Spørgsmål ang. bid.. {{forumTopicSubject}}
Det her er IKKE for at starte en hed debat om, det at proppe et bid i munden på hesten. Det gør jeg, punktum.
Så .. lad os holde os til mit spørgsmål:
Jeg undrer mig lidt over, at min hest tygger meget på biddet lige når det kommer ind i munden, og ser ud som om hun vil spytte det ud (hvis i ved hvad jeg mener)? Der er ikke noget, når hun mærker, at jeg begynder at rode ved spænderne? Men det er måske, fordi hun ved at det spændes og hun derfor ikke kan åbne munden på "vid gab" ..
Hun tygger ikke på det under ridning eller når det er spændt, og hun viser ikke ubehag ved det, og hun tager også pænt imod det, når hun får trensen på..
Kan det evt. være pga. størrelsen? Altså str. ser ud til at passe hende fint, men det kan da godt være at det skal være en str. mindre..
Eller vil et bid med smag evt. være en løsning?
Det skal måske nævnes at det er et tre-delt bid..
apr 2007
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 223 Svar: 4.507
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Måske hesten tygger på det og roder rundt med bidet for lige at varme det op ( hvis du propper koldt bid i munden ), for at få det til at ligge ordentligt eller for lige at smage hvad det er, der er i munden?
Du kan prøve 2 delt, udelt, tykkere, tyndere osv. og se om det ændre sig - nogle er ikke vilde med mange delte bid.
aug 2006
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 952
jan 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 176 Svar: 981
2-delt har jeg brugt før, men det var ikke meget anderledes ..
Jeg synes ikke det hænger, det bliver for meget hvis det spændes op..
Det er selvfølgelig koldt, men jeg synes nu, også hun gør det lidt om sommeren .. eller det kan godt være det ikke er så slemt.. Det kan jeg helt ærligt ikke huske ..
aug 2006
Følger: 43 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 952
Jeg har været med til at tilride rigtig mange heste, og vi gjorde også tit det at vi kom enten flydende melasse eller honning på biddet, så hesten bliver glad for at få biddet i munden
jan 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Heste: 2 Emner: 176 Svar: 981
Du har en fin pointe i at det også er koldt om sommeren - det tænkte jeg ikke lige videre over ..
Spørgsmål ang. bid..