{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ponyspring rytter?? (DEBAT)
  • #1   21. aug 2006 Det er da heller ik alle der siger/mener det ? (: Slet ik alle.

• #2   21. aug 2006 Jeg hører bare at jeg snakker for meget til hesten x'D

• #3   21. aug 2006 Fordi mange er sådan. Det samme inden for dressur. ponyryttere er oftere lidt hårdere ved deres pony end hesteryttere..

• #5   21. aug 2006 Brina O: Ja, det fik jeg også at vide på en meget sårende måde. Som vedkommende sagde: Hesten fatter jo alligevel ikke hvad du siger!! Og siden da, har jeg aldrig sagt et ord til min hest, når jeg rider. Kan næsten ingen gang snakke med den, når hesten er vild. Så dybt sidder det i mig - så nu holder jeg da bare min kæft smiley

• #6   21. aug 2006 Jeg har desværer set nogel stykker der er rigitg slemme ved deres ponyer, men det er langt fra alle!

• #7   21. aug 2006 Jeg mener , at der er NOGLE ponyryttere, som er nogle snotunger, som er møgforkælede, og kun tænker på at vinde til konkurencer osv.
    - Jeg syntes også der er mange ponyryttere, som bruger pisken, alt, alt, alt for meget til spring, hermed ikke sagt alle gør dette!!!!!!!!!!
    Men ponyryttere er tit ret stride ved deres ponyer, og jeg syntes de ryttere som rider hest, tit opføre sig bedre over for sin hest.
    F.eks. ikke slår hesten med pisken andet end det er absolut nøvendigt !

• #8   21. aug 2006 - Der er nemlig rigtigt mange ponyryttere som er onde ved deres ponyer, til stævner, og det bryder jeg mig bestemt heller ikke om at se på!

• #9   21. aug 2006 simone V
    HAHA. Jeg ved ikke om man kan kalde det konsekventhed? Det er i hvert fald ikke det billede jeg har af de fleste springryttere jeg kender. Tværtimod.

• #11   21. aug 2006 Jeg mener herinde, man kan finde nogen indlæg hvos vi bliver beskrevet som små møg unger!

• #13   21. aug 2006 simone V
    Ja tror også at ponyrytter er meget mere konsekvense

• #14   21. aug 2006 Det er sgu langt fra alle pony ryttere som behandler deres ponyer ordentligt, og det er virkeligt søreligt! men nogle er simpelthen så gode ved dem at det halve kunne være nok, og det er jo bare gladeligt !

• #15   21. aug 2006 simone V :
    Ja, sådan har jeg det også.
    så en gang en pige, ja hun var vel 10-11 år gammel, hun var inde på springbanen, og ja ja , det gik sgu udemærket osv.
    Men så skulle hun til vandgraven, og med det samme, i al fald 5 m. foran springet så tog hun hendes pisk helt ned til bagparten af ponyen. og klaskede den sådan en at den stejlede, og hun blev bare ved og ved , og ved!
    - så til sidst gik mig og min veninde amok, og råbte "KAN DU FORHELVEDE SÅ STOPPE MED DET DER, NU!!!
    så stoppede hun, og det er jo klart at hesten var mega ophiset og bange, og pigen var helt rød i hovedet af raseri.
    Hold da kæft, og siden da har jeg bare ikke været så vild med ´springryttere som behandler deres hest med pisken sådan !

• #16   21. aug 2006 - Men der er seriøst generelt mange flere ponyryttere, end hesteryttere , som behandler deres ponyer dårligere, men det har jo nok noget at gøre med hvor moden man er ?

• #17   21. aug 2006 Det er slet ikk alle ponyryttere der er sådan, men der er mange der er, kan huske en gang hvor en pony stoppede og rytteren blev så rasende at ha/hun piskede ponyen så meget at selv dommeren sagde at hvis det skete en gang til bkev rytteren disket på stedet...

• #18   21. aug 2006 kan det være fordi ponyer er stærkere i munden end heste? det er der altså nogett om self. er deikk stærkere på den måde, men - uden at være hård i munden- er de hårdere ei munden i forhold til heste!

det kan altså være derfor, jeg var til spring og han tøvede emd at springe(et 70 cm højt kryds på midten) og så rev jeg ham ikk i munden, men blev meget streng og sagde nu skal du! men jeg var jo ikk hidsig111 = !!!

