{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  passer det???
  • #1   10. jan 2012 jeg har aldrig hørt om det, men hvis din hest/pony ikke behøver gamacher eller bandager så bliver de tit (efter det jeg har oplevet) noget der bare er i vejen. =)

• #2   10. jan 2012 jeg har heller ik hørt det før der var en der sagde det til min veninde syntes bare det lød lidt mærekeligt:-/

• #4   10. jan 2012 Jo de bliver svagere, de bliver jo ikke udsat for samme pres og sådan. Det er det samme med når vi går med trænings/støttebind, så er det for at skåne vores sener og led. Så det er ren logik. Bandager beskytter ikke mod slag. Det er begrænset hvor meget et stykke stof kan beskytte mod en hestehov. Bandager støtter senerne, og når de bliver støttet, jamen så er det ikke stærke på samme måde.

• #5   10. jan 2012 den kan vel også blive ømskindet, eller uforsigtig af at gå med beskyttelse på altid, så den enten glemmer at passe på hvor den sætter sine ben, eller få "mere" ondt den slår sig "meget" hvis den får lov at gå uden fordi den ikke længere er vant til lidt knubs

• #6   10. jan 2012 nej det passer bestemt ikke. smiley
    mange heste, slår deres bagben, eller forben sammen, min slår bagbenene sammen, så han skal ride med enten bandacher eller gamacher smiley
    så rid du bare roligt med det smiley

• #7   10. jan 2012 ja men det sees dog sjældent og næsten kun i de tilfælde hvor hestens ben er konstant pakket ind, eller hvis de er for stræmt bundet ind smiley

• #8   10. jan 2012 Kia: fx springheste vil folk netop gerne have at de er forsigtige og lidt mere ømskindede for at de ikke piller bom konstant men er mere opmærksom på bommen smiley
    Jeg tror ikke at det skader at have gamacher eller bandager på det tid man rider hvilket jo fx er en time ud af 24 timer i et døgn. Det er nok mere et problem hvis hesten konstant har på på marken og i boksen også.

• #9   10. jan 2012 hvis ikke den slags støtte foranstaltninger i forvejen er nødvendige, jo så risikere du at gøre den svag.

• #10   10. jan 2012 Mener også, at hvis man altid bruger bandagerne, så bliver senerne svagere smiley

• #12   10. jan 2012 du stiver den af og mindsker den naturlige bevægelighed, det svækker.

led muskler og sener har kun godt af belastning

• #13   10. jan 2012 Jeg siger ikke man ikke skal ride med dem. Rider selv med både bandager og gamacher. Men de fleste heste i det moderne nu, er avlet så de intet kan holde til og de bliver pakket sammen. Du må da indrømme det er rent logik at en bandage er med til at støtte senen og derfor bliver den ikke udsat for samme belastning, og når hesten så får den af, jamen så er der mere belastning på. Hvor skal vi ellers gå med støttebind, og hvorfor skal genoptræning på hårdt underlag oftest foregå uden støtte af nogen form. En time hver dag mener jeg ikke gør den store skade, men pakkes hesten ind 24/7 kan senerne kun blive svagere, det er rent logik!

Kommentér på:
passer det???

Annonce