{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tak for ponyårene!
  • #1   31. dec 2011 ej hvor må det været underligt!!!!
    glæder mig ikke til om 2 år smiley

GODT NYTÅR!

• #2   31. dec 2011 Det er frygteligt/:

• #3   31. dec 2011 "Meget underligt at sige farvel til sin bedste ven pga, en alder."

Det er der vel heller ingen der tvinger dig til?

Godt nytår til dig også! smiley

• #4   31. dec 2011 Jeg vil også savne det... Men jeg vil ride pony til jeg ikke selv gider mere. Når jeg ikke er for stor, så gør det jo alligevel ikke noget. Og når jeg alligevel ikke stiller sådan rigtigt op til stævne op hende, så er jo fint smiley

• #5   31. dec 2011 Årh ja, ponyårene.. Det er snart mange år siden jeg var ponyrytter smiley

Men bare fordi man falder for aldersgrænsen behøver man jo ikke sælge sin pony smiley Jeg red mit sidste stævne for over 4 år siden, men jeg har min dejlige pony endnu smiley

• #6   31. dec 2011 Puha jeg siger også officielt farvel til det i dag, selvom det efterhånden er en måned siden jeg red det sidste stævne, og ponyerne allerede er solgt og væk. Men ja det er rigtig svært at sige farvel, men jeg glæder mig nu også til at komme videre på hest, og få nogle nye udfordringer.

Vil aldrig glemme ponytiden<3

• #7   31. dec 2011 Jeg er evighedsponyrytter, når jeg ikke kan starte selv rider jeg dem bare og har en ponyrytter til at starte dem for mig. Det der med stor hest, det var ikke lige mig smiley

• #8   31. dec 2011 Jeg glæder mig heller ikke når det bliver min tur, men jeg syntes det er noget fis at det er aldren der skal bestemme om man måtte starte på ponyer. Det burde hellere være vægt og højde!

• #9   31. dec 2011 mine pony år slutter også smiley men sælger ikke min pony, hvis jeg skal starte stævner på hende så bliver det mod heste smiley
    startede mit sidste ponystævne i slutningen af november, selvom det god nok bare var sløjfeklasser så alle red mod alle smiley
    og selvom jeg ikke fik en eneste fejlfri rundte var det mit sjoveste, bedste, dejligste og et uforglemmeligt stævne smiley
    og det var sidste gang for altid jeg red på Aleia smiley

• #10   31. dec 2011 Jeg syntes personligt man intet hjerte har, vis man sælger sin hest pga stævner. Tænk på hvor meget den har ofret for dig, hvor mange gode oplevelser du har med den, og hvor meget den knokler på en ridebane, for at tilfredsstille dig.

Men ja, det er underligt.. Fylder 14 om 26 dage smiley Og har lige fået endu en plag.. Til juni har jeg redet 8 år. Lidt vildt at tænke på smiley

• #11   31. dec 2011 *LIND* Fie Lemminger & Edo .

Det er det der er så fantastisk ved Mounted Games smiley Jeg kan da godt se at det er unfair hvis en 40 årig kommer og rider mod en på 10, men så kan man jo bare dele det ind i alder kat. Ligesom i mounted games.
    U12, U14, U17 og Senior smiley
    Det giver så meget mere mening. For præcist et år siden sad jeg og tudbrølede fordi jeg vidste det var min sidste 3´er pony dag. Men jeg har squ stadig ponyen smiley

• #13   31. dec 2011 det er så mærkeligt, men man kan jo stadig ride mod heste, bare på pony smiley
    har en gruppe for os der stadig rider ponyer selvom vi er over 16 smiley

http://www.hestegalleri.dk/grupper/voksenponyryttere

• #14   31. dec 2011 Nu havde Jeg lånt min pony(:
    Og er konkurrencerytter

• #15   1. jan 2012 Du er konkurenserytter Ja, derfor har du selv valgt så ingen melidenhed her fra, så det ikke din elskede pony det DIT redskab, din maskine. så lad værd at piv, du har selv valg

