{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Stress ved stævnen. {{forumTopicSubject}}

Jep, det er nogle jeg vil spørge om.
Har en følsom hest, han hedder Tombola. Han elsker at arbejde og en dejlig hest. Han er rigtig god til spring. Jeg havde ocvervejt til at tage med til skævne, ellers jeg har aldrig prøvet før. Det gjorde vi først gange d. 17 dec. På samme sted som min hest står derinde.

En morgen søndag, vi gjorde os klar, han tog det rolig og pæn. Dejligt. Så vi var i ridehallen med så mange mennesker (kan ikke undgå det), så gjorde min hest så amok og panik. Han sparker overalt. Kunne heller ikke stå stille. Han ryster rigtig meget. Han kunne ikke tænke sig. Selvom han kender stedet så godt. I stævnen, HELT anderledes.

Hvad skal jeg så gøre med næste stævne??? Jeg synes at det er så træls hvis vi kan ikke komme ude til stævner.

Han bliver tit panik når han kommer på nye steder..

Jeg tænker meget på medicin mod stress. Eller sådan noget andet?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stress ved stævnen.
  • #3   11. jan 2012 Jeg reagerer roligt, jeg kender ham ud og ind. Jeg prøvede at få ham rolig, og gik rundt udenfor. Selvom han kender stedet godt, han står derinde i halv år nu.

Hvad nu, hvis vi komemr til en anden stævne i Vejle, hvad skal jeg så gøre? Han sparker sgu overalt.

• #4   11. jan 2012
    Ville tage til stævner, ikke for at deltage, men bare for at skridte rundt smiley
    Evt. starte ud med nye steder, imens der er andre i hallen. Bare være der og skridte afslappet rundt er mål 1.

Næste mål trave afslappet, næste mål, galopere afslappet osv.
    Indtil han er afslappet, så ligeglad med holdningen, bare fokus på afslappet og lytte til signaler ( stop først og fremmest ).

• #5   11. jan 2012 Må man gerne gøre det når man deltager ikke til stævner? Har aldrig hørt om.

• #6   11. jan 2012
    Ikke deltage som sådan, men bare det at du er der smiley
    Har hørt om folk der har fået lov til at skridte rundt i de sidste klasser.
    Men det er mere det at være på et sted der er travlt - om det så er på en anden bane der ikke bliver brugt, atsmofæren, trailer turen osv.

Som sagt, kan det også være et nyt sted, uden der er stævne.

• #7   11. jan 2012 Husk for guds skyld den røde sløjfe i halen, så ved folk at de skal holde afstand smiley

• #8   11. jan 2012 Alessandra&Kidogo : Tak for du siger det. smiley

Jeg har også tænkt meget på at vi kan vente til foråret. min hest kan bedre lide at ride udenfor end i ridhal, så det håber jeg at det hjælper lidt fpr ham. Det kan jeg også regne ud, smiley

• #9   11. jan 2012 Væn ham til nye steder og larmende ting, rid ture ud til steder hvor der er mange mennesker og prøv at lær dig selv at styre dine følelser - dine nerver har med garanti gjort ham endnu mere nervøs.
    Du kan evt ride til et stævne og bare være på stævnepladsen, så han oplever de mange mennesker og heste - uden at han selv skal præstere smiley

• #10   11. jan 2012 Lyder rigtig godt.

Jeg har aldrig tænkt over at være vinde. Det er eneste vigtig for min hest der får godt oplevelse end jeg.

Jeg vil gerne vente til foråret, vi har god tid til at lære nye stdet at kende. smiley

Kommentér på:
Stress ved stævnen.

Annonce