{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.516 visninger | Oprettet:

Hvor meget koster ??? Mad!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen...
Hvor meget koster jers pony om måneden i foder???
Vi har ikke selv heste men jeg snakkede med manden om aset kunne være dejligt når jeg er uddannet også for pigernes skyld...
Jeg ved godt a så kommer dr dyrlæge osv ud over men bare i ren foder...???
// lajla

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget koster ??? Mad!!
  • #1   21. jan 2012 kommer an på hvad den skal have og hvor meget

• #2   21. jan 2012 Tror jeg giver ca. 200kr. i md i foder smiley

• #3   21. jan 2012 Jeg køber Horselux plus, det koster 119 kr. Plus havre, det koster ca. 200 kr. Hun får 8 dl. havre fordelt på 3 spande. (dvs. 3 fodringer om dagen) og 1 l. horselux om dagen fordelt på 3. og vitaminer smiley Min pony er meget nøjsom med maden og bliver kun redet 3 gange i ugen. Jeg vil tro hun koster mig ca. 150-200 kr i foder om måneden smiley

Men der er jo forskel på størrelsen af hesten, stofskifte, hvor meget den bliver brugt og tusind andre ting smiley

• #4   21. jan 2012 kommer jo meget an på hvilken pony vi snakker om og hvad man fodrer med.. en nøjsom fjordhest som min får kun vitaminer og så wrap, det lever hun ganske glimrende på.. men du kan jo sagtens finde en pony der skal have flere kilo om dagen og så snakker vi jo en anden pris.. så et konkret beløb er svært at komme med:-) men min koster 2 spande vitaminer vinteren over og det er ca. 350kr, så billigt for mig:-)

• #5   21. jan 2012 Hvis du har hesten hjemme selv, skal du regne med at det er omkring 3-600 kr i mdr. der skal stå hest på... minimum

• #6   21. jan 2012 Jeg vil anbefalde dig at købe foder med mindst muligt melasse, sukker, korn og andre unødvendige ting i, også selv sammensætte dit foder:) Det har jeg gjort, har en frisk hyp, så hvis hun i en periode er ALT for frisk, tager jeg kornet fra hende også får hun mere horselux og en masse lucerne smiley , Horselux er meget olieret, så jeg behøver faktisk ikke købe ekstra olie og putte i, det er også et fuldfoder, så hvis man giver sin hest den daglige anbefaldet mængde, behøver du slet ikke give ekstra vitaminer og andet fis smiley

Men læs om det:) Man kan fodre billigt og rigtig godt smiley

• #7   21. jan 2012 Oli tark for jer hjælp og gode råd...
    Vi har intet snakket om hva det skal være for nogen ponyer eller heste...
    Hva med halm / spåner hva står de på i boksen???

• #8   21. jan 2012 Shaklan koster mig 750 om måneden i foder, og der er wrap ikke med i prisen. Jeg køber selv foder til ham, da han bestemt ikke skal have havre smiley

• #9   21. jan 2012 Min pony er meget tynd, og gammel men en kat. II der bruger jeg ca 200 - 300 ,- (-:

• #10   22. jan 2012 Jeg er ved og køre mine over på roepiller, grønpiller, lucerne og vit/min.

Ved den blanding kommer jeg til og skulle at med MAX 200 kr om mdr for 2 heste og 1 pony

• #11   22. jan 2012 bruger ca. 500 i måneden på foder på mine 2 ponyer. de får ikke det samme foder udover lucernen.

• #12   22. jan 2012 350-400kr incl hø halm og foder (og det er med en der er på "fedekur" og i fol med føl ved siden... (betaler dog ikke selv. da de står opstaldet for en veninde...)
    en minibig pr mdr
    ca 8 små høballer ommdr
    og en sæk Breeder fra tjørnhøj mølle.

