{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.966 visninger | Oprettet:

Jeg drømmer om en rolig hest? {{forumTopicSubject}}

Er det kun mig, der går og drømmer om en mere rolig hest?

Jeg synes, det er så pinligt, når der er en lyd udenfor stalden, og mine som de eneste i stalden spænder som en flitsbue, og farer hen til vinduet og genoptager spisningen efter 2-3 minutter, mens de andre slet ikke gider kigge op.

At skulle skælde sin plag ud, fordi man bare vidste, hun vil begynde at trave, selvom der er isglat. Okay, når de lukker rideskolehestene ud med en longepisk, der smælder, er hun en smule undskyldt, men alligevel. smiley

At have svært ved at korrigere hende - for hun traver tit på stedet, og så kan jeg jo ikke engang bede hende stoppe - for hun bevæger sig ikke fremad..

Og at skulle have hingstekæde på sin hest, ved indluk, dog pga. hun skal ind som den sidste, og så kan det ikke gå hurtigt nok.

At ride "Mamma bear" er direkte livsfarligt for tiden, og jeg har været nødt til at være kreativ, og bruge lidt western ind imellem, da det er det eneste, der beroliger hende. Har kæmpet med hende med alm. dressur i snart 10 år, og det hjælper ikke.

Rider også med sikkerhedsvest i dressur. smiley

Stress-heste, det er, hvad de er. Også søde, og høflige, samarbejdsvillige - meeeen - jeg vil have mig en "bovlam" hest. Der ikke reagerer og følger med i alt.

Har I det ind imellem sådan? Eller har I haft begge typer, og hvad synes I om dem hver for sig?

Nogle synes, det er "kedeligt" med meget rolige heste, det synes jeg ikke. De imponerer mig. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg drømmer om en rolig hest?
  • #1   6. jan 2012 Heldigvis har jeg sådan en "skudsikker" pony.
    Men min anden pony. Hmf! Hun stresser også tit.

• #2   6. jan 2012 Seriøst, min hest farer totalt op, når bare der kommer en sommerfugl flyvende forbi, så ja, jeg kender det kun aalt for godt!:)
    -Men ja, jeg synes bare det er ekstremt spænende, og jeg ville virkelig syne det ville blive meget kedeligt, at have en meget rolig hest!:)

• #3   6. jan 2012 Nej uha da, jeg har også haft en af slagsen.. Forfærdeligt.

Men tilgægeld har jeg en 4års, snart 5 års, der er total cool overfor det meste. Sådan en de alle kan håndtere i stalden. Han elsker at være inde i sin boks uanset om han er alene eller ej, han har stået inde de sidste to dage grundet vejret, hvor jeg endten har redet eller longeret bare for at få lidt motion, han har været meget rolig alligevel, jeg har ikke kunnet mærke det.
    Udover det kan han også står alene på folden, han går bare igen hvis han ikke må komme med ind.
    Jeg kunne i hvert fald ikke ønske mig en bedre 4 års!

Ridemæssigt er han også cool, han er dog morshest, hvilket er meget besynderlig da jeg er meget nervøs rytter, han laver pjat men han passer også på sin mor. :O)

• #4   6. jan 2012 Arking har også været en lille hidsigprop, der var mange for alt, men ikke mere, nu er han rigtig rolig, og der skal noooooget til at han farer op.. (: Men jeg kan nu godt lide de lidt spændstige heste, de holder bare aldrig længe ved mig.. De ender altid med at blive sådan nogle små sikrer heste (':

• #5   6. jan 2012 Ved dog sige, at jeg ikke kan fordrage de der heste, som altid skal stå og være på tværs, trippe og skrape, kaste med hovedet uanset hvad.. De skal være håndterbare, men ikke bombesikre (:

• #6   6. jan 2012 Nææ, sådan har jeg det ikke - ikke mere. I takt med at JEG er mere tryg, så er det bare helt fint med mig, at specielt min ene pony godt kan være lidt "fuld af pep" =)

Men, jo, jeg kan godt huske det, puha, der har været nogle frustrationer!

• #7   6. jan 2012 Min er bombesikker - nogen gange ønsker jeg at han var lidt vildere smiley

• #8   6. jan 2012 det jo bare at ud sætte den for en milon ting og sager.

da jeg fik min hest var han bange for biler, dvs det ar bare at gå på vej vej og atter vej, nu er han toatlt ligeglad med alt trafik.

han var bange for spanden han fik foder i, bange for hønettet, bange for pludselige lude, nu kan der skydes med krudt ved siden af ham.

Du skla udsætte din hest for en hel masse ting hele tidn

• #9   6. jan 2012 Min hest er som en ko . Sparker du den i røven, vender den sig om og siger undskyld.

MEN har haft mine problemer med ham da han det første halve år var umulig og var mildest talt skudt i låget smiley

• #10   6. jan 2012 og vigtigst af alt lære at den kan stole blindt på dig

• #11   6. jan 2012 Jeg har haft de heste, og synes de er skønne at arbejde med. Min travhest var sindsyg, flejnede ud, stak af, stod på bagben, gik også bagover en gang, med mig på ryggen. Jeg købte hende, og der gik et halvt år, så var hun bombesikker.

