{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Hvad betaler i selv? :-) {{forumTopicSubject}}

... Kedsomhed smiley
Men altså, hvad betaler i selv, af fx. hest (alt, opstalding, dyrlæge, smed, udstyr, tandlæge, stævner, foder osv, osv) tøj, mobil, mobilreginger, sko, frisør osv. alt tænkeligt smiley smiley
- Og får du lommepenge, og evt. hvor mange? smiley
- Har du et arbejde?
- Synes du er du er forkælet?
- Synes du det er fair at du selv betaler noget (hvis du gør)

Hehe jaa smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad betaler i selv? :-)
  • #1   10. jan 2012 - Og får du lommepenge, og evt. hvor mange? Ja jeg får lommepenge. Det er lidt forskelligt hvor mange jeg får, jeg får mest penge hvis jeg skal ud og købe tøj eller støder på noget jeg godt kunne tænke mig.
    - Har du et arbejde? Niks, er lige fyldt tretten, og har ikke lyst til at gå med aviser lige nu smiley
    - Synes du er du er forkælet? En LILLE smule, men ikke meget..
    - Synes du det er fair at du selv betaler noget (hvis du gør): Min mor betaler alle mine ting, da jeg ikke har nogen indtægt smiley

• #2   10. jan 2012 Øøøøh alt? smiley

• #3   10. jan 2012 Betaler alt selv

• #4   10. jan 2012 Jeg betaler alt selv og har gjort det siden jeg blev 18 smiley

Nej, får ingen lommepenge smiley
    Jeg er under uddannelse, vil ikke selv sige at jeg er forkælet smiley
    Og selvfølgelig er det fair jeg betaler alt selv, det er jo mine behov og min hest, det skal mine forældre ikke lide under når jeg nu er over 18 år smiley

• #5   10. jan 2012 jeg betaler ALT selv, går på produktionsskole så jeg tænder selv mine penge, og jeg arbejde ved siden af. men en gang imellem kan jeg få min far til at lidt vis det er noget jeg virkelig mangler

• #6   10. jan 2012 Nu betaler jeg selvfølgelig alt selv, men før jeg blev 16 betalte mine forældre alle faste udgifter på min pony.
    Jeg betalte selv til stævner og udstyr. De betalt desuden betalte de transport (cykel / buskort og senere benzin til knallert) og 1 - 2 gange om året et helt sæt tøj med fodtøj ("så du har noget at tage på") og ellers betalte jeg alt selv. Jeg fik ikke lommepenge og havde et arbejde i et bageri. Efter jeg købte hest som 16-årig betalte jeg alt til hest selv, og efter jeg blev 18 betalte jeg husleje for at bo hjemme indtil jeg flyttede som 19-årig.

Jeg er nok forkælet, da mine forældre har investeret meget mere end penge i min ridning. De har brugt rigtig mange timer på at køre mig rundt til stævner og jagter i flere landsdele, og det synes jeg er en helt fantastisk opbakning

• #7   10. jan 2012
    Har betalt alt til mig selv siden jeg var 16år, så som fester, drikkelse, tøj, sko osv. og tjente penge selv :o)
    Dog ikke mobil, mobil abb og buskort. Samt jeg evt. har fået en vinterjakke eller andre ting ind imellem, men hovedsagligt betalt det selv..

Og nu bor jeg i lejlighed med min kæreste, sååå betaler også alt selv.
    Dog betaler forældre stadig togkort og mobil indtil økonomien er på plads smiley

• #8   10. jan 2012 Betaler intet selv, endnu. Får ikke lommepenge. Om jeg er forkælet? Ja, det er jeg nok- er osse enebarn ;-).
    Når jeg bliver 13 skal jeg se om jeg kan få et job og tjene lidt til hesten.
    Hjælper på miniputholdet på min rideskole, og opsparer derved lidt rabat på lørdagsspringningen.

