976 visninger
|
Oprettet:
Kandar {{forumTopicSubject}}
Hej Hg
Jeg kom lige til at tænke på noget - hvorfor ride med kandar hvis ikke man rider på dette plan eller rider stævner hvor dette er krævet?
Hvad er meningen med det? Jeg har tit set folk herinde ride med et hvor jeg undres.
Jeg ville personligt aldrig ride med kandar på min hest hvis ikke han var klar til det dvs vi lavede øvelser på det niveau som krævede mere samling og for at starte stævne med den hvis det var krævet.
Jeg ville ikke bruge det "just for fun"
Så hvad er jeres mening om det HG'er?
jun 2009
Følger: 53 Følgere: 48 Emner: 136 Svar: 1.083
aug 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 376 Svar: 2.956
aug 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Emner: 16 Svar: 108
Jeg mener at hvis ens hest er redet rigtigt er det ikke nødvendigt at ride med kandar hverdag når man rider på højt niveau.
Kandaren er jo til at forfine hestens førlighed, og hvis man kan ride de samme øvelser på trense såvel som kandar, uden at ha 50 kilo i hånden. er det da indbegrebet af en velredet og smidig hest
aug 2008
Følger: 67 Følgere: 67 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 591
men nej jeg bruger den ikke til at øve højedressur øvelser
jeg bruger den til at udfordre min hest og lære ham at der godt kan ske nye ting men vil sige at jeg aldrig kunne drømme om at misbruge en kandar på min hest, og hjælperne bliver lidt nemmere når man rider med kandar, har redet engang med det på min nuværende hest, og han syntes det var vildt spændene at skulle prøve det igen efter jeg havede tilpasset den til ham han tager selv hovdet ned til bidet og tager det i munden hvilket han også gør ved en amindelig hovdetøj.
min holdning til at ride med kanadar er meget forskelligt efter om man har redet med det før eller at man bare tror man ved hvordan man rider med det
Jeg holder meget på at hvis man vil ride med kanadar så skal der undervisning til så man lære at ride rigtig med det da det ellers kan være et rigtig farligt hjælpemidl
en kandar skal bruges forsiktigti og med omtanke
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 225
Dette kan være en grund til at I ser nogen ride med det inden det gør det til stævner også.
maj 2004
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.598
jeg kan nu ikke se hvorfor du skal oprette denne debat i forhold til at være ligeglad...
Alle har meninger omkring brug af kandar og hvordan det skal bruges....
Du svarer selv på du ikke selv vil bruge det og det er måske også der tildensen til at oprette denne debat ligger.
Og som sagt der kan være forskellige årsager hvor det ikke har betydning om du ligger og laver LA øvelser eller M øvelser... Fordi mange af den moderne dressur efter min ridning rider for dårligt også mange af top rytternes heste.... Og er deres heste klar til kandar og du kan bare se hvor mange top ryttere der har misbrugt det så jeg kan ikke se hvorfor du undre dig jo mindre det virkelig er en der aldrig har siddet på en hest der kommer op og rider m. kandar.
sep 2011
Følger: 394 Følgere: 1103 Heste: 3 Emner: 390 Svar: 2.555
Hun rider virkelig flot med det og man kan ikke se de signaler hun giver hesten - hverken med kandar, pisk, alm. bid, schenkler eller noget:)
Hun får det til at se let og sjovt/hyggeligt ud som dressur også skal.
Efter jeg har fået hende som underviser, ahr jeg fået et helt andet syn på kandar og er blevet meget klogere:-)
Kandar