{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
422 visninger | Oprettet:

Nogle hesteeksperter?? -ridespørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg rider en 6, snart 7 års vallak, som simpelthen ikke vil til biddet. Kan kun rides til biddet i skridt. Ellers skal man have indspændingstøjler eller glidetøjler på. Er der noget man kan gøre, for at han bliver nemmere at bøje, uden hjælpetøjler??

Det andet problem er også, at han bukker helt vildt når han er i longe. Hvis man skal have ham frem i trav eller galop, begynder han at bukke. Han er næsten umulig at holde, og opføre sig som et føl. Hvorfor gør han det, og hvad kan jeg gøre for at få ham til at lade være?

Det trejde er, at han meget nemt snubler. Han løfter ikke sine fødder, og slæber dem både i skridt og trav. Når vi f.eks. traver over bomme, snubler han over den midterste og falder næsten over den sidste. Han elsker at springe, men må ikke, da han altid rager ned med bagbenene, og snubler over springene. Hvordan kan man få ham til at løfte benene, og lade være med at falde?

Sidste spørgsmål er så, han er meget svær at rense hove på. Han vil aldrig løfte benene, og sparker ud med bagbenene. Små børn rider ham også, og de har meget svær ved at rense hove. Hvad kan jeg gøre, for det bliver nemmere at rense hove?

Lige et spørgsmål til hans udstyr: Han bruger et tre-delt bid med kugle i midten. Har det måske virkning med hensyn til, at han ikke vil gå til biddet? Bare en tanke.

Er der andet jeg bør vide??

Håber der er nogle prof. hesteeksperter der kan hjælpe mig.
Hvertfald bare nogle der kan give mig nogle gode råd.

Knuz Thuffy og mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle hesteeksperter?? -ridespørgsmål
  • #1   1. sep 2006 Når han bukker i longe..
    har du så indspændingstøjler på ?
    det kan måske hjæpe..

• #2   1. sep 2006 1. hvordan arbejder du med ham?? hvad gør du?

2. enten gå til en prof. i at longere, eller få hjælp af din ridelærer/berider..

3. det med han snubler kan være fordi han er yderst uopmærksom! lad ham lave noget! lav massere af temposkift, altså så snart han går en smule frem(tre skridt) så hold ham igen (tre skridt) og sådan frem og tilbage så han hele tiden skal koncentrere sig!! og masserer af overgange!

4. bare træn og træn og træn!

held og lykke:)

• #3   1. sep 2006 det skal så lige tilføjes at alle hjælpemidler IKKE hjælper!! glidetøjle hjælper absolut ikke!

• #5   1. sep 2006 Læste kun det første men jeg gjorde det at jeg tog et lidt tungere bid og lidt hårdere bid til min pony og jeg hæv altså ik !
    og hvis i siger det er synd så vil jeg jo sige at ejg gjorde som man plejer når man bruger hårder bid . jeg støttede bare og så gik det pludselig op for mig at han en dag gik ned ;D og nogle dage efter skiftede vi til alm. bid og så gik det ;D
    Siden har jeg ik redet med det .

• #6   1. sep 2006 altså rid ham godt frem, det kan måske hjælpe på alt det snubleri. med hensyn til at gå til biddet, det tager tid. altså nu skrev du ikk om det var en skole hest og hvor lang tid du har redet ham. men er sikker på at det med hovet nok skal komme. du kan prøve at longere med indspændinger, selv om han bukker, så vær efter ham. håber du kan bruge det til noget.

ov det med hovene tag et træktov om benet og løft forsigtigt, så hvis han vil sparke rammer han ikk, så finder han os ud af at det måske ikk er så sjovt når der ikk rigtig sker noget (:

• #7   1. sep 2006 Jeg ville nok sørge for at fremdriften er i orden, og så derefter laver en masse bøjninger så jeg kunne få løst op i halsen, for det lyder som om den er meget stiv...

• #8   1. sep 2006 Tak for jeres svar. Jeg bruger indspændingstøjler i longen. Ellers er han da helt umulig. smiley

• #11   1. sep 2006 1000 tak for dit laaange svar.. Jeg tror helt sikkert det vil hjælpe mig imorgen. smiley

• #13   2. sep 2006 Tak for alt jeres hjælpen. Han begynder at gå ned både i trav og galop, da jeg prøvede jeres metoder, så det går virkelig fremad! 1000 tak for jeres hjælpen smiley

Kommentér på:
Nogle hesteeksperter?? -ridespørgsmål

Annonce