{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.643 visninger | Oprettet:

OSO - Dyrlæge med speciale i heste {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg går i 10. kl og skal lave OSO opgave. Jeg har besluttet, at jeg vil arbejde med uddannelsen/jobbet som dyrlæge med speciale indenfor heste. Jeg ved ikke hvad mit produkt skal være, men jeg har besluttet, at min shetlandspony skal indgå. Har I nogle idéer til, hvad mit produkt kan være?
På forhånd tak. Venlig hilsen Kathrine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  OSO - Dyrlæge med speciale i heste
  • #1   5. jan 2012 Kan du ikke tage billeder/video mens du undersøger din hest bøjeprøve, klinisk undersøgelse(hedder det egentlig også det ved hest?), eller fortæller om anatomisk mens eu står.med hesten og udpeger stederne og evt. hvad en ydre påvirkning kan gøre.

• #2   5. jan 2012 Undskylder staveefejl, er online fra telefonen .

• #3   5. jan 2012 jeg skriver også oso om det, og aner ikke hvad mit produkt skal være??

• #4   5. jan 2012 kunne du ikke feks skrive om dyrlægens part i en handelsundersøgelse. tage billeder af din pony, hvor du forklarer hvad det er dyrlægen skal se efter ved handelsundersøgelsen, samt skrive om hvordan en handelsundersøgelse kan sikre køber/sælger, hvad dyrlægen umiddelbart kan se/ikke se osv

• #5   5. jan 2012 Jeg havde præcis samme emne sidste år.

Jeg valgte af fortælle om jobbets indhold osv. i min rapport, og bringe min fremlæggelse skridtet videre, og fortælle om hestens anatomi, skader v. ridning - snakkede bla. om rolkur pg skaderne det kan medføre, demonstrerede ved hjælp af et kranie, at den knogle der ligger under tandkødet biddet presser ned på, er skarp nok til at skære et æble over, og hvor ofte dyrlæge ser skader i forbindelse med overanstrengelse ved ridning osv.

Jeg gik ud med et 12-tal smiley

• #6   5. jan 2012 - Havde også en film med, der beskriv biddets virkning i hestens mund

• #7   5. jan 2012 McLoughlin: Arbejder sammen med en veninde, som har om hestefysioterapi og hun har nemlig noget om bøjning af hestens ben, så det kommer til at ligne hinanden for meget så.

Tina K: Tak for idéen, det vil jeg da klart arbejde videre med.

Hestegalleri's mirakel: Det lyder spændende. Må jeg evt. se den film, som du lavede til OSO? Og hvad er rolkur?

På forhånd tak alle tre smiley

• #8   5. jan 2012 * roll kur smiley - søg på nettet.

Det var bare en fra youtube - http://www.youtube.com/watch?v=Y3XWMMSSv60
    Det er en lidt lang film, så jeg viste kun det jeg skulle bruge, resten forklarede jeg selv - og så kommenterede jeg undervejs i videoen smiley

• #9   5. jan 2012 Jeg havde det samme emne i OSO.
    Jeg lavede et dyrlægeklinik af Lego Skala. smiley

• #10   5. jan 2012 Da jeg i 2006 skulle skrive OSO valgte jeg også denne uddannelse..

Jeg valgte at sætte fokus på pleje og havde forskellige strigler og foder prøver med ..
    Jeg fik 11 smiley

• #11   30. sep 2013 Jeg skal til at skrive oso opgave om det samme emne, er der nogen der kan hjælpe med nogen spørgsmål til min problemformulering??
    Jeg tænker at forklarer hvordan man får uddannelsen, og hvordan ens hverdag er.
    Men er gået lidt død.

Kommentér på:
OSO - Dyrlæge med speciale i heste

Annonce