{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Spørgeskema/undersøgelse - Heste. {{forumTopicSubject}}

Lige en række spørgsmål som kunne være rart i brugte lidt tid på smiley (Projektskrivning, så lille spørgeskema)

1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden)
2. Hvilke discipliner rider du/vil du gerne ride/interessere du dig for?
3. Har du hest eller pony? Hvorfor har du f.eks. hest og ikke pony?
4. Er du konkurrencerytter? Hvorfor er du konkurrencerytter? (Hvis ikke, hvorfor?).
5. Hvor mange subkulturer tror du der er indenfor hesteverdenen?
6. Hvad er din holdning til bidløs ridning?
7. Hvad er din holdning til ridning med bid?
8. Hvad ligger du mest vægt på, arbejde fra jorden eller fra hesteryg?"

- Takker på forhånd for svarerne smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgeskema/undersøgelse - Heste.
  • #1   14. feb 2012 1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden)
    - Rigtig meget.
    - Jeg rider bidløst, men har tidligere været dressurrytter. Rider dog stadig lidt dressur på andres heste. Men på min ejen er det kun bidløst, hvor jeg så blander en masse dicipliner med min ejen stil.
    - Jeg har en pony. Det har jeg, fordi jeg kun var 11 år, da jeg fik hende og hun var alligevel tilsalg der, hvor jeg gik til ridning.
    4. Er du konkurrencerytter? Hvorfor er du konkurrencerytter? (Hvis ikke, hvorfor?).
    - Jeg skal muligvis ud at starte nogle dressur stævner på en andens ponyer, men fordi jeg primært er bidløs, så startes der ikke stævner på min ejen pony Tanik.
    - Det ved jeg ikke?
    - Det er genialt og giver en hel anden og efter min mening: En bedre kontakt til hesten.
    - Det er "Okay", hvis du behandler bidet med respekt.
    - Hvis jordarbejdet er iorden kan du gå vide med ryggen. Så det må vel være jordarbejdet. Men det skifter jo også meget fra hest til hest. med min egen er det bedst at starte på ryggen. Der er hun mere interesseret og yder mere.

Værsegod! smiley

• #2   14. feb 2012 1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden) Ikke specielt meget. Er mere til det nutidige og det vi udsætter vores elskede dyr for smiley
    2. Hvilke discipliner rider du/vil du gerne ride/interessere du dig for? Spring og western smiley
    3. Har du hest eller pony? Hvorfor har du f.eks. hest og ikke pony? Hest, passer mig bedre størrelsesmæssigt smiley
    4. Er du konkurrencerytter? Hvorfor er du konkurrencerytter? (Hvis ikke, hvorfor?). Nej, det siger mig ikke noget.
    5. Hvor mange subkulturer tror du der er indenfor hesteverdenen? Mange.
    6. Hvad er din holdning til bidløs ridning? Dejligt at nogen tænker på deres hest, og ikke tager biddet som en selvfølge
    7. Hvad er din holdning til ridning med bid? Mange tager det som en selvfølge og bruger det forkert. Men eftersom jeg selv er 50/50 må jeg jo ikke være helt imod det smiley
    8. Hvad ligger du mest vægt på, arbejde fra jorden eller fra hesteryg?" Grundarbejde generelt, og det kan være både fra ryggen og jorden.

• #3   14. feb 2012 1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden) Moderat
    2. Hvilke discipliner rider du/vil du gerne ride/interessere du dig for? Allround, men rider ikke så meget mere og har ikke gjort det længe interessere mig mere for at arbejde fra jorden og i liner. Jeg laver "dressur fra jorden"
    3. Har du hest eller pony? Hvorfor har du f.eks. hest og ikke pony? Har en pony og har det fordi jeg engang var mest til ponyerne -- nu betyder det ikke så meget.
    4. Er du konkurrencerytter? Hvorfor er du konkurrencerytter? (Hvis ikke, hvorfor?). Nej. Konkurrencer har aldrig interesseret mig. Nok mest fordi jeg er en dårlig taber og ikke kan huske sådanne dressurprogrammer og springbaner.
    5. Hvor mange subkulturer tror du der er indenfor hesteverdenen? Flere
    6. Hvad er din holdning til bidløs ridning? Bestemt en virksom og blidere måde at træne sin hest på
    7. Hvad er din holdning til ridning med bid? Også en virksom men knap så blid måde at træne sin hest på. Traditionel
    8. Hvad ligger du mest vægt på, arbejde fra jorden eller fra hesteryg?" Fra jorden

• #4   14. feb 2012 1. Ikke særlig meget..
    2. Dressur og distance. Kan også godt lide at tage et spring eller to i ny og næ, men ikke noget specielt.
    3. Jeg har hest. Jeg er høj og over 16 år.
    4. Nej. Det siger mig ikke så meget.
    5.
    6. Det fint nok smiley
    7. Helt fint, så længe man ved hvordan det skal bruges.
    8. Bruger arbejde fra jorden til at skabe tillid og hygge og ridning på ryggen til alt andet. Så ligger mest vægt på ridning fra ryggen.