• #9   10. jan 2012 jeg betaler alt selv...... og alle mine lommepenge går til at have dyr

• #10   10. jan 2012 Jeg betaler også alt til både min hest, min hund, husleje, regninger osv osv. Jeg er studerene på su og en sød kæreste (sambo) som også er studerende og på su og så med arbejde ved siden af for os begge smiley

• #11   10. jan 2012 Stine og Bob smiley .
    Hehe jaa, jeg skal dele med to andre smiley Men er så alligevel så heldig at havde min pony smiley

• #12   10. jan 2012 Det eneste jeg selv betaler er rideustyr, nogle gange tøj og ting som f.eks. et spil;-b
    Jeg for ikke lommepenge så jeg skal nøjes med de penge jeg for en gang om året til jul xD
    Nej jeg har ikke et arbejde, men er blevet tilbudt 2 så nu skal jeg bare have sagt ja til dem ^^
    Hmm det ved jeg faktisk ikke helt.. Jeg er ikke typen som går op i hvilket mærke mit tøj er og den ting og sager så jeg er ikke så dyr i drift ;-b
    Men vil nu alligevel mene ja, for jeg er så tilgengæld den enest på 7. årgang som har MacBook, iPad, iPhone, race hund og så self. En hest x3
    Og jeg syntes det er 100% fair at jeg selv skal betale det jeg nu betaler!:-)))

• #13   10. jan 2012 ja jeg betaler også selv ALT.. på nær betalte min mor bilen + kørekoret (gave som 18 års) forkælet ja lidt. ene barn fra min mors side. smiley
    og ja jeg har arbejde.. så

• #14   10. jan 2012 Jeg betaler alt selv, undtagen min nye mobil som jeg har fået af min far.

Jeg får ca. 2000 om måneden i SU, og ca. 4500 kr. hver fjerde uge fra arbejdet.
    Derudover skal jeg betale hver måned:
    1500 kr. til min mor for at bo hjemme.
    1650 kr. til opstaldning af Makong.
    650 kr. til opstaldning af hingsten.
    ca. 500 til foder for hingsten.
    ca. 200 kr. for gulerødder.
    200 kr. til foder til min hund.

og så er der smed af to heste engang imellem og dyrlæge osv. tøj betaler jeg selvfølgelig også selv.

• #15   10. jan 2012 Alt. Har betalt alt siden jeg begyndte at tjene mine egne penge som 13 årig. Men jeg har så også kunne have mine heste billigt stående hjemme, og sprut og fester har aldrig sagt mig vildt meget.. De fleste af mine penge er gået til tøj og rideudstyr. Nu bruger jeg dem på mad og andre kedelige ting, men jeg sparer det meste op da min kæreste og jeg gerne vil købe hus..

• #16   11. jan 2012 Som også skrevet i det andet emne....
    Så betaler jeg intet selv, og jeg er sytten snart atten år.
    Hende den gamle betaler for alt, såsom -Transport (bus, benzin) Kontaktlinser, frisør samt hårprodukter, make-up, alkohol samt smøger (en pakke om dagen. to hvis jeg er til fest) Jeg skal intet betale for at bo hjemme heller, p-piller, mobil (eks. blev min iPhone 4 stjålet her i weekenden, så nu har mutti bestilt en iPhone 4s i hvid) mobilregningen betaler hun også. Tøj, nyt anlæg, computer, TV.
    Skulle jeg nu lyste en bytur, tur i biffen, ud og spise med en veninde, ud og shoppe, etc. er det også sponsoreret af mor.
    Jeg får ikke lommepenge men penge så snart jeg spørg.
    Har ikke et job da jeg lige har afsluttet GF som dyrpasser men desværre anskaffede mig en skade i oktober og stadig står standby omkring det, desværre!
    Har desværre ikke hest længere men dengang jeg havde (har haft tre) blev alt betalt (selve hesten, opstaldning, udstyr, foder, strøelse, dyrlæge, smed og div.)
    Nu har jeg en hund, som jeg har haft i tre år - dertil betaler hun også alt.

Udover det materielle foregår det således (jeg går en del senere i seng end dem) og opdager jeg da at jeg mangler noget (Juice, sodavand, slik, kage, brød etc.) så skriver jeg blot en indkøbsliste pr. sms, også har hun været ude og handle således at det er klar når jeg vågner.
    Eller magter jeg ikke lige op og ordne noget mad, skriver jeg igen pr. sms om ikke hun vil lave/hente "indsæt her" også kommer hun ind på værelset med det....

Har ingen pligter el. noget lign. er eks. aldrig blevet bedt om at gå ud med skraldespanden medmindre det er fordi jeg skal ud forbi skraldespanden.
    eller at tømme vaskemaskinen og sådanne ting.
    skal kun smide tøjet til vask, så bliver det vasket og lagt i skufferne.
    Derudover bliver der ryttet op og rengjort på værelset hvis jeg er væk længere end én dag, så jeg kan komme hjem til et rent værelse.

