Har du en hest med samme idé??? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Nogen der har en hest som min, der har en ide med jævnligt at springe en mavestrop på dækkenet???
Min hest har en ide - jeg tror det er hvis den ruller sig, at den springer den bagerste mavestrop (den side hvor den spændes)
Jeg bruger safegum på dækkenet, så den springer heldigvis i disse tilfælde, men jeg kan ikke forstå hvordan den bærer sig ad
Synes jeg spænder den rimelig stramt, så den ligger sig til og der kan komme en hånd ind, den hænger ikke og dingler...
Nogle der har nogle fif, eller bud på hvorfor (kan dækkenet være for langt fremme eller bagud??) eller andre der har heste hvor det lader sig gøre, nogle heste er måske en klovn til at gå med dækken??
De andre heste i stalden har nærmest aldrig problemer...
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 11 Emner: 427 Svar: 1.540
Jeg har ingen problemer med min, og han går med to dækkener.
jan 2008
Følger: 194 Følgere: 190 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 489
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 225
jun 2006
Følger: 63 Følgere: 64 Heste: 9 Svar: 1.626
Jeg har aldrig haft problemer med det, med nogle af mine heste.. Og hende jeg har nu hun går med to dækner og der oplever jeg det hellere ikke
mar 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 18
Jeg ved dog ikke hvordan den bærer sig ad, men at de kan springe pga rullen, havde jeg ikke lige tænkt men det er da en mulighed...
Der er på nuværede tidspunkt ikke 5 cm hvis den bare hænger, men tager jeg en hånd under kan jeg gøre så der er 5-10 cm...
jeg har bare tænkt at den nok skulle strammes yderligere, da den nok får benene ind i... men måske jeg skulle prøve modsatte strageti..
Bare træls for sådan noget gummi er ret pebret, og jeg har ikke selv fundet noget andet der gør det samme formål... men tilgengæld kommer hverken hest eller dækken til skade....
apr 2008
Som du beskriver det så ja, så har du dine mavestropper for stramt
mar 2011
mar 2011
- og ikke fordi de springer pga stræk når den ruller...
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
apr 2008
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 944
Jeg prøvede først at løsne- det hjalp ikke. Så strammede jeg mere til, velvidende der er elastik i den ene ende af hægterne så hun ikke skulle holde vejret for at have det på. Det hjalp en smule og nu får hun det faktisk aldrig på. Jeg har dog valgt at beholde det i tilfælde de andre rives i stykker eller noget :o)
mar 2008
Følger: 75 Følgere: 79 Heste: 13 Emner: 24 Svar: 1.479
Pinligt spørgsmål. Må jeg spørge hvad safegum er mere præcis? (billeder)
Men jeg har haft en hest, hvor (det er vores teori) benstropperne gik op og skabte brændsår i hendes yver. Det gjorde at hun skabte sig helt vildt og kastede rundt med forbenene. Det resulterede i at hoppen måtte ned på tre ben at ligge, fordi det ene bagben var kommet i stropperne. Vi måtte klippe en masse stropper af, for at få hende op. Heldigvis var vi tre mennesker i nærheden og hun var en cool hest
mar 2011
(link fjernet)
Har du en hest med samme idé???