• #16   1. jan 2012 Du forstår det ikke rigtig(:

• #17   1. jan 2012 Jeg savner nu stævnerne smiley Men det er også på grund af ponyens alder smiley Men han er min bedste ven, og bliver hos mig til han dør, forhåbentlig først om 100 år, og så tager jeg den derfra om jeg vil starte stævner igen smiley

• #18   1. jan 2012 Må desværre siger du og ingen af de andre ponyrytter der er færdig nu, ingen medlidenhed har her fra, da i selv har taget valget smiley

• #19   1. jan 2012 Victoria Just Stewart & Dandy - MGA DK : Og hvorfor gør man så ikke sådan i dressur?! Kan slet ikke forstå det smiley

• #20   1. jan 2012 det er vist noget med at i sverige så er man ponyrytter indtil man er 18 og det har vist også været sådan i DK på et tidspunkt smiley
    synes at det skulle være sådan igen smiley

• #21   1. jan 2012 Nanna & Bella smiley .
    det synes jeg også! smiley

til alle jer der siger at hesten bare er et redskab fordi man rider koncurencer, så passer den ikke helt! hvis hesten elsker at vise sig frem og vise hvor lækker den er. fx til koncurencer, er det så ikke bedre at ponyen kommer videre end at man beholder den, og holder den fra noget som den elsker? men man kan selv altid ride pony mod hest smiley

• #22   1. jan 2012
    Sådan kan ponyen virkelig ikke tænke, at den syntes den er lækker og elsker at vise sig frme :o) Det er derimod nok noget at gøre med at hesten liver op når den kommer et nyt sted hen, kan mærke stemningen er anderledes mm.

En reaktion de fleste heste vil have nye steder...

Anyways... har intet imod at folk smider ponyen ud fordi ponyårene er slut, men ingen medynk eller klynk herfra, valget er et man har smiley

• #23   1. jan 2012 Årh, hvor er jeg dog enig i hvert eneste ord du skriver, Krikken!

• #24   1. jan 2012 så så krikke, tag det roligt, chill out man!

you know havd jeg mener når den synes er lækker, det var ikke lige frem for at skrive nyt sted og blah de blah ( zzzzzzzz )

ps. vil lige sige at der også findes mange heste der ikke kan li at komme et nyt sted!- de har det meget bedre med at være hyggehest, og det skal de også have lov til! der kan man godt være over 16 og ride pony smiley

• #25   1. jan 2012 Jeg tror ikke man skriver sådan et indlæg for medynk.

Jeg skiftede selv fra pony til hest da jeg fyldte 16. Nogle har ambitioner, andre har ikke. Vælger man at skifte sin pony ud, er det ikke et nemt valg. Jeg kunne dengang ikke beslutte mig, men da han var en 2'er pony, kunne jeg ikke starte ham som hest - og JEG elsker stævner. Dertil så synes jeg, at min daværende helpart, skulle give en ny pige ligeså mange gode, fantastiske oplevelser, som han havde givet mig. Jeg følger ham stadig, og ved at han nu har den sødeste pige til at passe sig - han har det meget bedre uden alle de ambitioner JEG proppede i ham.

Man holder jo stadig af ponyen - men man tager et valg, som man i sidste ender håber er det bedste - både for en selv og for ponyen. Det handler ikke om medynk, men om lige at få det ned på skrift og få det ud. Folk er udemærket klar over, at ingen tvinger dem, og det er et valg man selv tager, men det betyder ikke at det er et nemt valg.

Trods alt, er vi alle bare mennesker, intet mere, intet mindre.