Og skulle der ske det (Jeg er ifølge mine forældre meget kræsen) at jeg ikke kan lide det mad der bliver serveret, bliver der selvfølgelig lavet noget andet til mig smiley
    Så ja jeg er nok ret forkælet smiley

• #17   11. jan 2012 Betaler alt undtagen opstaldning selv smiley

Men får tit tilskud af mine forældre trods jeg er 20 og flyttet hjemmefra. Det er dejligt, når nu økonomien er lidt stram =)

• #18   11. jan 2012 Jeg får 200kr i lommepenge hver måned, de betaler alt opstaldning, foder, udstyr, tøj, og hvad jeg ellers mangler, de betaler transport, stævner, mobil, mobilregning, jeg er nok lift forkælet for jeg betaler intet selv, jeg får et job til marts:-)
    Jeg er 13..

• #19   11. jan 2012 Jeg har betalt over halvdelen af min hest da jeg blev konfirmeret, alt udstyr.
    indtil jeg gik i 10. klasse betalte mine forældre undervisning, dyrlæge, foder + tilskud og halvdelen af smed.
    Efter 10. klasse betalte jeg alt selv (dog betalte jeg ikke for det korn min hest spiser da min far er landmand og vi selv har konrnet, men jeg betalte sekv diverse tilskud). men dog ikke tøj, mobil frisør osv da jeg var under 18.
    Nu hvor jeg er 19 betaler jeg ALT

Jeg har ALTTID selv skulle betale for stævner.

Foruden at jeg får SU og går i 3.g, underviser jeg på Ribe Rideklub for at tjene lidt ekstra.

jeg vil ikke sige at jeg er forkælet jeg har altid været vant til selv at skulle betale, måske ikke hele beløbet men måske halvdelen af det.

• #20   11. jan 2012 Jeg betaler stort selv at for ingen lommepenge men har et arbejde det eneste jeg ikke betaler er min mobil regning og jeg synes det er okay man får et ansvar og det er jo godt

• #21   11. jan 2012 Jeg stoppede med at få lommepenge da jeg var 17, fordi jeg begyndte på produktionsskole og dermed tjente mine egne penge (Under vilde protester eftersom min storesøster har fået lommepenge et år mere end mig pga det)
    Men jeg fik normalt 200 kr. til mig selv, og 400 kroner til tøj om måneden, så i alt 600 kr.
    Nu er jeg 19, og får SU, jeg betaler selv alt til "luksuslivet" = sko, tøj, cigaretter etc.
    Min far betaler dog min mobilregning samt mit KVIK-kort til bussen, og min mor betaler halvdelen af min part (300 kr.) samt medlemsskab af klubben (150 kr./halvår). Og så er de søde til at komme med lidt ekstra en gang imellem, fik fx 1.000 kr. her efter nytår som et tilskud samt min far havde købt et tøjstativ i metal (100 kr.) som jeg havde ønsket mig til jjul, men som jeg ikke fik smiley

• #22   11. jan 2012 Mine forældre betaler opstaldning (3400 kr.) dyrlæge, smed, mobilregning og transport, og mit kørekort har jeg fået i fødselsdagsgave.
    Jeg skal selv betale ALT andet, bortset fra vinterjakke, men det er trodsalt sjællendt at man lige mangler en ny smiley
    Derudover har jeg også et arbejde i en bager, hvor jeg virkelig knokler for at få tjent nogle penge hjem smiley
    Jeg synes selv at jeg er MEGET heldig at mine forældre gider betale alt det, og det sætter jeg virkelig også pris på! Derhjemme har jeg også pligter der skal gøres, hvilket jeg synes er HELT fair. Når jeg går ud af gym. skal jeg begynde gradvis selv at betale for hest.
    Jeg synes det er vigtigt at man får nogle pligter, samt et ansvar overfor ens økonomi, da man hurtigt skal stå på egne ben, og mor og far ikke altid kan være der til at punge ud smiley
    Må dog indrømme at der er en del under der får i hoved og r*v og er enoormt utaknemmelige samtidig!

• #23   11. jan 2012 Kæresten og deler alle udgifter mht. husleje, mad osv.

