{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

first horse ØV {{forumTopicSubject}}

Så kom der godt nok en træls mail fra first horse.

Ændrede vilkår.
Min sygeforsikring stiger fra 1300 til 1995.
Nu får alle selvrisiko smiley
og de dækker ikke længere kiropraktor udført af dyrlæge.

Men ja det var vel ventet, men nu er de sørme ikke billige længere, så ser ingen grund til at blive hos dem.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  first horse ØV
  • #1   27. jan 2012 Hold da op, godt jeg ikke fik valgt dem!! Prøv at tjek danskhesteforsikring, dem er jeg glad for : )

• #2   27. jan 2012 tak for anbefalingen, men de ville som det eneste selskab ikke dække uden forbehold. Derfor valgte jeg dem fra.

• #3   27. jan 2012 Jamen, hvad havde I regnet med?? Alle jer, der sprang fra de "gamle" etablerede og dyre selskaber og til billige nyopstartede first horse??? Altså, det siger jo sig selv, at priserne ville stige, for intet selskab kan få det til at løbe rundt med deres begyndelsespriser... ...

Dette er ikke ment som kritik mod trådstarter...blot en undren over de mange forsikringstagere, der er i samme båd som trådstarter.....

• #4   27. jan 2012 Jeg valgte også kongerigets hesteforsikring Danmark, da det var ventet at priserne ville stige efter som det var nyt smiley

• #5   27. jan 2012 Så må man jo bare tage Skjellerup eller Viborg fra nu af. Så kan man endda spare endnu flere penge.

Dog er first horse stadig billigere end mit tidligere selskab tryg.

• #6   27. jan 2012 min sygforsikring ved dansk hesteorsikring er også steget.. ved ikke om det er indexregulering..

men fra 2300 til 2687

• #7   27. jan 2012 Ja det er lidt øv, men man vidste jo det ville komme på et tidspunkt. Dog dækker de til gengæld nu 30.000 eller 70.000 i stedet for 25.000 og 50.000 førhen. Og så skal de da have thumbs up for at de nu dækker medicin som er ordineret af dyrlægen, hvor de førhen kun dækkede det dyrlægen selv brugte under sit besøg og ikke det man selv skulle give hesten derefter. Jeg har lige brugt 2500 på medicin til min så passer mig fint med det smiley
    Men er der nogen der ved hvorfor de så har sendt en faktura ud her i januar med de gamle priser? Har lige været inde og kigge på min nye faktura og police som de lige har sendt på mail i januar og der står stadig 1400 kr i stedet for 1995. Må lige have ringet til dem og høre hvilken pris jeg skal rette mig efter.

• #9   27. jan 2012 Pernille Anna: De har sendt mails ud til os kunder med hvad de nye vilkår vil betyde for os og der står da deres ændringer og at vi har 14 dage til at opsige forsikringen hvis vi ikke ønsker at være kunde ved dem længere. Groft fortalt altså smiley

• #11   27. jan 2012 Tja. Men det kommer vist ikke bag på nogen at det ville stige før eller siden. Den billige pris har jo bare været for at lokke nye kunder til. Og har jo helt sikkert hele tiden været planlagt at den skulle stige.

• #13   27. jan 2012 I eftermiddags.

• #17   28. jan 2012 Var også meget negativ da jeg fik føn mail, men kan ikke se at vi alle får selvrisiko på sygeforsikring. Hvor ser du det?
    For får vi det er jeg skuffet syns heller ikke man kan ændre eksisterende forsikringer på den måde.

• #18   28. jan 2012 Ja jeg fik også den berømte mail smiley kan heller ikke se noget omkring selvrisiko?

I det hele taget er der ingen ændringer for mit vedkommen så ja puh ha smiley

Dog er der noget med at nye kunder får en selvrisiko på for jeg valgte Tryg til 2 af mine da first horse havde lagt selvrisiko på siden jeg oprettede den første hest hos dem.

• #19   28. jan 2012 Jo for vores forsikring hedder nu enten sygeforsikring 1 eller 2 og dermed hører vi under de nye regler, hvor der er en selvrisiko.
    Jeg har også talt med dem og ganske rigtigt. 1000 kr pr skade.
    Jeg gav 1300 for min sygeforsikring sidste år, så det er da en pæn stigning (700)
    Jeg har altid fået dækket det medicin jeg selv skulle give som dyrlægen havde ordineret.

