{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

HJÆLP TIL PROJEKTOPGAVE.... {{forumTopicSubject}}

Hey, det bliver lige lidt kort.. Nå men, min klasselærer har valgt overemnet : "Påvirkning" og mit delemne er i den grad usikkert men btw mangler jeg lidt hjælp til min problemformulering.

Jeg skal ind over disse emner:
Pace børn (Højt plan) (Forældres påvirkning)
Hestens psyke.
Rytter/hesteejer og hest - påvirker hinanden.
Relationer til hinanden
Hvor klog hesten er
Kandar bla. påvirkning
Indlærings påvirkning

Mit produkt:
En film med lidt interviews, "dramatiske" filmklip med heste (Styrt, mishandling, konkurrence heste på højt plan og horsemanship klip) + en planche med alle mulige heste under ridt, både triste og opmuntrende billeder i masse vis. Samt citater stående hist og der ovenpå billederne (citater om heste).

Kom gerne med gode ideer. Ps jeg går i niende klasse, så seriøst skal det være smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP TIL PROJEKTOPGAVE....
  • #2   12. jan 2012 Hvor meget skal det fylde ??? det er jo mange blandede ting du vil ind over og kan ikke se en råd tråd imellem emnerne. Kan du ikke bare tage en af dem og gå i dybden med ellers bliver det jo ekstremt overfladisk (o:

  • #3   12. jan 2012 MajaM : Jo tak for det :-)!

    Camilla F: Jo lige præcis. Ville jeg også hellere end gerne, men selvom det måske er interessant for mig, vil jeg væde min højre ham på at min klasse ville falde i søvn efter 5 min... Jeg skal fremlægge i 30 min.

    Problemformulering:
    Hvorfor synes mange at heste er farlige?
    Hvordan påvirker kandar og rollkur hesten?
    Hvordan påvirker forældrenes pres ryttere?
    Hvordan påvirker hest og ejer/rytter hinanden?
    Hvordan påvirker heste hinanden?
    Hvordan er hestes psyke?
    Ser hesteejere deres heste som et arbejde der skal ”udvikles” eller også som deres ven?
    Har fx Danmarksmesteren Tina lund og andre topryttere en relation til deres hest/heste?
    Hvordan påvirker det hesten at blive presset? Samt at blive presset ud i noget som de måske ikke har lyst til?
    Hvordan påvirkes hverdagen hvis man er hesteejer/hestepasser/Berider?
    Indlæringens påvirkning?
    Hvor klog er en hest? Kan de tænke? Huske?Hvordan genkender de ting/mennesker?
    Hvordan har begivenheder påvirket os mennesker?
    Er vi mennesker blevet klogere vedr. fx doping?
    Hvorfor er det nødvendigt at være så grundig når det kommer til vaccinationer, smed, dyrlæge, tandlæge, dækner, foder, sadel og pleje?
    Hvordan påvirker det hesten, hvilket foder og hvor meget den får?


  • #4   12. jan 2012 Jeg vil lige tilføje en ting jeg synes du skal tænke utrolig meget over!!!! smiley Jeg går selv i 9 klasse og ja vores projektopgave resultat kommer med i eksamsbeviset hvis vi ønsker det! smiley

    Lad vær med at have SÅ mange emner!!! Det bliver KUN svære for dig selv og det trækker kun ned ad, da du ikke kommer ind og bliver fordybet på ét område!!! smiley
    For over 1 år siden havde jeg og min veninde om Brønderslev sagen og voldtægt VORES tanke "det passer jo sammen" vi fik 7 nemlig fordi det trak ned at vi havde 2 "forskellige" emner! smiley
    I år(sidste år) valgte vi så at have om Bøsser hvor vi faktisk sagde at vi ville finde ud af hvordan de lever i dag i hverdagen og vores accept til dem! ALTSÅ 2 vidt forskellige ting!!! Heldigvis redede vores lære os inden vi fik afleveret problemformuleringen! smiley Vi for vores karakter og udtalelser at se på Onsdag!

    Så bare et super godt tip! Vælg ÉT emne og ÉN ting i ville arbejde med inden for emnet!!! ;D Meeeeeen nu er det jo op til jer!

    Mvh.


  • #5   12. jan 2012 Det med Bøsser: skal forståes at vi havde 2 vidt forskellige ting inden for emnet bøsser som jo var
    1.vi ville finde ud af hvordan de lever i dag i hverdagen
    2. og vores accept til dem(+detaljer hvordan man accepterede dem for 20-30 år siden)

    Hvor vi valgte 2'eren! smiley


  • #6   12. jan 2012 Ville det ikke være smartere at køre en rød tråd igennem det hele, jeg mangler lidt sammenhængen mellem nogle af dine emner smiley
    Hvis det var mig ville jeg umidbart vælge få delemner og så referer til nogle af de andre emner du gerne vil ind på ;-)..

    Kandar og at pace børn er jo vidt forskelligt, så ville tage et emne som du eks. skriver - hestens psyke og så gå ud fra det.. tror der kommer til at være ALT for mange løse ender i det andet ellers ;-).


  • #7   12. jan 2012 Som de andre siger ville jeg også holde mig til et emne. Vi har lige haft projektopgave, og vi arbejdede med Udsendte soldater og konsekvenserne/påvirkningen af deres udsendelse, meget spændende og aktuelt, nu hvor de internationale tropper er ved at blive trukket ud af Afghanistan.

  • #8   12. jan 2012 Hvis det skal være interessant for din klasse ville jeg som overemne holde mig til at pace/coache børn, der kan du også inddrage andre sportsgrene.

    Hvad med Dyrevelfærd indenfor ridesporten, så har du stadig mulighed for at sammenklippe noget video via billeder.
    -kommer ind på påvirkningen fra kandaren (hvis den er så slem i de rigtige hænder (o: )
    -rollkur
    -Lovgivning

    Så kommer du da ind over nogen af de emner som du selv nævner, men har stadig et overordnet emne (o:

    Den eksamens opgave jeg sidder og skriver nu har jeg kun det her som over emne: Hvordan påvirkes hestens sundhedstilstand ved tildeling af muskel opbyggende tilskudsprodukter?


  • #9   13. jan 2012 Jeg kom til at tænke på, at der jo også findes positiv påvirkning af hesten. Altså horsmanship.

    (",)


Kommentér på:
HJÆLP TIL PROJEKTOPGAVE....

Annonce