Noget, der ligner kolik? {{forumTopicSubject}}
Jeg har gået og tænkt, min plag har tendens til kolik, men er kommet i tvivl om det er noget andet.
Hver 7-14. dag stiller hun sig gerne og sparker EN gang op mod maven, men ikke mere end det.. Det har jeg taget som kolik symptomer, men som sagt kommer der ikke mere.
Har så tænkt: Kan det være..
Staldkrampe??
En dårlig vane?? Hun skraber også, og har gummimåtter i boksen.
Mavesår? Tror det dog ikke.
Spørger selvf. dyrlægen, når de snart skal vacc., men har I oplevet en hest, der gør sådan noget?
Hun får hørfrø 3 gange/ugen og gærkultur efter dyrlægens råd.. Pærerne er top-nice.
Hun får 10 kg hø om dagen, lidt roepiller, lucerne og grønpiller (blandet sammen), for at forebygge at hun forsluger sig i høet.. Hun havde nemlig spiserørsforstoppelse i sidst uge...
Nå ja, og TM hors balance, 800 gram, hvor der ingen korn er i. ??
Hvad tænker I?
aug 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 652
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 978
men Unghest med staldkrampe tager benet rigtigt højt op, ryster det og det går ikke over før han tager sig sammen til at sætte benet ned igen.
har hørt fra nogen at lucerne i de forkerte mængder kan give propper, men det er ikke noget jeg har oplevet på egne heste, der får omkring 2 kilo her dag.
og hvis det var mavesår ville hun nok gå hen og tabe sig eller gå fra maden, har hun gjort det?
Noget, der ligner kolik?