{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.670 visninger | Oprettet:

opreation X på tv2 {{forumTopicSubject}}

Woowh jeg er blevet kontaktet af operation x, som super gerne vil undersøge en del inde for heste verden, ang salg og svindleri med handels heste, hvor sælger ikke overholder købe loven. og tager røven på købere og derrefter er de ikke villige til at finde en løsning. mange har ikke den gå påmod at gå i retten med svindlerne.
hvis nogle derfor har sådan en sag liggene, hvor de er blevet svindlet og snydt og nu står tilbage helt magtes løs. så send mig gerne en PB herind kort fortalt om din/ jeres historie. så det kan komme frem i lille dk hvor mange der svindler med heste. og i evt kan få hjælp til jeres sager.
Mvh Verdensdejligsteprinsessehestm

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opreation X på tv2
  • #1   4. feb 2012 Overholdelse af låner og eller køber - ville også være dejligt. Der er sagtsusme mange købere og lånere som slet ikke holder hvad kontrakten siger!

• #2   4. feb 2012 Wouw, endelig! Det er på tide flere får åbnet øjnene for de brodne kar der findes i branchen, alt held til dig med projektet, hold os endelig opdaterede smiley

Har du slået det op på HN? Der har været en del tråde om emnet.

• #3   4. feb 2012 Jeg solgt sol-klara til en handicappet dame som sagde hun skulle bruge hende til ture og til handicap ridehold i skridt.

Vi skrev kontrakt på at hvis hun ikke kunnehave sol-klara så skulle hun tilbage til mig.
    Nu har jeg ringet og ørt hvordan det gik. Og finder så ud af at hun havde hesten i 2 dage og derefter solgte den videre.
    Uden at kontakte mig . Altså brud på salgskontrakt.

Hendes svar på det var så : jamen hun gad ikke sende hesten retur da hun kunne få flere penge ud af at sælge den. Og hun mente ikke jeg havde ret til at vide hvor hesten var. Og så smed hun på.

Det er min historie

• #4   4. feb 2012 Sig endelig til når det kommer i tvet smiley

• #5   4. feb 2012 Det lyder da fedt, hvis der kan komme mere OBS på hestehandel.. Og kan måske få sælgerne til at tænke sig mere om.. smiley håber programmet bliver til noget.. smiley

• #6   4. feb 2012 Du må gerne bruge min historie hvis den kan bruges.

Eller så skriv endelig når du ved hvornår det bliver sendt

• #7   4. feb 2012 Henvis foreksempel til hestemarkeder. Jeg har en del billeder fra sidste års hestemarked på egeskov hvor der er nogle heftige billeder. Hvis du vil have nogle?

• #8   4. feb 2012 De er meget int. i at finde så mange som muligt som har været så uheldige at ramle ind i folk der laver lov brud, sælger skadet heste som rideheste, ændre navn og fødselsdatoer osv. alt hvad der kan svindles med. jeg stå rselv i samme problem med en hest hvor køber har fortiet vigtige oplysninger om hesten.
    jeg har slået dette indlæg op de steder jeg har haft mulighed. spred gerne indlæget og de kan kontakte mig pr mail mariamp864@hotmail.com og give mig deres historier.. som så vil samles til sidst og vidre sendes til tv2

• #9   4. feb 2012 Håber der bliver et program ud af det så folk ikke blider snydt mere smiley

• #10   4. feb 2012 det gør der skam da tv2 i forvejen har en del der gerne vil fremlægge deres sager. de har fundet mig igennem et indlæg på HN. hvor i jeg fortæller om min historie. som li nu er sendt vidre til min advokat smiley

• #11   4. feb 2012 Man burde have den sag med Jeanette fra Billund med ind. Ved godt hun er død nu. Men hun er et godt eksempel på at man kan svindle i stor stil i over et årti

• #12   4. feb 2012 Der er endnu ikke tid hvornår det kommer i flimmeren. da de først og fremmest skal ha udvalgt nogle af de slemmeste sager som de kan arbejde på.
    Jeg har heldigvis også en del der har handlet med personen der har snydt mig som også har deres historier at fortælle..

så alle sammen frem med historierne.... send dem på PB eller mail hvis ikke i vil ha jeres navne frem her...

• #13   4. feb 2012 eller ta et kig på heste klunser folk der opkøber skadet heste og sælger dem for at være super rideheste.. Og ja der er dumme nok køber der ude

• #14   4. feb 2012 der var et indlæg her igår med en der var blevet snydt rigtig meget, kan ikke lige huske hvem det var og kan selvfølgelig ikke finde indlægget nu, men mener at du også var med inde over VerdensDejligstePrinsesseHest M. smiley

• #15   4. feb 2012 Hvis man nu vælger a skrive til dig ang, en sådan episode med a være blevet snydt.