• #26   1. jan 2012 Synes det er ufatteligt som folk dog kan brokke sig over alt.
    Ja, det er vores eget valg, men det ændrer jo ikke på at det er trist at sige farvel til de ponyer vi har haft store resultater og gode oplevelser med. Det ændrer heller ikke på at vi efter DRF's regler altså nu ER for gamle til at ride ponystævner, ergo må vi altså sige farvel til de vante stævnerammer. og det ændrer bestemt heller ikke på, at vores tid som ponyryttere aldrig kommer igen. Sådan her fungerer denne verden altså for os der tager den her sport bare en lille smule seriøst. Bare fordi at der er nogen der hellere vil ride skovture på den samme pony som de har haft de sidste 10 år, jamen så betyder det altså ikke at det er sådan alle har det.

Synes bestemt ikke dette emne har noget at gøre med, at ponyrytterne vil have medfølelse, men nærmere bare konstatere, at nu er det altså slut, og nu starter de en ny del af deres liv i ridesporten op smiley

• #27   1. jan 2012 Lise: Man behøves jo ikke kun ride skovture på en pony? Man kan sagtens deltage UDEN for stævnet, man vinder bare ikke noget, men man gør det jo for det er sjovt ikke?!

• #28   1. jan 2012 Præcis Lise!

• #29   1. jan 2012 *LIND* Fie Lemminger & Edo: Ja det giver virkelig ikke mening.

• #31   2. jan 2012 Selvfølgelig er det da trist at sige farvel til ponyen - men at sige, at man siger farvel til sin "bedste ven", "soulmate" "det dyrebareste jeg ejer" og hvad der ellers bliver sagt af den slags udtryk er jo simpelthen ikke rigtigt - for så er det stævnerne der er "den bedste ven" og ikke ponyen. Det er også helt fair, men så kald en spade for en spade - og stå ved det som det er - konkurrencen er det vigtigste.

"Sådan her fungerer denne verden altså for os der tager den her sport bare en lille smule seriøst. Bare fordi at der er nogen der hellere vil ride skovture på den samme pony som de har haft de sidste 10 år, jamen så betyder det altså ikke at det er sådan alle har det."

Aarh, det holder jo ikke, og hold da op en generaliserende og fordomsfuld omgang.
    Jeg tager skam også min sport og det arbejde jeg lægger i min hest meget seriøst, selvom det ikke er på stævnepladserne jeg viser arbejdet frem. Hvorfor i alverden er det, at man ikke tager sin sport/heste-interesse seriøst, hvis det ikke er stævnerne der er det vigtigste?

• #32   2. jan 2012 Mette *kødæder og pelsbedårer*:
    fuldstændig enig smiley det er ret godt formuleret smiley

• #33   2. jan 2012 og du synes ikke selv at du generaliserer og er fordomsfuld, når du siger at dem som rider stævner ikke kan elske deres heste? længe leve dobbeltmorale (;

Nu vil jeg lige forsvare mig med, at de to ponyer jeg har solgt i forbindelse med afslutningen af ponyårene, ejede jeg ikke selv, og kunne derfor ikke selv bestemme deres skæbne. Den jeg ejede selv, har jeg pensioneret og den går herhjemme.

Når det så er sagt, kan jeg bestemt ikke følge dig i, at man ikke elsker sin hest, bare fordi man sælger den. I de fleste situationer er der jo også mange penge på spil, og det er ikke alle der har råd til at beholde deres (ja nu siger jeg det) bedste ven, hvis de også gerne vil have en stor hest så de kan fortsætte deres karriere indenfor konkurrencesporten.

Kan virkelig ikke se dit problem?

• #34   2. jan 2012 "og du synes ikke selv at du generaliserer og er fordomsfuld, når du siger at dem som rider stævner ikke kan elske deres heste? længe leve dobbeltmorale"

Nej, det synes jeg bestemt ikke - for det skriver jeg ikke. Læs lige mit indlæg igen, for du har vist ikke læst hvad der står.

Hvis man sælger sin pony for at få en ny, som man kan ride stævner på - så skal man ikke kalde det at "miste sin bedste ven" - for så siger man ikke farvel af den grund. Man kan godt elske sin pony og sælge den for stævnernes skyld, men så elsker man bare stævnerne højere.

