Hvor meget skal jeg give hende??? Build Up Mix {{forumTopicSubject}}
Hej hg!
jeg har lige hentet foder til min hest idag, og købt en sæk build up mix med, fra D&H. Hun er i optræning, og skal have lidt hjælp til musklerne osv. så tænkte at den kunne være et bud
MEN!! jeg vil KUN give den som et tilskud i hendes daglige foder, da det ellers feder for meget - men hvor meget skal jeg give hende? Har selv tænkt på omkring 800-1000g dagligt, men er det for meget eller for lidt? og Hvad kan jeg starte op med? Hun får i forvejen leisure mix, og er vant til brogaardens produkter..
Vil 200g til opstart være for meget at lægge ud med???
Hesten er en 12 års stor DV hoppe, som er kraftigt bygget, i næsten perfekt huld, hun må godt få et par kilo mere på, og tilpas energi osv. Dog syrer hun til efter en halv times træning ca, og går "sukkerkold"...
Så hvor meget ville i give sådan en dame? og hvad kan/skal/bør jeg starte ud med at give hende, og så trappe op?
på forhånd tak, håber at høre fra nogle med erfaringer fra/på dette foder
God jul!
nov 2005
Følger: 143 Følgere: 253 Heste: 8 Emner: 7 Svar: 159
maj 2008
Følger: 41 Følgere: 53 Heste: 1 Emner: 213 Svar: 1.845
Hendes træning er ikke på højere niveau end LA, så den skulle sagtens kunne række
maj 2008
Louise- okay, som fuld dosis?
Har du prøvet build up'en før?
maj 2008
og den eneste effekt jeg ønsker, er mere muskelmasse og en anelse mere udholdenhed og det er ikke noget der behøver at gå stærkt, men der sker bare intet med hende pt. så hun skal have lidt hjælp gennem fodret:)
maj 2008
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 28 Svar: 1.023
Cassis er meget svær at fodre på men 1000g 2 gange dagligt er nok til ham..
Har su overvejet show improver pencils? Det er også muskelopbyggende og giver min hest ca 200g af det
jul 2009
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 1 Svar: 101
maj 2008
jeg vil prøve med 600g til hende, og hvis det er for meget, sætter jeg det ned. Det er kun som en lille starthjælp at hun skal have det, så hun kan komme over det punkt, som vi alle har - det der med lige at få sig taget sammen, og få musklerne til at arbejde uden at de bliver alt for ømme bagefter
Quintus: Tak for din ros, min smed og dyrlæge er også meget tilfredse med min nuv. fodring, da hesten ser fantastisk ud på det, og for første gang, bliver i den huld man har puttet hende i!
maj 2008
Det er et super godt foder, hvor der er så meget struktur i, at det kan holde de fleste maver på plads samtidig. Så ikke nok med at hesten får tilført et minimum af kalorier/stivelse/sukker, så får hesten også et foder som virkelig gavner maven og holder gang i pivtøjet Min kommer aldrig op min Middelsvær, da hun er ved at være en lidt ældre dame, sådan næsten, og hun har ikke gangen til det, så jeg er 110% sikker på, at man GODT kan fodre en heste der rides dagligt på leisure mixen! uden problem!
(ikke værre end dem der kun giver lucerne/roepiller og så vitaminer)
Hvor meget skal jeg give hende??? Build Up Mix