Blir navne og stedet så fortalt?
    ^Svar gerne pb (:

- Har 2 historier desværre smiley

• #16   4. feb 2012 Har heldigvis ikke sådanne historier selv, men skal holde øjne og øre åbne..
    Hvorfor vælger operation X at kontakte dig? Af ren nysgerrighed da det lyder SUPER spændende..

• #17   4. feb 2012 fordi de er faldet over min "artikel" på nettet fordi jeg pt stå og skal igang med en sag fordi forrige ejer har handlet sviragtig. altså solgt en pony som ride hest selvom den er erklret uridelig pga kronisk lidelse i højre forben.

• #19   4. feb 2012 Der svindles jo også en del med udstyr, denne tråd om dårligt tilpassede sadler er i hvert fald ret lang:
    http://www.heste-nettet.dk/forum/6/114678/114678/

• #20   4. feb 2012 De bliver da ved med at snyde.. De har da lavet sådan et program før, hvor selveste Hr. Helgstrand fortalte, hvordan det forgik omkring snyd...

De havde en sag om dansk hest der blev solgt til Norge, hvis min hukommelse ikke svigter, hvor de blev godt og grundgigt snydt...

• #21   4. feb 2012 Her er et uddrag fra det link med Nordmanden.

" en anden sag ser vi den berømte Jens Trabjerg, Bechgaardsvej 13, 7100 Vejle, der har været landstræner i Dansk Rideforbund, og han er blandt Danmarks bedste springryttere, - han sælger en syg hest med en falsk attest, for ca. 150.000 kr. til en nordmand, og Jens Trabjerg forlanger at pengene skal være sorte, - samtidig får han (via en stråmand) berider og ridelæreAndreas Helgstrand, Tørskindvej 74, 7183 Randbøl, til at anbefale hesten til køberen, som en "uvildig" person, - han glemte bare at fortælle køberen, at han fik 10.000 sorte kroner af Jens Trabjerg, for at hjælpe ham af med en syg hest til ca. 150.000 kr. "

" Andreas Helgstrand kunne samtidig oplyse, at det var en helt normal procedure, at man får ca. 10.000 sorte kr. for at anbefale en dårlig eller syg hest som en god hest, og det sker i 99 % af tilfældene, udtaler han !!!! "

Linket hvis i selv vil lede smiley

http://dyr.009.dk/2002-b.htm

• #23   5. feb 2012 Synes du skal poste et indlæg på hestenettet også.

• #24   5. feb 2012 Syntes også der skal mere fokus på bedrageri ang salg/køb/bytte af hest.
    Blev selv for nogle år siden snydt godt og grundigt.. Havde kæresten´s og min store dejlige DV til salg. (Vi havde købt ham uden at vide noget til hans baggrund, andet end han havde gået på en mark sammen med en masse andre) kort tid efter vi har købt ham, finder jeg ud af jeg er gravid. og ville ikke gå igang med at "tilride" en stor 12 års vallak på 178 cm. Bliver eninge om det bedste for hesten er han kommer til et hjem hvor han kan komme igang med sin uddannelse.
    Bliver kontaktet af en pige/dame som ville bytte med mig for sadler (hvilket jeg ikke var int. i) til sidst bliver jeg overtalt til at bytte med en friserplag (da hun jo var helt skudt i min dreng) Tænkte plagen havde jeg bedre samvittighed til bare aå gå.
    Men århh jo 11 dage efter min dejlige dreng blev hentet, ser jeg ham her på nettet til salg igen med en kæmpe løgn annonce, og til 3-dobbelt pris. Og ikke nok med det havde hun underskrevet en kontrakt, hvor der stod det ikke var til hestehandel/rideskole
    Friseren fandt jeg så ud af hun kun selv havde haft i små 14 dage.
    Og det endte med med dejlige dreng blev kastebold mellem forskellige ejere, og så aflivet :o(
    Som jeg siger hele tiden er der kun EN det går ud over, nemlig HESTEN....
    og dette syntes jeg er meget ukorrekt, disse folk bør skisme fanges i dette system..

• #25   6. feb 2012
    http://hestegalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=637872

Her er et link til en sag om en køber der er svindler, vil i andre der har været i hænderne på denne dame ikke godt skrive hertil også, jeg ved der er mange der koldt og kynisk er blevet snydt, så vi kan få den slags stoppet ? Som der er en der sagde til mig så går det her jo ud over tilliden mellem køber og sælger så der ikke er nogen der tør sælge på afbetaling mere..... og hvad med de heste det går ud over........

• #27   11. feb 2012 hvornår kommer det i tv'et?:-)

• #28   25. feb 2012 Puhh det lyder godtnok skræmmende det hele. Kan virkelig godt forstå der er flere og flere der ikke vil låne deres heste ud selvom der er kontrakt. Ved sku heller ikke om jeg turde gøre det.

Kommentér på:
opreation X på tv2

Annonce