Det rigtige dækken.. :o) {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg skriver dette her, MEGET imod min overbevisning om at være dækken-fri, men jeg syntes IKKE jeg kan byde Stjarni at gå rundt med lus, og at det klør hele tiden
Nu er det sådan, at Stjarni har fået lus fra det sted han kommer fra. Han er begyndt at gnubbe pels af, og vi har allerede brugt 4 pipetter på ham, til stor hund, fra Frontline. Uden at det virkede.
Og nu har vi taget den supersvære beslutning at klippe hans pels, og købe et dækken til ham så han ikke går og fryser, nu hvor det bliver mega koldt
Så nu spørger vi lige jer til råds, hvilket dækken som er bedst :o)
Hvad ville i forslå, og kan en hest godt gå med et dækken døgnet rundt?
Siden han også bliver klippet på halsen(dog ikke hans man) skal han så have et med hals?
Hvor mange gram er nok?
Vi har selv et ulddækken str 115 som passer ham - Men er i tvivl om at det er nok. Det er uden for, og er med krydsgjorde. Er det nok til den kolde vinter?
I kan jo se ham på hans profil - Stjarni fra Alpedalslysten.
Hans man og hale bliver ikke klippet.
INGEN DUMME KOMMENTARE, DA DET SELV MEGET ER IMOD MIN OVERBEVISNING AT HESTE UDEN DÆKKENER HAR DET BEDST! MEN SIDEN VI IKKE KAN FÅ LUSENE AF UDEN, ER DETTE VORES SIDSTE UDVEJ!
Mvh Louise Laursen.
okt 2011
Følger: 39 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 134 Svar: 1.187
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 944
Ellers kan jeg anbefale Weatherbeeta som er et godt dækken der har en god pasform til mange forskellig slags heste. og lige nu er er jo fint tilbud på dækkener i mange butikker så du kan være heldig at finde et godt et til billige penge.
Et ulddækken er ikke nok når han skal ud, du skal bruge et der er vandtæt og åndbart. Weatherbeeta Landa er deres billigste model som er vandtæt og kan fås med eller uden hals de fleste steder.
jun 2008
Følger: 90 Følgere: 82 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 878
Et vinterdækken u. hals!
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 944
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
Tusind, Tusind tak for dit indlæg, se det er jo noget jeg kan bruge til noget :o) Han er bestemt ikke kuldskær, så tror det vil være godt med en aftagelig hals :o)
Tusind tak for svaret, Tak fordi du ville hjælpe! :o)
Team Iktabu:
Tak for dit svar.
Det blev anbefalet af 3 dyrelæger jeg talte med, fordi at der ikke er så meget pels så, og lusene hurtigere går væk :o) Og derved er han lettere at behandle :o)
Men mange tak for dit svar! :O)
apr 2010
Har fundet dette, dog uden aftagelig hals, men det ser da fint ud?:
(link fjernet)
aug 2009
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 1.040
Venter selv på at mit nye amigo heavy kommer hjem med posten, dog er det med hals. Men den kan jeg jo bare tage af, for jeg vil ikke bruge hals.
Held og lykke med at finde dit drømme dækken. Bare så du ved det har du begivet dig ud i en uendelig jungle.
apr 2010
nov 2005
Følger: 143 Følgere: 253 Heste: 8 Emner: 7 Svar: 159
jun 2007
Følger: 116 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 191 Svar: 916
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
Min shetlænder går pt med 400g og han er klippet ove alt på nær hals og hoved.
De kan sagtens gå med samme dækken døgnet rundt, dog er det en virkelig go ide at have to dækkener så man har nogt at skifte imellem hvis det ene bliver gennemblødt. Et ulddækken. Eller fleecedækken vil jeg absolut ikke anbefale at bruge som andet end at tørre en våd hest, til kort teansport eller ridedækken da det irritere MEGET fordi hårene sidder fast og det glider bagud, og kan ikke glide tilbage igen pga modstanden fra pelsen. det er ikke så godt at bruge som "døgndækken"
Det rigtige dækken.. :o)