• #19   21. aug 2006 HVorfor er det sådan at i ponyryttere mener at folk der ikke rider stævner ingen forstand har på korrekt opstilling og god sportsmanship???

• #20   21. aug 2006 Ditte R. R jeg er meget enig
    ponyryttere KAN faktisk godt ride
    og nogle gange er min pony Mon Cherie fræk og stopper på springet og det er IKKE fordi hun er bage og så får hun altså en i røven......og grunden til at dressru ryttere ikke gør sådan er at de ikk må ha pisken med på banen....jeg ka godt bruge pisken men det er altså ikke at være ond ved hesten....og pony-spring-rytter kan altså godt ride pænt....nogle sider måske og sparker men det er ikke alle....

• #21   21. aug 2006 Er der nogen af jer, der har lagt mærke til hvor få af 'de gode' ponyryttere, der kommer langt som hesterytter ? Det er overrakende få. Der skal meget mere ridning til for at klare sig på hest end på pony. Jeg tror også at en af grundende til at ponyryttere er hårdere er at ponyer bedre kan tåle det i hovedet end en hest. Hestene er jo ofte varmere i hovedet end ponyerne og så er de større, hvilket gør at man ikke føler den samme 'magt' over den.
    Når man når til hestene er de 'dårligste' ryttere jo også skillet fra, så det er ikke så tydeligt der, som det er ved ponyerne.

• #22   21. aug 2006 Liselotte *BEVAR 13 SKALA* C

jeg for at vide at jeg SKAL snakke / råbe opmundrene til min hest, og det hjælper faktisk! nu er min også den der mangler fart...

• #23   21. aug 2006 Nogen heste vil ikk springe en vandgrav, og hende der red den vidste det sikkert godt.
    Man skal ikk tæske sin hest men når man ved at hesten har et problem med det driver man alt hva man kan.
    5, meter er meget tæt på smiley
    Alix får også lige en tand til mod en vandgrav for den er jeg ikk så go til.
    Men man skal ikk give den mange piske slag.

• #24   21. aug 2006 Til DM på lykkeshøj, det var for HESTE RYTTERE!
    Der var en hun var med i sidste runde og man kunne se da hun red på vandgraven at hun vidste at den ikk vil.
    Hun brygte pisk ben og stemmen, ja hun skreg næsten, men den hest vil ikk.
    Så det er ikk kun ponyryttere, store hesteryttere kan også godtgive den en tand til men hun red også om DM:

• #25   21. aug 2006 Det dummeste du kan gøre er at råbe, piske eller what ever der 5 m. før eller hvor meget det er, for så er det da først hesten bliver opmærksom på at den skal være bange for det + at det bryder dyrets koncentration.. Der er uhyggeligt mange der laver den fejl. Men jeg vil ikke gøre mig klog på alt det, for springer ikke selv..

• #26   22. aug 2006 Fordi folk generelisere . Men der er f***** også MANGE der rider som en brækket arm , der hverken har lår eller noget som helst ved. Jeg var til fyensmester og kigge med en veninde . der var ikke ret mange der red optimalt uden at piske og råbe . Det var jeg meget overrasket over da det var LA MB højde . Havde regnet med at det så pænt ud . men ikk mange gjorde det . der var selvffølgelig nogle der red pænt . Så derfor skal folk ikke generelisere at hvis man er pony rytter så rider man af lort :O.

• #27   22. aug 2006 Jeg vil stadig gerne have svar på mit spørgsmål???

• #28   22. aug 2006 godt spørgsmål Camilse smiley vil jeg da os gerne vide.

Jeg synes da ikke i bliver betragtet som små forkælede M**unger.....Dem der rider på topplan og har råd er da bare heldige smiley

Men synes stadig der er mange små ryttere der ikke behandler deres ponyer med respekt. Dermed ikke sagt at det er alle, men ser mange der bruger pisken/sporene AAAALT for meget.

• #29   22. aug 2006 Bruger hverken sporer ell pisk til min. Hehe, har han ikk brug for !

Kommentér på:
Ponyspring rytter?? (DEBAT)

Annonce