• #36   2. jan 2012 Det passer så ikke.
    Jeg havde lånt min pony, derfor valgte jeg ikke selv. Men han elskede stævnerne, elskede at springe og han nød alt det til stævnerne.
    Derfor synes jeg ikke det ville være fair at smide ham ud på folden og sige hej her kan du gå og blive gråhåret (-:

Min gamle pony Flicka, som nu bare tuller rundt, er blevet ekstrem sur osv. fordi hun intet laver! Jeg hoppede på hende her i december en gang om ugen og sprang osv. Hun savner det!! Det hjalp så meget at hun blev i meget bedre humør! Hun skulle rigtig være sendt væk derfra på ferie men jeg kunne se at det ikke bare var det der skulle til! og det virkede at hun kom til at opleve lidt!!

• #37   2. jan 2012 Det sårer sådan en som mig, at du tror at man ikke har følelser for sine dyr, fordi man skiller sig af med dem. Hvis du vidste hvor forfærdeligt hårdt det er, at være nødt til at sælge, ja, sin bedste ven, så ville du ikke tillade dig selv at udtale dig på den måde. Hvad lægger du egentlig i ordet; bedste ven? For mig er min bedste ven en jeg holder mere af end noget andet. En jeg tilbringer flere timer med end nogen anden. En jeg føler at jeg kender bedre, end nogen anden. og en der kan gøre mig glad hvis jeg er ked af det. En der altid får smilet frem på mine læber.

Måske har du ret når du siger at konkurrencerne betyder mest? "Happy are those who dream dreams and are ready to pay the price to make them come true." Mine drømme er at udvikle mig, komme videre, vise mig frem, få store oplevelser, og gøre det sammen med en jeg virkelig holder af. Jeg vil ride konkurrencer, for det er det jeg er vokset op med -konkurrencerne giver mig kun et endnu stærkere bånd til mine heste.

Men nogengange er man nødt til at give slip og tro mig, det er ikke sjovt! Hvis du vidste hvor mange aftener jeg har grædt mig selv i søvn, fordi jeg skulle sige farvel til en pony, så ville du også vide hvor meget jeg lægger i det, når jeg siger "min bedste ven". Hvis du vidste hvordan jeg følte, da jeg havde lyst til at skrige, men ikke kunne fordi jeg græd så meget. Da jeg Ikke kunne koncentrere mig i skolen og brød sammen hver dag når jeg kom hjem og så min bedste ven, velvidende om at hun snart ikke var hos mig mere. Tja, så tror jeg du ville forstå, at jeg har sagt farvel til min bedste ven, ikke bare et redskab. men MIN BEDSTE VEN!

• #38   2. jan 2012 Men bedste venner kommer og går, som alt muligt andet. Nu er der en anden heldig pige der har fået en bedste ven, og jeg finder en ny stjerne, som forhåbentlig bliver min nye bedste ven. Vi kan ikke blive i fortiden for evigt. Ting forandrer sig.

• #39   2. jan 2012 f*ck hvor er du sej Lise^^
    Kunne ikke være mere enig!;)

• #40   2. jan 2012 gir hånden op for lise!
    så rigtigt!!!

• #41   2. jan 2012 Helt enig Lise

• #42   2. jan 2012 men Lise, som Mette skriver betyder ponyen jo ikke alt for dig når du sælger den, så er det de store stævner der trækker mere i dig end det at beholde ponyen og måske være nødt til at droppe konkurencerne

misforstå mig ikke, fuld respekt for det, det er stækt af dig at gøre det, har selv mistet en bedste ven i form af en pony smiley så ved hvordan det føles

• #43   2. jan 2012 det har jeg også sagt og skrevet i mit indlæg. Men det ændrer ikke på at det var min bedste ven -det var det det hele gik ud på, at det er min bedste ven, som jeg sælger den pga. en aldersgrænse eller ej.

• #44   2. jan 2012 *om

• #46   2. jan 2012 Synes sku næsten det er mere synd hvis man om 15 år rider rundt på sin lille 3 pony, fordi man ikke ville slippe den og derfor ville beholde den som en grå skovturs hest

• #48   2. jan 2012 Nu er det mig der har startet hele enmet, jeg synes det er dybt forkert tolket af mange af jer!!