Hvis du vil have en mere sikker og rolig hest, så er det bare i gang med en masse træning fra jorden af. smiley

• #12   6. jan 2012 Jeg kan sagtens følge dig, jeg har som yngre haft dv, fuldblod, oldenborg osv. de kunne ikke ikke blive store og tændte nok og hvis de med tiden blev rolige så blev de helt sikkert solgt, for så synes jeg det blev kedeligt.
    MMEENN som årene gik og jeg blev ældre blev mine heste mindre og mindre og også med mere roligt sind, kunne mærke jeg blev mere og mere færdig med de kuldrede krudt ugler og i dag har jeg faktisk en nordbakkeblanding som jeg er ved at blive ret glad for, jeg nyder han står stille på staldgangen også selv om der sker noget uventet, at jeg kan ride trods raket affyrring uden at hesten er oppe og køre osv.
    tror det med ønsket om mere rolige heste ofte kommer med alderen.

• #13   6. jan 2012 kender det godt har altid faldet for de vilde i trænings stalden har selv haft nogle vilde nogle men må ærlig indrømme jeg ELSKER mine kloge heste tinkeren er super super sød og meget opmærksom på en han kan godt blive lidt bange men lytter rigtig meget efter en min frieser dreng har nogle ting han skider i bukserne over som dækkener men ellers er han en engel gik forest på hans første tur fx de stoler blindt på mig og det er SÅÅÅ fedt skal aldrig have en skør hest igen slet ikke nu jeg har fået børn smiley så kan godt følge dig og vil sige ikke alle heste kan trænes til at være rolige i stressede siautioner det ligger os en del i blodet smiley så føler virkelig med dig smiley

• #14   6. jan 2012 det er sku for kedeligt med de almindelige heste..
    det er nemmere, men også kedeligere..

• #15   6. jan 2012 Kender udemærket til det..
    Min hest er meget fuldblod og har været ude for en del grimme ting, så for den mindste ting farer han op. Han står f. eks. heller aldrig 100% roligt, men er altid opmærksom på alt omkring ham. Han er dog ikke uartig og skal være på tværs hele tiden, men pga. de ting han har oplevet har han et overaktivt flugtinstinkt og er derfor meget oppe og køre, specielt over nye ting.
    Og nogle gange kunne jeg da ønske mig en hest, som andres der kunne udsættes for alt muligt, men jeg elsker min hest enormt og er faktisk lidt ligeglad med hans sind, temperament osv., da jeg er vant til det.
    Tænk på, at du elsker dine heste som de er og selvom du næsten altid, har lyst til at ændre på noget, så bare bær over med dem - for i de fleste tilfælde, er det trods alt sådan hesten er født :-))

• #16   6. jan 2012 Jeaanet H
    Sådan er min plag, alt jeg udsætter hende for er hun bedøvende ligeglad med :S
    Og hun er virkelig den type der vender sig om og siger undskyld smiley

Trådstarter..
    Kender problemet.. eller halvvejs..
    Min vallak er noget af det sødeste på hvor jord, ihvertfald når JEG ikk sidder på ryggen af ham :S

• #17   6. jan 2012 Jeg har to hopper. Èn af hver slags der bliver nævnt her... Den ene, som er drægtig er kulgeskør i boksen og hvis hun bliver taget fra flokken eller hvis der er en der trækker hende "forkert" i hendes verden, bliver hun helt rundt på gulvet, hendes sidste stunt var da min kæreste skulle lukke hende ud og der faldt en pose på gulvet, løb hun afsted med fuldt skrald og sparkede tilbage, i væggen, så der røg et kæmpe stykke af og fortsatte ud gennem hegn osv... Den anden hoppe jeg er er bare super sød og nem at ha med at gøre, hun er vildt godt opdraget og hører altid efter- MEN så når man er på tur ud, så bytter de helt roller- den "første" er bombesikker og hverken kigger eller noget, hun nyder det og kan sagtnes tage en fri galop og slå over i skridt og være helt rolig. Hvorimod den anden tripper og kaster med hovedet og hvis man så meget som forsøger at trave lidt på hende, står hun bare på stedet og hopper....
    Sådan er de så forskellige de kære dyr, men elsker dem begge højt, med allle deres lydig og ulydigheder :))

• #18   6. jan 2012 den slags blir der jo flere og flere af, eftersom populæravlen fremavler gang, selvgåendehed, arbejdsvillighed, og nerve, fremfor helt almindelig GODT TEMPERAMENT, NERVEFASTHED og RIDELIGHED!

fuck at den kan spadsere herfra og ind i himlen, hvis den er livsfarlig at ride.??

hvad hjælper det at den nærmest medfødt kan gå middelsvær tll max %, hvis den er en tikkende bombe, der ikke kan ride hvis der er andre i ridehuset, portten ikke er lukket, radioen slukket, ingen må ride med pisk, i øvrigt er rædselsslagen for alt andet end en clean ridebane, dør hvis en tilskuer bevæger sig, besvimer hvis det blæser, ikke tåler synet af paraplyer, barnevogne, biler, eller gud forbyde det - et dækken der ligger forkert over barieren i ridehuset, eller kampsveder bare ved tanken om at nogen forlader eller entrerer ridehuset under ridetimen...

