade sig gøre at finde en god sadel uden at man bliver ruineret?
Hvad plejer i at gøre og hvad har det kostet jer?

Hilsen Line

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny sadel - sadelmager eller?
  • #1   28. feb 2012 Hvor bor du i Vestjylland? smiley

• #2   28. feb 2012 Hvis du har en ridekære / træner eller hvad ved jeg, så kan du vel få gratis vejledning og få dem til at se den, når den ligger på hesten smiley

• #3   28. feb 2012 Først og fremmest skal di finde ud af hvad type anatomi din pony har - har den godt sadelleje med markeret manke, skulder, gjordleje eller er den umarkeret og måske lidt tøndeformet. Er den lang i ryggen eller kræver den sadel med kort anlægsflade. Jo bedre sadelleje fra naturens side jo større udvalg i sadler der kan passe.

Står du i en større stald kan du jo høre om der er noget du må prøve på din pony som de andre har og kunne være af interesse - måske der er nogen med samme bygning pony som din.