{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Skam og skyldfølelse... {{forumTopicSubject}}

I mandags havde min unghest Frodo besøg af dyrlægen, for at få ordnet tænder...

Min papmor Mette købte Frodo i Maj 2011 hvor hun, til handelsundersøgelse, fik afvide at hun nok lige skulle være opmærksom på hans tænder..

Desværre havde hun ikke råd og tid til ham, så min bedstefar købte ham i september 2011, men nu skiftes Mette og jeg til at ride på ham..

Han har her på det sidste opført sig underligt og været ret slemt til at tage biddet og løbe som han selv vil, og han er jo bare en smule stærk smiley
Men vi tænkte han nok bare havde nogen "teenager-nykker", men besluttede så at få hans tænder ordenet.

I mandags kom dyrlægen så... puha... sikke en omgang...

Det viser sig at den stakkels lille hest, har et sår i læben + i ganen og så er der også en tand formeget på vej op... så han fik også trukket en tand ud...
Jeg skammer mig og har virkelig skyldfølelse overfor den stakkels hest... jeg skammer mig over at have udsat ham for en unødvendig smerte..
- Men jeg er glad for det er ordnet nu!

Man skal lære af sine fejl, og fra nu af vil jeg være mere opmærksom på mine hestes mund... smiley

Ville bare lige dele min historie med jer .. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skam og skyldfølelse...
  • #3   16. feb 2012 Det var godt du fik det gjort. Du er nu opmærksom fremover og det er det vigtigste. Så slip den dårlige samvittighed og glæd dig over en tilpas hest nu smiley

• #4   16. feb 2012 Ærgeligt folk køber heste, uden reelt at have råd til det! for så havde den jo haft tandlæge med det samme, når dyrlægen sagde der skulle følges op tænderne.

Godt i nu er obs på det, og ja heste er sjældent bare uartige og har nykker. Men de siger fra når de har smerter. Godt i har fået det tjekket, evt. overvej kiropraktor, for nu har den nok ondt i nakken, pga spændinger.

• #5   16. feb 2012 Hesten fik ikke ordnet tænder i maj...
    Min papmor ville ikke ville ikke have købt ham hvis hun vidste hende og hendes eksmand skulle skilles en måned senere... smiley
    - Det var faktisk hendes mand der betalte den...

Hun blev så kæreste med min far slutningen af sommer og derfor købte min bedstefar hesten smiley

Men han er en glad unghest igen nu, og opfører sig pænt som han plejer! smiley
    Han skal have kiropraktor i næste uge, også fordi jeg må ikke stige op i venstre side, så der er nok noget der, men han er jo unghest, en fræk én, med sine egne meninger.. smiley

Kommentér på:
Skam og skyldfølelse...

Annonce