{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

STRØELSE tørv vs. Træpiller ? {{forumTopicSubject}}

Hej da jeg nu skal have hest selv nu, vil jeg også strø med noget andet end halm. Nu står jeg nok med valget mellem tørv med lidt spåner eller træpiller med spåner.

Hvad er jeres erfaring og hvad ville i vælge? Kom gerne med en begrundelse da jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal vælge.

Håber i vil hjælpe og jeg måske kunne blive bare en smule klogere på hvad der er bedst smiley
Mvh. Marlene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  STRØELSE tørv vs. Træpiller ?
  • #1   24. feb 2012 Vi bruger træpiller og det er jeg super glad for. Det er super nemt, men dog er det dyrt at starte op smiley

• #3   24. feb 2012 Træpiller er super gode..!
    Tørv bliver ofte som beton at rykke op i..

• #4   24. feb 2012 Har kun prøvet træpiller. Og spåner og easy strø (snittet raps). smiley

Ville ikke umiddelbart bruge tørv, fordi der er svampe-organismer i, læste jeg på HN.

En træpillebund kan også blive stenhård, det er mine blevet ET sted i boksen, bunden er kun 1-1½ måned gammel. Men hvis man ryster lidt op i det, bliver det ret okay igen. Jeg plejer at bruge en halm-greb og løfter det lige 5 cm over bunden, og slipper så, ca. en gang om ugen. Så bliver det helt løst og blødt igen.

• #5   24. feb 2012 Jeg bruger tørv, er super glad for det, har ellers ALTID sagt mine aldrig skulle stå på det da vi havde en i stalden der ikk kunne finde ud af at holde boksen, men det er nemt at muge og det lugter ikk.. de andre 4 bokse i stalden har træpiller med lidt spåner og synes tit 1-2 bokse stinker af tis når jeg kommer om morgenen og hvis de kun smider en pose træpiller ind oven på bunden blir det glat har været ved at stå på r*ven

Kommentér på:
STRØELSE tørv vs. Træpiller ?

Annonce