• #20   28. jan 2012 Jeg kom også til før der var selvrisiko, men den gælder åbenbart alle kunder nu ØV

• #21   28. jan 2012 ups måske jeg skulle få mig et læse kursus.

jeg hængte mig i at de til sidst skriver der ikke er noget ændret haha

1995,- nu og før 1316,- så ja en stigning på 679,- hvis jeg da så ellers har fattet det rigtigt smiley
    øv bøv men ja alt stiger og stiger så.....

• #22   28. jan 2012 Kig inde på deres hjemmeside mht. selvrisiko. Men synes nu det er fusket at de ikke har skrevet det i de mails de har sendt rundt.

• #23   28. jan 2012 Trine, Savannah og Fie: Det giver jeg dig ret i

• #24   28. jan 2012 Tja - jeg er sgu også slemt utilfreds... Ikke så meget over prisstigningen (det var forventet), men mere de nye vilkår!
    De vil nu ikke dække kiropraktor
    Og vil ikke dække dyrlæge i forbindelse med fødselskomplikationer!! Det er jo helt håbløst at have en avlshoppe hos dem så!!!
    På min vallak er det ikke sikekrt jeg vil skifte, men skal da godt nok finde ud af noget med min dame.
    Nogen der ved om skift af forsikringsselskab kræver ny dyrlægeundesøgelse? Det er jo så lige en ekstraregning....

• #25   28. jan 2012 First horse er røv og nøgler , de dækker som de har lyst til, skal aldrig have dem mere, og de er flere md om at refunder, og så elsker de at blive ved med at eksperimenter med hestene i stedet for at høre på dyrlægen.

• #26   28. jan 2012 Hos de fleste forsikringsselskaber kræves der desværre en ny dyrlægeundersøgelse

• #27   28. jan 2012 Trine, da det først træder i kraft pr. 1. marts, kommer prisstigning vel først til at berøre dig næste gang du skal betale din police. Vi andre som fx først skal betale police i maj får jo heller ikke en ekstra regning.

• #28   28. jan 2012 Jeg har faktisk skrevet tilbage til dem for at høre med selvrisikoen for det kan man ikke læse sig frem til. For det der står inde på hjemmesiden gælder ikke for os der oprettede forsikring inden selvrisikoen.
    Men udover det synes jeg ikke prisstigning er så forfærdelig, for nu dækker de også et højere beløb. ved godt de har ændret på dækning af fx kiropraktor, men det er jeg nu ikke så utilfreds med. det har jeg fra andre selskaber været vant til at man selv skulle dække.

• #29   28. jan 2012 jeg har skrevet til dem for at hører hvor meget det berører mig og om jeg stiger i pris - men er det noget man selv kan finde ud af?

• #30   28. jan 2012 Tina j.
    Skriver du ikke herinde når du får svar. Jeg har nemlig også lavet forsikring for flere år siden og kan ikke finde ud af nu om jeg får selvrisiko eller ej. Så behøver vi jo ikke alle skrive til den og spørge

• #31   28. jan 2012 Tina J: Ja det ville være dejligt hvis du skrev herinde når du får svar. Ville da være dejligt hvis os nuværende kunder ikke skal betale selvrisiko, men tvivler nu lidt smiley

• #32   28. jan 2012 Jo, skal nok skrive det herinde. smiley da de ændrede selvrisikoen i maj sidste år, gik det jo ikke udover os og det står ingen steder, så det kan jo være, at vi er heldige. smiley
    Satser på, at jeg får rimelig hurtigt svar, for skrev direkte til ham Jørgen, som sendte mailen ud. smiley

• #33   28. jan 2012 Vidste slet ikke at de havde ændret selvrisikoen sidste år. Tror da ikke jeg har haft nogen selvrisiko. Lige et andet spørgsmål vedrørende first horse. Har lige fået en masse penge for dem fra en stoooor dyrlægeregning. Men pengene er bare gået ind på min konto og har ikke fået noget på skrift mht. hvad det egentlig er de har dækket. Får man ikke et brev eller noget?

• #34   28. jan 2012 De ændrede det også kun for nye forsikringstager og ikke for dem der havde den gamle forsikring uden selvrisiko.
    Nej, du får ikke noget brev om, hvad de har dækket. Du skal bare tjekke om du har fået de penge du skal (altså de 75%), bare husk, at er der noget ophold hos dyrlæge eller lignede, så dækker de ikke.
    Jeg har også haft rigtig mange dyrlægeregninger på det sidste og har haft lidt svært ved at finde rundt i, hvilke de har betalt tilbage. Men jeg ringede ind til dem og der var de ret hjælpsomme. Så ring evt, hvis du er i tvivl om, hvad de har dækket.

• #35   28. jan 2012 Ok. Tak for svar smiley

Kommentér på:
first horse ØV

Annonce