• #5   14. feb 2012 1. Ikke vildt meget, men har da godt hørt lidt om udviklingen fra at have flere tæer til at gå på en tå. 2. Jeg rider dressur på min hest, men tidligere har jeg mest været springrytter. 3. Jeg har en lille hest (160) fordi jeg er for gammel til at starte stævner på pony. 4. Jeg rider dressurstævner, så jeg er konkurrencemindet, fordi det er dejligt at have nogle mål med ridningen og vise os frem. 5. Der findes et hav af subkulturer. 6. Jeg tager hatten af for dem der kan få deres heste til alt uden bid og bare ved hjælp af stemme eller kropssprog. 7. Jeg har intet imod folk rider med bid, gør det selv, men kan blive utrolig forarget når jeg ser ponyryttere (børn) ride rundt med skarpe bid sæson tre-rings, pelham, og den slags, de giver og flår i den stakkels ponys hoved. 8. Jeg arbejder mest med min ridning, men jeg kan også godt lide at lege med ham fri i ridehuset og lære ham tricks.

Held og lykke med opgaven smiley

• #7   14. feb 2012 1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden)
    Jeg har aldrig søgt info om det men hvis det dukker op så læser/ser jeg dte gerne.

Mest hygge, men islænder ridning

Jeg har en ISLANDSK HEST

Kun på hobby plan 2-3 stævner om året

aner det ikke

Jeg rider det selv af og til. Så min holdning er at det er ok

Jeg rider det selv af og til. Så min holdning er at det er ok

Desværre er jeg ikke stærk i det fra jorden, da jeg aldrig har lært det. Men de er lige vigtig vil jeg mene

• #8   14. feb 2012 Mine Svar :

1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden) : Ikke ret meget...
    2. Hvilke discipliner rider du/vil du gerne ride/interessere du dig for? : Dressur men vil gerne lære Western
    3. Har du hest eller pony? Hvorfor har du f.eks. hest og ikke pony? :jeg har en hest..fordi at jeg skal bruge den str og ikke en på 140 cm høj smiley og man vokser osse hurtiger fra en pony.
    4. Er du konkurrencerytter? Hvorfor er du konkurrencerytter? (Hvis ikke, hvorfor?). Jeg er ikke konkurrence rytter og det er fordi at jeg går mere op i min hest en præmier.
    5. Hvor mange subkulturer tror du der er indenfor hesteverdenen? Mange
    6. Hvad er din holdning til bidløs ridning? Det er det jeg synes er bedst hvis man har en hest man stoler på og man kan styre den-
    7. Hvad er din holdning til ridning med bid? det er osse fint. (det bruger jeg selv) Bid og jo bedst hvis man har en ustyrlig hest/pony
    8. Hvad ligger du mest vægt på, arbejde fra jorden eller fra hesteryg?" Jorden.........jeg vil gerne lære horsemanship, så hvis nogle har lyst til at dele noget med mig må de meget meget gerne da jeg godt kunne bruge det.

• #9   14. feb 2012 1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden) ret meget jeg er selv ved at lavet projekt om det:)

2. Hvilke discipliner rider du/vil du gerne ride/interessere du dig for? Dressur hvis man kan ride det ordenligt og ikke det der med at hesten går i rollkur og sådan:)

3. Har du hest eller pony? Hvorfor har du f.eks. hest og ikke pony? jeg har hest, det har jeg ikke da jeg ikke mener at jeg er "lille" nok til at ride pony

4. Er du konkurrencerytter? Hvorfor er du konkurrencerytter? (Hvis ikke, hvorfor?). jja det er jeg, det er jeg fordi at jeg synes det er spænende at komme ud ogopleve noget men self sætter jeg da min hest højest så jeg vl mene at jeg mest er hygge konkurrencerytter:)

det ved jeg godt nok ikke:)

6. Hvad er din holdning til bidløs ridning? det er da okay men det kan være ligeså dårligt som bidridning hvis ikke man kan finde ud af det da man kan brække næseryggen på hesten:)

7. Hvad er din holdning til ridning med bid? det er er rigtigt fint hvis man kan finde ud af det og ikke misbruger det:)

begge dele da jeg mener at det er vigtigt at skabe tillid til hesten fra jorden af men også fra ryggen:)

• #10   14. feb 2012 1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden)
    - rimeligt meget, er generelt glad for historie.