-,- (kan I fornemme at jeg er dybt UIMPONERET af den moderne ridehest?) FNIS

• #19   6. jan 2012 og jo, min georg er også sær, men på en helt anden måde end ovenfor beskrevet. Han er reelt ikke bange for noget, han er bare en gadedreng med hjertet på retteplads, og overflod af personlighed.

kender I måske andre heste der står perfekt stille ved opstigning ved trappestige/stol - 1. gang... er det nædvendigt at hoppe agf, for at opstige igen samme ridetur, så mener georg at man har forspildt sin chance... 2. gang er dybt kompliceret, den vil ikke derhen, går dereftger forbi, skubber måsen ud, og i øvrigt besværliggør opstigning mest muligt...

NIX moster, du hoppede af - så må du jo være færdig...

• #20   6. jan 2012 Stine B.

undskyld jeg siger det, men hvorfor i alverden avler I på en kugleskør hoppe??
    risikoen er da enormt stor for at føllet kopierer mors adfærd, og arver det dårlige sind?!

øv da også, man avler da heller ikke på en agresiv hund?

• #21   6. jan 2012 Lone - Forresten, mht trav på stedet og stå stille.. Man kan med fordel begynde at bakke hesten der.. Den får et signal og skal gøre noget andet - og kan altså ikke både bakke og trave på stedet :o)

• #22   6. jan 2012 Marie- Louise: Som jeg ikke fik skrevet i teksten er det først efter hun er blevet drægtig at hun er blevet sådan, hun har hele tiden været godt og grundigt boks sur og ked af at blive taget fra flokken, men det er tiltaget helt vildt efter hun er blevet med føl.... Og som jeg os skriver er hun en fantastisk hest ridemæssigt....
    Skriver ikke herinde for at få kritik, er ret sikker på jeg ved hvad jeg har med at gøre!!! smiley

• #23   7. jan 2012 helt ok, så lyder det ikke helt så slemt, men jeg ville nok ikke have avlet på den havde det været min. Du rider på den 1 time om dagen. de resterende 23 timer skal være mindst lige så velfungerende.

men jeg er også meget kritisk med den slags. Mange heste burde i min verden slet ikke være sat i fol - kvaliteten er for dårlig!

jeg stemmer for en mentalbeskrivelse der skal godkendes, førend hesten avlsgodkendes - både hoppe og hingst. Og falder afkommet aligevel forkert ud, er det ingen skam at tvangssterilisere. Smil.

• #24   1. nov 2013 Jeg "har" en dejlig 4½ års pige, som er ret cool overfor alting. Ringridning - første gang - tog hun i stiv arm, for hverken pinden eller ringen syntes hun var farlig. Hun er helt igennem ret cool og nem. Hun er ret hurtigtopfattende, og lærer hurtigt nye ting. Ex den ene da flipper hun over at skulle stå alene i gården, den næste er det helt okay smiley

Dog bliver hun hurtigt mopset, hvis man kræver noget af hende. Hun har også ret "dovne" gangarter. Eller i hvert fald skridten er særligt slem. Men jeg skal ikke klage. Hellere en hest jeg kan føle mig sikker på, som går langsomt, fremfor en hest, som stæser af sted ^^'

• #26   1. nov 2013 Min hest har selv været sådan det første sted du skal starte er med dig selv, vend dig til ikke at forvente den fare op, lad vær med at reager påved mindste ting og lyde, en opmærksom hest er ikke nødvendigvis stresset, bare vågen hvilket kan være en fantastisk ting når man ved hvordan man stak arbejde med det.
    Jeg ville tage en rebgrime på når hesten skal ind da den forfiner signalerne i stedet for at tvinge hesten som en hingstekæde. Det okey den viser den er utryk, det kun dig som leder der kan vise den at den skal tage det roligt, lav en masse stop og ros den, evt med godbidder.
    Også tag dig tid, ikke noget med selv at stresse så stressep hesten også, og arbejd med hesten for jorden. Få evt en ud og arbejd med både dig og hesten så i kan få et bedre og roligere samarbejde uden at stresse:-)

• #27   1. nov 2013 Sådan er min Osie også det kræver en hulens masse træning at gøre en følsom hest til en rolig men følsom hest

efter et par mrd. træning kan Osie styres ordenligt i grimen med meget lette signaler mens han går med en pressening

Du skal tænke sindsygt meget på hvor du er, du skal nemlig være 100% tilstede

Kommentér på:
Jeg drømmer om en rolig hest?

Annonce