{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

refusion af dyrlæge regning (forsikring) {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen.

Jeg har min hest forsikret i varde da jeg synes det har været billigt og godt.
Jeg har forsikret sådan at de dækker de 3 første dyrlæge regninger/besøg.
Min hest har så været indlagt på ansager og jeg har fået en regning for de dage han var der fordi det også var et ophold, min forsikring mener så de kun skal dække de 3 første dage af hans indlæggelse fordi hver dag er en regning/besøg, nogle som er prøvet det samme og mener i dette er korrekt? hva gør jeres forsikringer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  refusion af dyrlæge regning (forsikring)
  • #1   27. jan 2012 kommer meget an på din kontrakt...
    står der de dækker de 3 første regninger, de 3 første dage, el hvad står der konkret.

• #2   27. jan 2012 der står følgende :
    § 11: Foreningen refunderer 50 % af maksimalt tre dyrlægebesøg pr. år. Gælder honorar
    (normaltakst) medicin, røntgen og miljø. Foreningen dækker ikke transport og moms.
    Dyrlægeregninger, der overstiger hestens forsikringssum , erstattes kun efter samråd
    med bestyrelsen. Hestens vedligehold såsom vaccinationer, ormekur, tandraspning,
    beskæring af hove m.m. er foreningen uvedkommende. Foreningen dækker ikke kiropraktik, healing, akupunktur og lignende. Hestens navn skal fremgå af dyrlægeregningen.

• #3   27. jan 2012 efter det der står skulle det kun dække som et besøg da hesten ik har været hjemme og retur men har der været en dyrlæge hjemme ved dig først og som så har indlagt den så er det to besøg derfor har jeg ik sådan en forsikring for du kan ik komme op imod dem

• #4   27. jan 2012 Tror din forsikring har ret. Dyrlægen er jo kommet ud til den hver dag og tilset den - det svarer jo til at dyrlægen var kommet ud til dig et vidst antal dage i træk. Den eneste forskel er at du har haft hesten opstaldet hos dyrlægen frem for at få dyrlægen ud til dig.

Det er da en trist situation at stå i hvis du så det som en omgang - men jeg vil mene din forsikring har ret i deres tilgang til sagen.

• #5   27. jan 2012 så heller en hvor der selvrisiko og uanset hvor mange gange dyrlægen kommer om det så er 1000 gange dækker de

• #6   27. jan 2012 Jeg vil sige at som det står kan det tolkes på flere måder -
    for mig at se er en indlæggelse/ophold og et besøg hjemme ved en selv ikke det samme.

Syntes det er misvisende som det står og der kan nemt opstå uenighed om sådan noget.
    Der står ikke noget om indlæggelse af hesten længere¨nede i kontrakten?

Havde der nu stået at det ar 50% af 3 dyrlæge regninger, ville jeg mene den talte som en gang, da man kun får een regning på et ophold.

• #7   27. jan 2012 de fleste forsikringer dækker ikke ophold på dyrehospital men kun behandling af den.

• #8   27. jan 2012 Jeg ved det heller ikke, men jeg kan da spørge min mor.. hun har samme forsikring og havde sin hest indlagt nogle dage på ansager sidste år, så kan forhøre hende ad hvordan hun klare det med regningen.

Mht. den forsikring, så ville jeg helt bestemt vælge en anden. Jeg har dansk hesteforsikring hvor jeg betaler ca. 1700 kr årligt i dyrlæge forsikring.

Der er en selvrisiko på ca 1000 kr, og ud over det betaler de 80% af alle regninger. Op til max 26.000 kr årligt - og det er altså mange dyrlæge besøg der bliver dækket.

De dækker også kiropraktor m.m., så længe det bare er fortaget af en dyrlæge.

• #9   27. jan 2012 Vil mene at de skal dække det, du får jo 1 regning for det..

• #10   27. jan 2012 Jeg synes det svært og har skrevet jeg synes det dårlig formuleret.
    ved godt de ikke dækker moms og opstaldning, men den blev behandlet i flere dage og det burde de dækker.
    Hvad kræver dansk hesteforsikring for at de vil forsikre?

• #11   27. jan 2012 De kræver vist ikke andet end at hesten på forsikringstidspunktet er sund og rask..

Man skal udfylde et skema omkring hesten sygdomsforløb gennem årene - eller dem man kender til.

Min hest har fejlet alt! og den forsikrede de uden problemer..

Kanon forsikringsselskab!!!

Kommentér på:
refusion af dyrlæge regning (forsikring)

Annonce