{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

tina
tina
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 7

Hvad gør I hvis I bliver snydt i en handel {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop købt en Döbert-trense over heste-galleri. Ifølge sælgers annonce var den str. full. Da trensen dukkede op viser det sig at selve trensen er str. full men den øverste del af næsebåndet er meget større end full, minimum x-full og måske xx-full, hvis man kan få det, og den nederste del af næsebåndet så kort, at det kun kan passe en meget lille pony. Jeg har bedt sælger om at tage trensen tilbage, da størrelsen ikke stemmer overens med det hun har oplyst i annoncen, men det vil hun ikke, hun mener at jeg har haft rig mulighed for at besigtige trensen inden køb og at det er mit eget ansvar at den ikke passer. (det skal hertil siges, at hun bor i Vestjylland og jeg på Sjælland). Jeg har givet 860 kr. for trensen. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad andre ville stille op i sådan i situation? Det skal siges, at jeg ikke vil være i stand til at sælge trensen videre til samme pris, bl.a. på grund af den mærkelige størrelsessammensætning.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør I hvis I bliver snydt i en handel
  • tina
    tina Tilmeldt:
    apr 2008

#2   9. feb 2012 ja

• #4   9. feb 2012 Hun skal vel egentlig tage trensen tilbage, hvis den ikke stemmer over ens med det hun har oplyst :o) Har du evt. et udprint af annoncen?

• tina
    tina Tilmeldt:
    apr 2008

#5   9. feb 2012 Jeg tror ikke at politiet har tid til den slags småtterier smiley og jeg har ingen HA'ere i familien smiley Jeg har et skærmprint af annoncen. Selvfølgelig skal hun tage den tilbage, men jeg kan jo ikke tage til Vestjylland og tage pengene op ad hendes pung.

• #6   9. feb 2012 tina.. Jeg håber sørme hellere ikke du nogensinde ville kontakte en HA'er.. De skal da sparkes ud af landet smiley

HA er hjælpeadmin herinde.

• #7   9. feb 2012 Jamen så prøv og skriv til en af HA'erne herinde, også sprøg om de har nolge idér til hvad du kan gøre.

• tina
    tina Tilmeldt:
    apr 2008

#8   9. feb 2012 Ok - Tak for det - Det er ikke sådan med de forkortelser smiley

• #9   10. feb 2012 Jeg ville hunte dem down og slå dem 3 gange oven i hovedet med en stegepande.

Ej, det er bare for skæg. Jeg har vidst røget lidt for meget og sovet lidt for lidt. Held og lykke :o)

• #10   10. feb 2012 det er dit ansvar a tjekke om trensen er som beskrevet, hvis sælger har solgt i den tro a det var en str full, og hendes hest som normalt bruger full kan passe den, så må fejlen desværre ligge hos dig... der kunne være blevet spurgt om mål osv.. jeg har nu 2 gange købr vinterdækner til min lille hypselotte, hvor det ene var virkelig lille i str og hun kunne slet ikke passe det, og det andet kunne hun svømme og sejle i foran i bringen, det er min fejl jeg kunne have bedt om mere præcise mål, eller købt det i en butik hvor jeg kunne have bytte det og fået mine penge retur...

• #11   10. feb 2012 Århh det er så irriterende, når man ikke får, hvad man er blevet lovet. Jeg handler stadig herinde til trods for, at jeg adskillige gange har fået noget andet end det, der blev lovet - bl.a:
    - Et beige underlag, der viste sig at være brunt.
    - Et par næsten ubrugte tøjler, der viste sig at være krakeleret i læderet.
    - Et lækkert stalddækken uden fejl og mangler, hvor det viste sig, en stor del af ryg-sømmen var løbet.
    Du kan intet gøre ved det, når sælger nægter at tage den tilbage :o(

• #12   10. feb 2012 Sælger har ret det er dit ansvar at tjecke varen inde køb. Og nej hun har ikke ret til at tage retur

• #13   10. feb 2012 Men hvis man køber en trense i str. full, må man da forvente at alle dele på trensen er str. full !? Ellers burde der jo stå, at en del af næsebåndet var str. x-full og en del af det str. pony !? Men så ved sælger jo nok også, at det ikke bliver solgt smiley

• #14   10. feb 2012 det er købers ansvar at spørge ind til dette. og det kan også være at sælger ikke var klar over dette.

En god ide er at lave en liste over spørgsmål som skal besvares.

• tina
    tina Tilmeldt:
    apr 2008

#15   10. feb 2012 Jeg giver jer ret i at køber bærer en risiko i visse handler, f.eks. med dækkenerne der ikke passer. Hvis disse dækkener reelt har den størrelse der er angivet i annoncen, så er der ikke noget at gøre ved det, selv om det er ærgerligt. Her har sælger jo heller ikke opgivet urigtige oplysninger. Men ved denne trense var næsebåndet helt nyt, så sælger havde ikke selv brugt det, men det var meget åbenlyst, at den øverste del af næsebåndet var meget stor og den nederste del af næsebåndet er nærmest ikke større end et armbånd, så sælger må have vidst at størrelsesangivelsen var fejlagtig. men det er jo umuligt at sælge en trense som er sammensat af 3 så forskellige størrelser så det var jo et smart træk af sælger bare at skrive str. full. til at begynde med var jeg så naiv at tro at sælger ikke var vidende om problemet, men efterhånden som sagen skred frem er jeg blevet overbevist om at sælger helt klart var i ond tro da hun lavede annoncen. Enhver ordentlig person var da blevet flov og havde taget trensen tilbage, hvis det viste sig at der var noget alvorligt galt med den.

• #16   10. feb 2012 Før jul k'øbte jeg en blå trence til 550 kr
    Som jeg gav mig selv i julegave
    da jeg skulle prøve det i jule dagene var pandebånd ca 10 cm for kort ØHHH når nu det var en cob og min gule ganger passer denne str og er nomal i mål
    Jeg satte det til salg igen (Som str, PONY) , men i ved jo godt det næsten ikke er til at sælge noget nu
    men fandt frem til at man kunne få lavet dele til sådan en trence, så glad bestilte jeg et i en anden str. har også modtaget det men det kan ikke gå på trencen SUK
    Men her bag efter kan jeg beder forstå hvorfor hende som solgte den til mig ikke selv brugte den på hendes Gule ganger
    Jeg ville købe et næse bånd til din trence som passer og sætte hende du har købt det af på finlet så du ikke kommer til at handle med hende igen
    VH
    Annette

• #17   10. feb 2012 syndes at det er meget være når man ikke får en vare man har betalt for...Er blevet snydt mange gange og tabt mange penge

• #18   10. feb 2012 Hvis du skriver til en HA kan de måske hjælpe dig. Jeg har før fået dem til at sende en advarsel, det plejer at hjælpe:-)

Kommentér på:
Hvad gør I hvis I bliver snydt i en handel

Annonce