Jeg betaler selv alt til hesten, og ligeledes betaler min kæreste selv alt til hans hobbyer. Egentlig meget logisk smiley

• #24   11. jan 2012 Men altså, hvad betaler i selv, af fx. hest (alt, opstalding, dyrlæge, smed, udstyr, tandlæge, stævner, foder osv, osv) tøj, mobil, mobilreginger, sko, frisør osv. alt tænkeligt smiley smiley
    Jeg betaler ALT selv smiley

nej smiley

- Har du et arbejde?
    Ja, er speditør elev

Bestemt ikke..

Ja, det er MIG der har hest. Betalte også alt selv mens jeg boede hjemme, det er godt at lære hvad penge er og at man selv skal arbejde for at få det man vil have smiley

• #25   11. jan 2012 hæhæ smiley

hest (alt, opstalding, dyrlæge, smed, udstyr, tandlæge, stævner, foder osv, osv)
    opstaldning: 2200 mdr
    Smed: 400 ca hver 2 mdr
    udstyr: køber en sjælden gang, jeg får en masse gratis som folk ikke kan bruge mere smiley
    Tandlæge: 1 gang hvert år
    Stævner: starter ikke stævner
    foder: inkl opstaldningen

tøj, mobil, mobilreginger, sko, frisør osv. alt tænkeligt
    Tøj: omkring 20 kr om mdr, køber i genbrug og jeg får gratis tøj i mærkevare af min mors kusine som bor hos os smiley
    Mobil: Min mobil er en HTC og har kostet ca 2000
    Mobilregninger: hmmm 145 mdr tror jeg? smiley
    sko: Dem har jeg ikke mange af xD køber lidt hist og her når jeg nu har penge til det smiley
    Frisør: Min veninde klipepr mig, men når det skal farves afbleges mm køber jeg for omkring 400 kr

Får 300 om mdr
    - Har du et arbejde?
    Nej jeg er 14, jeg arbejder på at få et arbejde i en dyrebutik smiley
    Ja altså set på den måde at mine dejlige forældre nærmest betaler det hele smiley og fordi de lader mig have hest og giver mig det bedste liv, med privatskole, hund og hest samt jeg er enebarn smiley
    Ja for det er "nice to have" ting fx. sko! smiley

Hilsen herfra smiley

• #26   11. jan 2012 -mine forældre betaler alt nærmest smiley

• #27   11. jan 2012 Jeg betaler selvfølgelig alt selv:-) Eller det vil sige jeg bor i hus sammen med min kæreste, men har altid betalt selv for hvad jeg ville have:o)

• #28   11. jan 2012 Men altså, hvad betaler i selv:
    - Tøj, mellem måltider, som ikke spises hjemme, udstyr til hest, foder, wrap, undervisning, buskort. benzin, når jeg er ude og køre. (betaler fuld tank, hver anden gang den er tom.)

Og får du lommepenge, og evt. hvor mange? smiley
    - Nej, får SU og Løn.
    Har du et arbejde?
    - Ja, i Føtex
    Synes du er du er forkælet?
    - Meget!
    Synes du det er fair at du selv betaler noget (hvis du gør)
    - Ja, man skal, som ung, vide hvad penge er værd og hvor hurtigt de slipper op.

• #29   11. jan 2012 hvad betaler i selv, af fx. hest (alt, opstalding, dyrlæge, smed, udstyr, tandlæge, stævner, foder osv, osv) tøj, mobil, mobilreginger, sko, frisør osv. alt tænkeligt smiley smiley
    -betaler selv smed, stævner, udstyr, festtøj og andre småting. Og så har jeg også selv betalt for min hest.
    Og får du lommepenge, og evt. hvor mange? smiley
    - nej jeg får ingen lommepenge
    Har du et arbejde?
    -ja. Godt betalt og fantastisk job.
    Synes du er du er forkælet?
    - nej, syntes jeg ikke.
    Ja helt klart. Det er jo mig der vil have det og så er det også kun fair hvis jeg selv betaler.

Jeg er luge blevet 15 her i december smiley

• #30   11. jan 2012 *lige

• #31   11. jan 2012 Altså jeg skal arbejde i den stald for at få hesten gratis stående. Foder er så ret biligt, fordi det er min mors veninde som ejer opstaldnings stedet. Vi får gode rabat priser.

Jeg får sjælden lommepenge. Er sådan set også ligeglad, for jeg arver masse tøj og jeg har da et ok fint værelse.

Jeg syntes jeg er liidt forkælet smiley

Kommentér på:
Hvad betaler i selv? :-)

Annonce