2. Hvilke discipliner rider du/vil du gerne ride/interessere du dig for?skovtursridning, ponygames, travsport, vil gerne skov/markarbejde og stunts/ våbenlege og lidt akademisk ridning, muligvis distance, hvis jeg engang får tid...
    3. Har du hest eller pony? Hvorfor har du f.eks. hest og ikke pony? begge dele en lille travhest, fordi det var en gave, en lile pony til sjov og børn, den store kunne slet ikke se ideen med tricks... men nu har han fanget det....
    4. Er du konkurrencerytter? Hvorfor er du konkurrencerytter? (Hvis ikke, hvorfor?).nej. jeg er dels en dårlig taber, dels det er dyrt og tidskrævende,dels tror jeg ikke jeg passer ind i stævnemiljøet socialt... og ja, på en måde, alligevel for min mand tager jo traverne med til løb....kunne godt se mig selv i montéløb...
    5. Hvor mange subkulturer tror du der er indenfor hesteverdenen? åh- rigtig mange, hver berider eller træner har jo nærmest sin egen filosofi
    6. Hvad er din holdning til bidløs ridning? Det er udemærket, så længe hesten rides ordentligt, og det ikke er en halvfed ugidelig krikke der dalrer rundt som den selv vil.
    7. Hvad er din holdning til ridning med bid? det er udemærket, så længe hesten rides ordentligt, og det ikke misbruges.
    fra jorden, ... det skal fungere, ellers er det jo lidt svært at komme op og ride i det hele taget...

• #11   14. feb 2012 1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden)
    Meget synes det er rigtigt spændende!

Dressur

Hest, pågrund af konkucencer.. For er ikke ret stor, så ville sagtens kunne ride pony

Ja, for jeg elsker at have noget t træne hen mod.. plus spændingen ved at konkurencerne.

Mange

Useriøst.. Men hvis det er dette rytteren gerne vil, så må de selvfølgelig selvom!

Hesten har altid gået med bid, så hvorfor er det synd nu?

arbejdet fra jorden skal der være styr over.. Men bruger mest tid fra hesteryg..

• #12   14. feb 2012 smiley

• #13   14. feb 2012 1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden)
    - Meget, fx. i sammenhæng med om hesten skal gå med/uden sko, dækken osv.
    - Dressur, spring, tur og væddeløb.
    - Jeg har pony - da jeg er 16 og elsker ponyer. Og da jeg starter ponytrav skal det være pony.
    - ja det er jeg. Tror ikke der er nogen grund det blev jeg bare da jeg startede på ponytrav, Har også redet lidt dressur stævner.
    - Det ved jeg ikke. Men tror der er en del.
    - Jeg synes det er en fantastisk og fri måde at ride på. Det er en dejlig afveksling til træningen.
    - Det er som sagt dejligt at kunne ride både med og uden. Jeg selv ridder kun med ren gummibid når jeg rider med. Og er imod hårde bid da hvis der er brug for dette vil jeg sige man skal vurdere sin egen ridning.
    8. Hvad ligger du mest vægt på, arbejde fra jorden eller fra hesteryg?
    - Jeg ligger meget vægt på hestens naturlige del, og det skal være så den er med. Jeg arbejder meget fra jorden og skal hesten lære noget nyt starter jeg tit fra jorden og så går til hesteryg. Men dette kommer an på opgaven! smiley

Held og lykke med projektet! smiley

• #14   14. feb 2012 1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden)
    - Ikke voldsomt meget, men synes da det er spændende at læse om.

- Jeg rider både dressur, mounted games og spring.

- Jeg har begge dele.

- Lige pt. er jeg ikke, da jeg er blevet for gammel til at starte på pony, så jeg venter på min unghest er klar.

- Ved ikke hvad subkulturer betyder.

- Jeg rider selv uden bid nogle gange. Hvis man kan finde ud af at ride uden bid, er det fedt.

- Jeg rider oftes med bid. Hvis man kan finde ud af at ride med bid, og tænker på hestens mund, synes jeg det er okay at ride med bid.

- Jeg mener, at hvis man ikke har styr på arbejdet fra jorden, skal man ikke sætte sig op på ryggen. Så jeg lægger meget vægt på jordtræning.

• #15   14. feb 2012 1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden)
    - Nok ikke så meget.

