1.093 visninger
|
Oprettet:
Bomløs saddel anbefalinger/gode råd? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg står og overvejer at købe en bomløssaddel til Malido. Jeg rider en hel del i skoven og deltager også i distance, men jeg rider da også dressur og en sjælen gang lidt spring. Lige nu har jeg en kunststof kombi saddel ( http://hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/3967277_l.jpg ).
Vil høre hvad i vi anbefale af bomløs.
jul 2009
Følger: 103 Følgere: 126 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 355
Barefoot (som jeg selv har) er nogen af de billige sadler og kan føles enormt brede hvis ikke man har født, som man siger! jeg synes også selv min er meget bred!!!
Der er et sadelmærke der hedder freeform: den skal du passe lidt på med at købe brugt især, da der jo er et aftageligt sæde som alle andre somløs men freeform har en speciel svaghed for velkroet ikke holder så sædet på sadlen faktisk flyver af midt i det hele!
Du kan evt. også købe en phoenix veuge sadel som hvis også skulle være helt fantastisk!!!
Dem fra Hööks kan jeg ikke anbefale!
Det vigtigste ved køb af en bomløs er faktisk det trykfordelene underlag!
Held&Lykke
jul 2009
Altså hvis det står lidt klumpet så har jeg skrevet om 5 mærker
: Sensation, Barefoot, Freeform, Phoenix, Hööks
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 930
Og ja det er meget vigtig at du har et ordenlig trykfordelende underlag!;-)
jul 2009
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 35 Svar: 930
Men den har redet mig fra at komme i sandet et par gange :-b
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 32 Svar: 782
Jeg er meget glad for min London
jul 2009
jun 2009
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 42 Svar: 52
jul 2009
aug 2007
Følger: 59 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 766
Jeg har prøvet at side i forskellige sadler og jeg var ikke særlig imponeret. Kun et fåtal af sadlerne var til at side i. Enten var det bare mig men jeg var rigtig øm og havde blå mærker efter mange af dem.
Har prøvet og ride med en Barefoot Cheyenne den gamle model. Super fantastisk at side i. Nok den bedste af alle dem jeg har prøvet. Kunde havde blive siddenede flere timer omså. Men i trav og galop var den helt forferdelig. Kopjernet foran er så stort at det er i vejen og jeg støder ind i det.
Prøvede at side i den nye model af Cheyenne og den var så hårdt i sæde at jeg fik ondt i kønsbenet.
Barefoot London lå super godt på min vallak og den har ultra kort liggeflade. Men kunde overhovedet ikke finde balancen i den. Og jeg følte jeg sad 20 cm over hesten og jeg følte der ingen kontakt var med hesten.
Sensation G4 lånte jeg af min veninde og min vallak gik super godt med den. Den lå okey på ryggen og har ikke så lang bæreflade. Men den var helt forferdelig og side i og jeg følte jeg sad på en tønde. Den var super bred. Og når jeg lavet letridning stødte jeg frem i copjernet og jeg havde 2 store blå mærker efter 10 min ridning i den og jeg havde ondt i flere dage ligesom det havde været første gang jeg havde redet nogensinde.
Jeg har købt en Contact Supreme der kun er lavet af læder og som er en fleksibel sadel og kan bøjes og tøjes i alle retninger og den ligner en alm sadel så der er ikke noget copjern og ubehageligt man kan støde frem i når man rider. Den ligger godt på min vallak og jeg sider godt. Det er det vigtigste.
Så det er meget individuelt hvad du kan lide og hvad som passer dig og din hest. Også kommer det jo også an på pengepungen. Da de sadler med kvalitet koster.
jul 2009
Det du skriver med G4'eren lyder godt nok underligt? Tror du ike det har været en sentation harmoni eller g3'eren for g4'eren og hybrid'en er t hit på markedet! -men ja amg og behag!
aug 2007
Følger: 59 Følgere: 65 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 766
Ja jeg er helt sikker på at sensation sadelen var en G4 da det er min venindes sadel. Hun elsker den og hun kunde ikke fundet nogen bedre sadel.
Men som sagt er det smag og behag og derfor anbefaler jeg at hun prøver sig frem da hun måske kan lide noget helt andet end det vi anbefaler. Men så har hun ihvertfald fået mange anbefaler også må hun se om det er noget for hende
jun 2009
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 42 Svar: 52
jul 2009
Hmm? Det kan da godt være, men man skulle næsten ikke tro det om en Sensation g4 når de koster lidt over 11.000 kr.?
Ja det er jo rigtig!
Bomløs saddel anbefalinger/gode råd?