• #50   2. jan 2012 Bestemt ikke (-:
    Nogle af de andre (-:

• #51   2. jan 2012 Savner os ponyårene, men jeg valgte at sætte stævnerne på hylden og beholde min pony smiley .
    Han blev så taget fra mig i april i år pga. en kræftknude :'l . Så skal vi snakke om noget, der er hårdt, så er det når ens bedste ven bliver taget fra en.
    Selv om det er hårdt for jer, så har I trods alt selv valgt det.

• #52   2. jan 2012 Jamen Lise, du læser jo overhovedet ikke hvad jeg skriver - du læser jo bare det du vil læse!

Jeg gentager lige mig selv her...:

Hvis man sælger sin pony for at få en ny, som man kan ride stævner på - så skal man ikke kalde det at "miste sin bedste ven" - for så siger man ikke farvel af den grund. Man kan godt elske sin pony og sælge den for stævnernes skyld, men så elsker man bare stævnerne højere."

Og igen - jeg fremhæver lige - jeg skriver, at man godt kan elske sin pony, men siger man farvel til den på grund af stævner, ja, så elsker man stævnerne højere - så betyder konkurrencerne immervæk mere end ponyen, lige meget hvordan man vender og drejer den. Det er også fair nok, men igen - så kald en spade for en spade.
    Hvis man sælger sin pony udelukkende på grund af at man ikke kan ride stævner på den, ja, så elsker man altså konkurrence og stævner mere end dyret.

• #53   2. jan 2012 Det passer så ikke.
    Jeg havde lånt min pony, derfor valgte jeg ikke selv. Men han elskede stævnerne, elskede at springe og han nød alt det til stævnerne.
    Derfor synes jeg ikke det ville være fair at smide ham ud på folden og sige hej her kan du gå og blive gråhåret (-:

Min gamle pony Flicka, som nu bare tuller rundt, er blevet ekstrem sur osv. fordi hun intet laver! Jeg hoppede på hende her i december en gang om ugen og sprang osv. Hun savner det!! Det hjalp så meget at hun blev i meget bedre humør! Hun skulle rigtig være sendt væk derfra på ferie men jeg kunne se at det ikke bare var det der skulle til! og det virkede at hun kom til at opleve lidt!!

• #54   2. jan 2012 Ja, det er rigtigt, Josefine - det glemte jeg at svare på i mit sidste indlæg. Jeg kan selvfølgelig godt se, at det er noget andet, når man ikke selv har valget - når man har lånt hesten/ponyen er beslutningen selvfølgelig tildels ejerens.
    Dog vil jeg mene, at en hest ikke kan elske stævner, men det er en helt anden diskussion, som måske ikke hører til her.

• #55   2. jan 2012 Du skriver jo præcis det samme igen, hvor der bla. står; <i>Hvis man sælger sin pony for at få en ny, som man kan ride stævner på - så skal man ikke kalde det at "miste sin bedste ven" - for så siger man ikke farvel af den grund."</i> Tja, når jeg læser det, så tolker jeg at du fortæller mig at hvis jeg sælger min pony pga. stævner, så er den ikke min bedste ven.

Så synes egentlig jeg forstår det meget godt.

Jeg er ikke selv en af dem, da de to ponyer jeg har skilt mig af med pga. aldersgrænsen, var ponyer jeg havde fået stillet til rådighed, for at jeg skulle starte dem til stævner. Men jeg holder stadig fast i min mening, som jeg skrev ovenover.

Du siger også igen at; <i> "så kald en spade for en spade. Hvis man sælger sin pony udelukkende på grund af at man ikke kan ride stævner på den, ja, så elsker man altså konkurrence og stævner mere end dyret." </i> Jeg vil ikke sige at jeg elsker konkurrencerne mere end mit dyr, men konkurrencerne er med til at udvikle mig som menneske og rytter. Jeg kan bevise for mig selv og alle andre at mit daglige arbejde giver pote, og det er det jeg brænder for. Men jeg ville aldrig brænde lige så meget for det, hvis jeg ikke havde min bedste ven ved min side.

