{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen sele men kælke?
  • #1   27. jan 2012 Var jo netop derfor jeg spurgte om hjælp har ingen af de ting, og vil ikk købe det for blot at gøre det en eller to gange..

Derfor spurgte jeg om hjælp til en måde man kunne gøre det uden sele

• #2   27. jan 2012 hvis du har en longe gjord og en til at trække hesten burde det lade sig gøre ved at binde nogle snore til gjorden og så binde dem fast på slæden. hvis du har nogle lange tøjler tror jeg faktisk godt at du selv kan styre hesten

• #3   27. jan 2012 Tænker en longegjord med nogle lange snore?

• #4   27. jan 2012 Jeg har heller ingen sele, men plejer bare at være lidt kreativ med en longegjord/ridegjord og så nogle longeliner - det fungerer fint på den lille shetter smiley

• #5   27. jan 2012 * Hende med drømmehestene smiley *
    Arg ofre jeg ikk penge på havde den fra da jeg var lille..

Skal lige siges der skal ikke sidde nogen i kælken overhovedet er blot for at lade ham prøve det

• #6   27. jan 2012 Du kan købe en sele til at kælke med sådan rimelig billigt i hooks smiley

• #7   27. jan 2012 Hvis der ikke skal side nogle på kælken kan det nok godt lade sig gøre med longegjord, men ja den ting havde jeg ikke lige tænkt på
    * Hende med drømmehestene smiley *

• #8   27. jan 2012 Må blive sadlen så for har ingen longegjord til den lille shetter..
    Men hvad kan man ligge om bringe så den ikk hiver i sadlen men om bringen?

• #10   27. jan 2012 Camilla
    Det er en shetter der skal bruge det, såå, og vil ikke købe det blot for en eller to gange uden nogen i kælken

• #11   27. jan 2012 Jeg binder en blød stofgjord foran bringen smiley

• #12   27. jan 2012 Den Camilla har linket til er den klar til brug hvis man bare køber det + en kælk + hovedtøj m tøjler...?

• #13   27. jan 2012 hvis man absolut skal eksperimentere, så brug en gjord til bringestykke hesten skal have sadel på. bind et stykke reb fra spænde til spænde i den gjord der skal være bringestykke, det skal lægges over manken/forsvidslen. tag to lige lange stykker reb og bind et i hver side af "bringestykkets" spænder, de skal nå om bag hesten. den der kælker holder i rebene. ikke noget med at binde kælken fast.

min pony har en rigtig sele. Han har lært at trække stammer og betonbjlæker midt om sommeren. så der behøver ikke være sne.

hellere lære at trække med noget tungt der ikke larmer mærkeligt og flyver afsted over de mindste bump på jorden...

• #14   27. jan 2012 mia, jeg tror der skal sadel (og rytter) på under hooks tolkesele også, man kan ikke rigtig styre i en kælk, og en hest når man holder i håndtaget, så skal du i al fald have ski på, hvis du trækkes og styre hesten selv.

• #15   27. jan 2012 Hvis du vil kælke skal du bruge en sele... du smider vel heller ikke et underlag på hesten og binder stigbøjler i gjordstropperne og rider vel? med det forkerte udstyr kan det gå helt galt... (kan det self også med det rigtige udstyr)
    at trække en kælk uden noget/nogen i giver da slet ikke mening...???
    men lad os nu håbe vi kan få en ordenlig omgang sne så vi kan komme ud på nogle hyggelig hvide ture... :O)

• #16   27. jan 2012 Helt enig med *** Hedegaarden ***. Vil du kælke med hesten må du invistere i en køresele! Alt andet er for farligt og er ikke rart for hesten. Så vis du ikke vil bruge penge på en sele må du jo nøjes med at kælke uden hest.. Du skal desuden have en kælk med bremser på så du ikke risikerer at glide op bagi hesten. Derudover - som Kia V- Omnivor med bid i ; D nævner - er det en dårlig ide at "tilkøre" sin hest for kælk da den jo er meget ustabil og flyvsk.

• #17   27. jan 2012 Hedegaarden: Der ligger masser af sne i Vestjylland ;o)

• #18   27. jan 2012 På med longegjord, tag longetord gennem den ene ring i siden bagfra, og op mod bringen.
    Fortsæt rundtom bringen, og igen igennem longegjords ring.
    Sæt de to ender fast i kælken, og bekæld longetorven, på stykket over bringen, men plysdimser (dem man kan sætte på grime/trense) så den ikke generer hesten..

Få en til at trække hesten, eller brug et andet longetorv som tøjle

Dette er ikke helt optimalt, men kan gå hvis det ikke er noget den skal gå med længe.

• #19   27. jan 2012 Anna H:

Skal også kun bruge lidt mere... :O) ikke en masse... :O)

• #20   27. jan 2012 Hihi okaay ;o)

• #21   27. jan 2012
    *** Hedegaarden *** .
    Næ jeg hopper op uden sadel:)

Og jo gør det når hesten aldrig har prøvet det, samt han lærer at have noget bag sig så jo gør det..

Sissel Dalsgaard & Amigo .
    Der skal ingen på kælken og er bestemt ikk for at tilkører ham blot for at se hvad han siger til det, skal han tilkøres bliver det med det helt rigtige udstyr..

Sissel L
    Har ikk longegjord til den lille er kun en shetter og der skal ikk sidde nogen i kælken

• #23   27. jan 2012 Freja..
    Den er ikk kørervant og som det er nu skal den heller ikk blive det for har ikk råd til hverken sele eller vogn, derfor ville jeg blot se hvad han sagde til det en eller to gange og så ikk mere..
    Gider ikk købe sele hvis han alligevel spasser ud med det og ikk egner sig til det.. så de penge temmelig spildt

• #24   28. jan 2012 hvis ikke du vil køre ham til og der ikke skal sidde nogen i kælken hva er så ideen med det? men uanset hva er min holdning at du bør købe udstyret til det du vil bruge ponyen til... ikke bare klaske noget sammen og "prøve" det kan så nemt gå galt...

og hvis det er for at gøre ham tryg ved ting bag sig, hvorfor så ikke bare selv slæbe kælken i en lang snor mens du trækker ham... så har ahn noget lyd bag sig og du er fri for at klaske noget optimistisk udstyr sammen,

men held med det!

• #25   28. jan 2012
    *** Hedegaarden *** .
    Var blot for at prøve, sagde han ikk noget til det kunne det godt ske jeg ville ofre penge på det en dag..

Men nu er det ikk det jeg spørger om, spørger hvad man kan bruge når man ikk har en sele, og ja ved godt det bedste er at købe en sele, så dum er jeg heller ikk, men det var ikk det der var mit spørgsmål..

Kommentér på:
Ingen sele men kælke?

Annonce