{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
637 visninger | Oprettet:

Muddermarker? {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er.
Hvad gør i nu, hvor alle markerne er fyldt med mudder.
Vores marker er fuldstændig oversvømmet og hestene er lukket på en anden, men lille fold i går, for der overhovedet er en lille cance for at der skal komme græs på markerne til sommer:-)
hvad gør i:
- lukker i jeres heste ud?
- behandler i for muk uden det er der, men for en sikkerhedsskyld?
- vasker i benene ind og ud?
på forhånd tak.
-Emmeli:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muddermarker?
  • #1   19. feb 2012 Min kommer ud, ser ingen grund til den skal blive inde. (-:
    Forebygger ikke for mug, men holder øje med det, da den har tendens til at få det!(-:
    Og den får ikke skyllet ben, da den er på en foldordning, så jeg lukker ham ikke selv ud eller ind, han bliver bare striglet godt hvis han er mudret.

• #2   19. feb 2012 Vores heste har også mudder, men mest ved leddet og det hjørne de bedst kan lide at stå i. Min får kun vasket ben hvis jeg skal ride den eller lign. Den har ikke mug, så jeg vil kun skylle dem når han skal have gamasher på el. Lign. Alt hans hobskæg er der, og jeg klipper det aldrig af - det hjælper nemlig mod mug. Men husk at børste det tørre mudder af jævnligt, og mærk efter om der er begyndende mug smiley

• #3   19. feb 2012 Min kommer også ud. og så vasker jeg benene og behandler dem, når han kommer ind - han har nemlig muk allerede smiley

Men man skal være sikker på, at benene bliver helt tørre efter vask - muk-bakterierne lever nemlig bedst i fugt smiley
    Derfor vaskede jeg heller ikke i den frosne tid, da der jo ikke var mudder på marken smiley

• #5   19. feb 2012 selvfølgelig skal hestene ud - der er også mudret i naturen smiley vores har tendens til at revne i kodebøjningen og der kan selvfølgelig gå bakterier i revnerne og danne mug, så det holdes der øje med og er der optræk til noget smøres han godt med cremen fra muddy marvel som forebyggende - super godt.

Det største minus er hans dyre sko med såler da der er lidt større risiko for tabt sko i meget mudder, men ud det kommer han altså i alt slags vejr og gerne så længe som muligt.
    Er hans ben med indtørret mudder børstes det af, er det frisk og ækelt får han skyllet ben inden ridning.

• #6   19. feb 2012 Vi har også meget mudder i år... )-:
    Jeg vasker ben hvis jeg skal ride og hvis det er tørt, børster jeg det af. Ungår at gøre benene mere fugtige end nødvendig!
    Behandler kun for muk, hvis de har det smiley

• #7   19. feb 2012 Når markerne er fyldt med mudder? hvor? smiley

Hestene her har 10 tønder land at gå på, og de er 3. Så der er græs året rundt smiley

• #8   20. feb 2012 Mine heste er ude hver dag året rundt, med mindre det er MEGET dårligt vejr (snestorm eller mange kuldegrader). Jeg bruger ikke græs-foldene, når det er dårligt vejr. Så bruger jeg kun jord-foldene, som selvfølgelig er mudrede lige nu. Jeg vasker ikke ben på hestene, når de kommer ind, men har heller ikke problemer med mug hos nogen af dem smiley

• #9   20. feb 2012 Mine to folde er kun mudret ved leddet.. Men man skal også huske gummistøvler når man lukker ind og ud;)

• #10   20. feb 2012 Min fold er ret stor og der går kun 3 store ponyer (løsdrift) så der er kun mudder ved leddene og så en smule 'glat' på hele folden selvfølgelig, men ikke mere end at de kan galopere rundt og lave sliding stops ved ledene smiley (Dårlige nerver hos ejer smiley )

• #11   20. feb 2012 Vores kommer også ud smiley
    Der er meget mudret hvor de kommer ud, og så omkring hjørnet, fordi de står der hele tiden smiley
    Men vi har så spæret marken af, så der kan gro lidt græs smiley
    Omkring muk, så holder vi væsentligt øje med deres ben når der strigles, og ved den éne er han i behandling for muk, det er heldigvis kun sårskorper, og der er ikke kommet mere, men han bliver striglet hver dag på benene, og så står hestene tørt hver nat smiley

• #12   20. feb 2012 Mine ryger bare ud i mudderet de sys det er sjovt og rulle rundt derude og blive møg beskidte.. Har heldigvis så store marker at det kun er ved leddene der er fyldt af mudder.. Ellers er rasten af marken bare græs.. Men Jeg holder øje med muk men mine har aldrig nogensinde haft det heldigvis.. Vasker ikke deres ben overhovedet... Men der hvor der er mudder plejer der som regl bare komme græs igen omkring foråret smiley Dejlig nemt...

Kommentér på:
Muddermarker?

Annonce