Alt jeg siger er, at ponyen var min bedste ven. Det er det eneste sted jeg vil hen med det her. Jeg elskede den, og den var min bedste ven.

• #56   2. jan 2012 Josefine Garde: Hesten tænker ikke på den måde.. Vis du studere lidt i det, vil du vide at som krikken siger, at hesten kun er mere oppe og køre fordi der er mange fremmede heste, og en anspændt atmosfære... Så det er noget fis du siger smiley

Anyways må jeg erklere mig enig med Mette. Fordi man er altså mega egoistisk vis man vælger penge og popularitet frem for sin bedste ven! Eller i jeres tilfælder jeres 'maskine' ..

• #57   2. jan 2012 Hold da kæft hvor er du egentlig bare ikke flink Louise & Stjarni * *Team Horse in Harmony!* * undskyld tonen men synes fandme det er trist at høre på.

Gentager lige mig selv <i>"Hvad lægger du egentlig i ordet; bedste ven? For mig er min bedste ven en jeg holder mere af end noget andet. En jeg tilbringer flere timer med end nogen anden. En jeg føler at jeg kender bedre, end nogen anden. og en der kan gøre mig glad hvis jeg er ked af det. En der altid får smilet frem på mine læber. "</i>

Tja, jeg tror egentlig ikke du kan udtale dig om om min pony var min bedste ven, eller ikke!

• #58   2. jan 2012 Derudover så læs lige mine andre indlæg, skulle jo nødig gentage mig selv igen (;

• #59   2. jan 2012 Louise: Vores maskiner? Undskyld, men der gik du over grænsen. En ting er sikkert, min pony er ikke nogle maskine. Og jeg syntes heller ikke du kan tillade dig at sige vi kun bruger dem som det. Vi hygger rundt på dem, ligesom andre hyggerytter gør. Vi bare også seriøse på nogle punkter. Fordi i ikke lige rider stævner og nok ikke har det på samme måde som os, så kan i ikke tillade at sige at vi kun bruger hestene som maskiner.

• #60   2. jan 2012 Jeg synes godtnok også at det var groft!

• #61   2. jan 2012 Lise: Vis du holder af den mere end noget andet, hvorfor i al hulen sælger du den så? Den er jo sikkert også glad for dig, og er vandt til at være hos dig, så hvorfor sælge den til en anden i uvished om om personen behandler den godt?

Fie: Jamen i bruger dem jo netop kun som det, når i vælger at sige: "Nå til nytår har jeg ikke flere pony-rytter dage tilbage. Så kan jeg få en hest istedet! Og vinde flere stævner! Men vi skal lige af med den gamle krikke først - Den har vi jo ikke brug for længere, da jeg kun går op i stævner..."

Syntes du ikke det lyder ret realistisk i forhold til hvad så mange stævne ryttere vælger? Istedet for at tænke på hesten?
    Og sig ikke jeg ikke ved noget om det. Jeg havde STORE planer om at købe dsp, og derefter begynde på det helt store stævne halløjsa. Men så fandt jeg Stjarni, og han skal først tilrides når han er 4. Og han er 1,5 nu. Men alligevel lægger jeg mine egoistiske grunde væk til at sælge ham, og beholder ham, om jeg kan starte stævner eller ej.. VIS jeg så vil starte stævner, er der jo noget der hedder at starte udenfor kongurence - Og det er også sjovt! Man behøves jo overhovdet ikke at have en roset eller noget med hjem - Det er oplevelsen jeg gerne vil have, og ikke pengene/præmierne. For præmien for mig, er i sig selv nok at jeg overhovdet HAR Stjarni og at han gider at være tålmodig og det.

• #62   2. jan 2012 Ja, Uha uha det var groft... smiley

- Get over it! Syntes bare ikke man skal udnytte sine dyr på den måde.