Så kommer smed vacc udstyr tandraspning ekstra vandforbrug, samt ekstra el... (uforudsete dyrlægeregninger)

Ponyerne er hhv 12 år og 110cm og 1 år og 110cm... og de går i løsdrift...

• #13   22. jan 2012 Cirka 300kr inkl. tilskud bare i foder.

• #14   22. jan 2012 jeg foder for 1300,- på min hest om mdr

den får :
    Eggermann's Senior Müsli
    Linamix - olie piller
    Blue horse - feet complex
    Biotin
    rødsolhat
    og jeg bruger 6 baller wrap

Det skal siges min hest står med seneskade
    han er svær at fodre på og han tåler ikke haver. han var indlagt med kolik sidste år så derfor hans foder smiley

• #15   22. jan 2012 Ikke nemt at svarer på, for kommer jo and på hvordan den er opstaldet. Men der skal jo stråfoder til. Wrap koster vel omkring 2-400kr om måneden har man ikke mange heste blir det dyrer fordi ballerne ikke kan holde sig. Køber man hø, er det svært at finde, jeg har måtte 25kr for de små baller bruger dem kun som ekstra tilskud, men skulle han kun have det, hed det jo en balle om dagen ca smiley Så det ville løbe op i mange penge. Halm skal de også have og tygge på. og så alt efter hesten typen og brugen foder og mineraler. Jeg mener biotin er vigtigt, så hovene er gode og stærke. koster en del men vel mellem 50-100 kr om måneden saltsten er vigtig min spiser en stor en på en del måneder så måske 10kr om måneden. Foder køber en ok dyr sæk og supplere med havre så blir nok omkring 300kr måneden. Alt efter hvor dyrt havren er den får på steder. Jeg supplere af og til med majs, ca 30kr måneden.

Og ja ormekur han får af og til hørfrøskaller, for at mod virke sandkolik/forstoppelse da han går på jordfold.

Nogle kan holde hest rigtig billigt, hvis de bare giver en håndfuld foder, og masser halm wrap. Hvis man vil sikre sig hesten er dækket ind, pelsen skinner og den intet mangler, så løber det op i nogle flere penge hver måned.

Og ja smed dyrlæge tandlæge udstyr forsikring og evt. kiopraktor/massør Og husk hvis det hos dig selv, mødding og vand ja og strøm er også udgifter man lige skal huske og have med smiley
    Især vand er faktisk nu om dage en kæmpe udgift, i heste hold.
    Held og lykke med at være hesteejere hvis i beslutter jer for det.

Et bud vil være omkring 600 - 1000kr om måneden alt foder inclusiv hvis man selv køber, og køber stort ind.

• #16   22. jan 2012 Min får en tilskudsmusli fra brogården (inkl i prisen på opstaldningen) men for dem ville det koste ca. 200 kr.
    Så får han så meget wrap han kan spise (inkl i prisen for opstaldningen) mfårdrup dem ville det nok blive omkring 600 kr, ved ikke hvad de giver for wrap, men han spiser knap 18 kg dagligt, inkl det han spiser på folden.
    Derudover giver jeg selv lidt lucerne, ca. 30 kr om måneden, og mash, ca. 70 kr om måneden. Samt olie til 100 kr om måneden (som jeg dog overvejer at skifte ud med Linamix hvis jeg kunne finde en forhandler tæt på)
    Så alt i alt ville det nok koste 1000 kr at fodre min hest med den mængde wrap, men betaler så kun 200 kr ud over opstaldningen.

• #17   22. jan 2012 Nå ja, i vintermånederne får han også en del gulerødder, ca. 100 kr om måneden.

• #18   24. jan 2012 jeg køber 100 kg havre for 150 kr og vitaminer/mineraler 300 kr. giver min hest 1 kg om dagen og en håndfyld vitaminer/mineraler. den spand med vitaminer/mineraler holder ca 3 mdr og havren holder i 100 dage.

Kommentér på:
Hvor meget koster ??? Mad!!

Annonce