- lidt ad hvert, har redet en enkelt distance, en trænings jagt, en smule militery da jeg havde pony, men kunne godt finde på at gøre det igen en gang men mest spring og dressur.

- Hest, pga konkurrence reglerne, og så min højde har for lange ben til at det ser godt ud på en pony.

- Ja lidt, syntes at det er hyggeligt og kan godt lide at have noget at træne frem til, og få vuderet/tjekket om det man laver til dagligt giver bonus smiley men dog bliver det ikke til så mange.

- sikkert mange men har ikke undersøgt det nærmere.

- Syntes at det er helt fint, har også øjervejet at prøve det, men da min hest godt kan se mange spøgelser kan jeg godt lide at være sikker på at min "bremse" virker smiley og har ikke ville prøve hagamore uden kyndig vejledning fra en med forstand på hvordan det skal bruges, da jeg mener at det kan gøre stor skade i de forkerte hænder.

- Syntes jeg også er helt fint

- er nok mest til selve ridningen, men har efter jeg fik en diskus prolaps i lænden i efteråret (mærker ikke rigtig noget til den mere)
    og det kolde vejr for tiden smiley lavet mere arbejde fra jorden, hvilket har gjort at hesten er blevet lidt nemmere at håndtere. (følger efter en i ride huset uden snor og gør næsten alt for en gulerod

• #17   14. feb 2012 1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden)
    - Hvis jeg skal være ærlig, så meget lidt.

- Dressur

- Jeg har ikke nogen hest eller pony, men jeg har part på en dejlig haflinger. og når jeg en dag skal have min egen, skal det også være en haflinger, og de kommer jo mest i ponystørrelser.

- Nej, det er jeg ikke. Jeg har været til ét stævne for mange år siden. Jeg fik en 1. plads, hvilket jeg var meget stolt over, men jeg fik ikke det kick af det, som jeg havde regnet med, så har aldrig stilt op til flere stævner.

- Garanteret en del, men kan ikke udtale mig om hvor mange smiley

- Det er en udemærket måde at ride sin hest på.

- Hvis man er bevidst om hvad man gør ved hestens mund, og tænker over det når man rider, så synes jeg at ridning med bid er helt fint.

- Jeg tror jeg lægger mest vægt på arbejde fra jorden. Det er det man starter med, og det er det der er mest grundlæggende

• #18   14. feb 2012 1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden)
    - Jeg syntes det er meget spændende at læse/hører om men ikke noget jeg går meget op i.

- Jeg rider hovedsagligt dressur, men en tur på springbanen i ny og næ er jeg ikke bleg for smiley Samt en dejlig tur i skoven kan være sagen.

- Begge dele.

- Jeg ved ikke om jeg er konkurrence rytter, men stiller op når rideskolen holder stævner og diverse arrangementer, for sjov skyld smiley Jeg behøver ikke stævner for at "bevise" jeg kan ride. Men det er meget godt for ens "ridekarrierer" at blive bedømt til et stævne så man ved hvad der skal trænes mere på smiley

- Hvis jeg vidste hvad det var, kunne jeg måske svarer smiley

- Jeg rider selv bidløst engang imellem for afvekslingens skyld, og for hyggens skyld smiley

- Jeg rider jo selv med bid det meste af tiden, så det er jo fint nok, så længe man ved hvad man gør, og er en smule bevidst omkring hestens mund smiley

- Begge dele er ret vigtigt. Jeg bruger meget tid på træning fra jorden, da det kan gøre rigtig meget for ridningen! smiley

• #19   14. feb 2012
    1. Hvor meget interessere selve hestens historie dig? (Udvikling, igennem tiden)
    Rigtig meget, idet det giver mig større forståelse for hesten idag
    Er interesseret i alle former, da jeg synes, det er spændende at se hvor alsidig hesten er.
    Har hest, fordi deres temperament oftest er mere medgørligt.
    Jeg er ikke konkurrencerytter, da jeg er karakterfræser og ellers ville ødelægge mit forhold til at omgang med heste er mentalhygiejne.
    Subkulturer?
    Super, hvis det kan lade sig gøre, men ville selv være lidt nervøs for det, hvis jeg ikke kendte hesten så godt.
    Hvis biddet er det optimale i forhold til plads i hestens mund, så det ikke generer, at biddet er velholdt og at hestens tænder regelmæssigt ordnes, har jeg ingen problemer med det.
    Lægger mest vægt på at være sammen med hesten og derefter tage udgangspunkt i hvilken form for "arbejde" hesten synes bedst om.

- Takker på forhånd for svarerne smiley

Kommentér på:
Spørgeskema/undersøgelse - Heste.

Annonce