• #63   2. jan 2012 Louise: tror du selv vi tænker sådan? Vi tænker jo ikke "Nå det var den pony. Lad os finde en nye så vi kan vinde OL også bare f'ck den anden"
    Du ved jo ikke om vi kun bruger dem som maskiner? Vi bruger dem også som vores ven, og jeg kan virkelig ikke se dit problem i at vi er lidt mere seriøse i nogle ting end du er.
    Og du kan ikke udtale dig om hvad vi bruger hestene til. Men en ting er sikkert, jeg ser ikke min pony som en maskine. Så kan du sige hvad du vil.

• #64   2. jan 2012 Fie: Nej, nej så siger vi da det, vis det kan gøre dig tilfreds - Arme pony siger jeg bare .. smiley

• #65   2. jan 2012 Louise jeg synes virkelig du skal tie stille!!
    Jeg har aldrig brugt mine ponyer som maskine, og går sku heller ikke efter at vinde men for en god tur!!
    Du kan tydeligvis ikke sætte dig i vores sted!

• #66   2. jan 2012 Undskyld men gider du ikke bare holde din mund!? Du kan sq da ikke tillade dig og sige jeg bruger min pony som en maskine! Du aner INTET om mig eller ponyen?!

• #67   2. jan 2012 Josefine: Jamen det gør jeg ikke smiley
    - Jamen vis du går efter en god tur, hvorfor så sælge den hest som vil give dig en god tur hver dag? smiley
    Det har jeg sagt jeg godt kan, eller har kunnet, men jeg fik øjnene op - Langt de færreste topryttere rider på hestens præmisser. Desværre! Og det omhandler også at man køber en hest for 40000, rider 15 stævner, og derved kan sælge den for måske 80000. Sådan ER toprytternes verden - desværre!. Syntes bare at når man har hest, har man et ANSVAR hvilket også angår at man skal smide alle EGOISTISKE grunde væk, ellers er man IKKE klar til at have hest. Ergo, burde man tænke mere på hestene, da de virkelig ofre noget i forhold til dig & Mig. Penge er en ting..
    - Men hestene ofre deres liv på stævnebanen for dig! Og kan ikke forstå du så syntes det er iorden at skrotte din hest efter det.

• #68   2. jan 2012 Fie: Nææ faktisk ikke smiley More mig lidt over det her. Ret sjovt at tænke på hvordan i handler på jeres vegne, ikke hestens.. Ret ondt mod dem faktisk.

• #71   2. jan 2012 Jeg tror jeg trækker mig tilbage fra denne diskussion. Jeg har sagt hvad jeg har at sige -det her useriøse pjat gider jeg ikke finde mig i. Når du ikke engang kan argumentere ordentligt for din sag (som overhovedet ikke burde eksistere?), hvor du udtaler dig på den måde, tja, så er det simpelthen ikke værd at bruge tid på. Jeg synes det er dybt respektløst og uansvarligt at være så flabet. Farvel og tak (;

• #73   2. jan 2012 Louise: Hør her kære ven. Du kan jo ikke udtale dig omkring min pony, eller mig som rytter. Du aner jo ikke hvad jeg vil om et år! Det er der jo ingen der ved.
    At du har fundet dig en eller anden 1½ års pony, er da helt fint. Men det er DIT liv ikke mit.

• #74   2. jan 2012 Ååååårh lille skat? hvornår har jeg nævnt noget med alt det der?
    Evt. Læs hele tråden inden du går igang. Som sagt har det ikke været mine ponyer. Pt. fordyber jeg mig i at ride konkurrencer på hestens præmiser og for sin egen skyld!
    Prøv at hør her. Det totalt latterligt det du siger der!
    Lige nu er jeg ved at købe en hest for de penge, ikke for stævnerne men for at lære noget og få en ny ven som jeg kan få en masse oplevelser med, klart vi skal starte stævner men jeg går ikke efter at vinde! Lige den der kan du godt droppe lilleven(-:
    Jeg skrotter aldrig en hest, den kommer hen til en ny der vil elske den mindst lige så højt.

