{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskellen på Tinker og Irish Cob?
  • #1   25. jan 2012 Der er ingen det er uenighed mellem forbundene.

  • #2   25. jan 2012 Flere heste er kåret i begge forbund. Men det er uenigheder der gør folk ikke vil se på dem som det samme. De har nogle få afvigelser i avlsmål.
    Men moderstambogen og datterstambogen/bøgerne er også uenige, så det er meget rodet.


  • #3   25. jan 2012 ja det er forbundene der ikke kan blive enige, min rowan er født i irish cob og kåret i tinker.

    jeg hælder dog selv mest til irish cob, da de stillere lidt højere krav


  • #4   25. jan 2012 Hmm, okay. smiley Mange tak!

  • #5   25. jan 2012 Forbundene stille højere krav på forskellige områder, vil jeg vove at påstå (:
    Jolene, på min profil er stillet og kåret i begge forbund.


  • #7   25. jan 2012 En irish cob er en bestemt race, hvor tinker er et avlsforbund, hvor alle heste, der møder kravene, kan komme i stambogen smiley at sige, at der ikke et forskel, er som at sige, at der ikke er forskel på hannoveraner og dansk varmblod smiley

  • #8   25. jan 2012 WHAT IS THE DIFFERENCE BETWEEN AN IRISH COB AND A TINKER ?

    AN IRISH COB IS ONE SINGLE DISTINCTIVE BREED
    THERE IS JUST ONE SINGLE BREED STANDARD FOR IRISH COBS

    A TINKER IS NOT ONE SINGLE DISTINCTIVE BREED
    THERE ARE A NUMBER OF BREED STANDARDS (TYPES) FOR TINKERS

    There are at least three breed standards (types) to provide for the different types of Tinkers in a Tinker stud book. Although a Tinker (Cob Type) may look the same in appearance as an Irish Cob , an animal judged to conform to the Tinker (Cob Type) breed standard, is not an actual or real EU recognized breed. Whereas, an animal judged to conform to the Irish Cob breed standard, is an actual, real recognized EU breed. The Irish Cob Society (ICS) also maintains an Irish Cob Part Bred stud book (which is totally separate to the ICS revered & sacrosanct Irish Cob stud book). Many (maybe all) of the animals in an Irish Cob Part Bred stud book could be judged to conform to one of the Tinker type breed standards. For this reason it is clear why an Irish Cob stud book should never be merged with a Tinker stud book and why it would be detrimental to the Irish Cob breed if it were ever to happen.

    AN IRISH COB CAN ALWAYS BE A TINKER
    BUT A TINKER CANNOT ALWAYS BE AN IRISH COB
    - Taget direkte fra moderstambogen for Irish Cob, ICS Ireland.


  • #9   25. jan 2012 Man kan altså også kåre en hest i alle forbund som ikke er født ind i stambogen, hvordan kan det lade sig gøre hvis det er sandt? Du kan jo fange en hest i naturen og kåre den i både DTF, ICS-NL, Echa, NSVT og ICS LTD, som jeg har forstået det. Bare for at nævne nogle forbund.

  • #10   25. jan 2012 Kender ikke forkortelserne smiley

  • #11   25. jan 2012 Men enhver hest, kan vel kåres ind i et forbund, hvis den møder kravene om eksteriør og interiør.

  • #12   25. jan 2012 Ikke hvis det er et lukket forbund, da de kræver bordeux stambog.
    Det er det de fleste forbund gør.
    Kan se du har hanoverraner, jeg kan jo ikke komme med en hest der ligner en honoverraner og kåre hesten i jeres forbund. Med mindre det er en forædler, men der er kravet, hvad jeg ved, at hesten skal være med bordeux pas, fra et forbund de anerkender som forædlere (:


  • #13   25. jan 2012 Det et jo heller ikke et avlsforbund, men en race. Derfor min sammenligning ml. tinker og dv. Det er begge avlsforbund, der ikke begrænser på racerne, men hvor hestene "bare"skal møde kravene.
    En hest du har "fanget i naturen" har jo heller ikke bordaeux pas.


  • #14   25. jan 2012 Nej men siger også at irish cob forbundene kårer alt der lever op til deres krav, uden det skal lyde negativt overhovedet. De kårer jo også en hest du har hentet i naturen, på en mark eller lign. selvom der ikke er et bordeux pas på den.

  • #15   25. jan 2012 Okay, det ved jeg så ikke helt så præcist, så jeg vil udtale mig om det smiley

Kommentér på:
Forskellen på Tinker og Irish Cob?

Annonce