• #75   2. jan 2012 Eva: Så du mener ikke at man sagtens kan ride seriøst på en pony, når man ikke har flere pony-år tilbage? Spændene smiley
    Jeg vil så sige at du bare kan vælge andre stævner. Eks er der flere gange om året stævner med heste & ponyer, som agility og det - Hvor dansk rideforbund ikke skal stikke deres lange næse i vores sager - For de fatter det alligevel ikke ;).
    Og desuden så vil jeg gerne lige komme med et lille eksempel:

Du er 10 år gammel, og var rigtig smuk som lille.
    Derfor valgte din mor at melde dig til skønheds kongurencer.
    Det hjalp - Du vandt stortset alle de kongurencer du var med til, og var super glad.
    En dag fik din mor så en ny, lille pige. DIT blonde lange hår var gået af mode, og du var for gammel til at være i de skønhedsklasser som din mor ville have du skulle. Derfor begynder hun at glemme dig.
    Stortset hver weekend og flere gange om ugen, er hun rundt med sin datter på turné, for at vinde og opleve så mange kongurencer som muligt.
    Derfor bliver du efterladt hos din tante & onkel - Nogen som du knapt nok kender ordentligt.

Forestil dig det..
    Lyder det ikke lidt ligesom når en stævnerytter skrotter sin hest, pga stævner?
    Det syntes jeg..

Lise: Fuldkommen iorden da, men lige over med respektløs & uansvaligt og flabetheden ... Og tror da bestemt at jeg taler for mere end 2.

• #76   2. jan 2012 Eva: JA jeg rider islænder, ganske rigtigt, og kan fortsætte på ham ligeså længe jeg vil smiley Men han kan først begynde i de rigtige stævner når han er 5 smiley Desuden har jeg lige skaffet mig en Barock Pintoplag på 2,5 år, som jeg naturligvis selv skal tilride. Må da indrømme jeg bestemt har planer om nogle stævner i dressur(Hans gangarter er mums!) men er da helt klar over at jeg ALDRIG og jeg siger ALDRIG nogensinde vil vælge stævnerne, i forhold til hesten smiley

Til i andre, det er helt fint smiley Men håber da i tænker jer om. For det er hesten det går ud over - ikke jer smiley

Men godnat allesammen, tak for en god snak - Tror jeg vil lægge mig til at se TVD smiley

- Louise & Stjarni.

• #78   2. jan 2012 Louise: det er fint.
    Men that's the life. Jeg har mit valg og du har dit, men det betyder ikke du kan hakke ned på mig som rytter og min pony.

• #80   2. jan 2012 Sorry to say, men hvis bare hesten får mad, vand, masser af foldtid og bliver behandlet ordentligt, så tror jeg den er rimelig ligeglad med hvem den tilhører på papiret smiley
    Man skal ikke tillægge dem menneskelige følelser.

• #82   3. jan 2012 jeg er altså ret enig med dig Louise smiley

• #83   3. jan 2012 Hvor jeg dog griner af alle de negative kommentare!!
    Synes dette indlæg blev oprettet som et MEGET seriøst indlæg, og folk begynder pludselig at svine ponyryttere til, bare fordi de ikke selv vil videre og sælge deres ponyer (Hvilket vi respektere).....
    Jeg har selv en pony, som jeg højest sandsynlig skal af med, og det er bestemt IKKE et let valg, men hvis ponyen har potentiale, er det så ikke kun fair at en anden lille pige/dreng skal få lov til at starte stævner, og være lige så glad for ponyen som man selv har været??? og ponyen skal få lige så mange gode oplevelser med en ny familie??
    ps. så tror jeg altså heller ingen ponyer er faldet døde om af skræk fordi de skulle skifte familie vel?
    Så tag lige en slapper folkens smiley

Kommentér på:
Tak for ponyårene!

Annonce