Besværlig selvpasning {{forumTopicSubject}}
Hej folkens.
Jeg har længe gået og været små irriteret over min selvpasserstald - jeg er pensionær.
Man har 2/3 vagter pr. hest pr. uge. Og jeg har så tre heste.. og jeg muger og giver wrap hos hende der ejer stedet 4 gange ugentligt for at ha' den ene hest gratis opstaldet - det er ca. 20 bokse
1) Vi har sådan en kalender hvor man skriver sig på om man vil lukke ud, eller ind. Det har fungeret helt fint. Men jeg har bemærket at folk udnytter min ''flittighed/hjælpsomhed'' fordi jeg er så large med at hjælpe. Folk skriver til mig samme dag eller dagen før at de havde ''glemt'' de havde en aftale.. og om jeg ikke vil lukke ind for dem - selvfølgelig vil jeg hjælpe! Men det er begyndt at fylde rimelig meget efterhånden og jeg lader min nemt påvirke. Jeg ved jeg sagtens kan sige nej, men jeg er der jo alligevel og så virker det lidt underligt..
2) Der er en pensionær der op til flere gange har muget alle boksene op til flere gange og så har meldt at hun er på ferie i en 4 dages tid - på den måde føler jeg mig nødsaget til at hjælpe hende når hun ikke er der. Hun spørger ikke engang om vi vil hjælpe, men hænger en seddel op hvor der står ,,nu tager jeg på ferie - pas godt på mine piger til vi ses igen - jeg håber i finder ud af at skiftes til at muge mm...'' fedt tænker man så. *jeg har både mugevagt og staldvagt - hvornår skal jeg nå at ride?* hun muger også min venindes boks rigtig tit og så skriver hun på vores beskedtavle ,,hej XX - gider du give mine heste indedækkener på - tak'' Kan hun tillade sig dette?
jan 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 4 Emner: 47 Svar: 231
jan 2011
Følger: 16 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 883
Er det som at skriftes til fodring, udmugning, ind/udlukning.
Så man står for alles heste, når man har en vagt??
For jeg ville da umiddelbart mene, at det er lidt voldsomt at skulle sørge for 20 bokse, hvis man kun selv bruger 1-3 bokse.
Men at fodre tager jo ikke så lang tid.
Personligt ville jeg nok helst passe mine egne bokse, og så kun deles om de andre opgaver.
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.374
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 60 Svar: 317
hmm.. du får kun den ene boks fri for alt arbejdet ? Hvad koster en opstaldning hos hende ?
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
men ja det ville da være rart hvis hun spurgte først.
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.412
Er der noget i er utilfredse med så sig det til hende der skal på ferie, hun må jo tage de ekstra vagter når hun er hjemme igen, alt andet ville da være uretfærdigt, med mindre hun ligefrem har spurgt om i vil være søde at tage hendes vagter.....syns dog ikke det virker til at være tilfældet her....
sep 2005
Følger: 26 Følgere: 30 Heste: 4 Emner: 144 Svar: 625
Jeg står selv i en selvpasser-stald. Der var på et tidspunkt en pige derude, som havde én hest. Hun kom stort set aldrig derud, så hun skrev næsten hver dag, om jeg ikke lige kunne muge, give foder, hø og lukke hendes hest ind. Det er fint nok i en periode eller engang imellem, men når det er hver eneste dag/flere gange om uge, så bliver det for meget.
Så mit råd er, sig fra!
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 14 Emner: 138 Svar: 1.644
hvis man ikke kan indgå i et fornuftigt samarbejde, så må man enten selv eller flytte til en stald, hvor andre er betalt for det.
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 20 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 449
punkt 2 ja prøv at sig til hende at i føler at hun "betaler" jer for at acceptere at hun kører showet... forstået på den måde... hun ordner boksene og smutter... sig i hellere vil om i kan gøre det den anden vej rundt... hun tager på ferie, og siger det i god tid, og så tager hun x-x-x når hun kommer hjem eller om ikke hun vil sige at: nu ordner jeg lige de bokse, vil i så ikke lige kigge efter mine heste mens jeg er væk... så har i nemlig muligheden for at sige NEJ eller JO
jan 2007
En aftenvagt består af - fodre (tjekke at alle har hø/wrap, ellers smides det ind) vande på foldene, og lukke heste ind
Morgenvagt - fodre, give wrap på foldene og lukke ud.
(det er ikke særlig besværligt)
Vi er cirka 5 om den ordning med at lukke ud/ind.
Jeg muger de 20 bokse + gir wrap fire gange om ugen - bokslejen er 1950.-
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 14 Emner: 138 Svar: 1.644
Du bor det forkerte sted. Vi tage kun 1800 for heste bokse incl. alt og med ind/udluk.
jan 2007
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
vi gir 600kr pr boks, med halm
bonden fodre morgen, og jeg lukker ud. en af tøserne lukker ind og fodre til aften, vi muger hver vores boks. er der så en der er forhindret, så hjælper vi hinanden
jan 2007
- hvis jeg dog bare får redet - jeg har ikke redet i over 2 uger /;
Jamen min veninde er indforstået med at det er forkert og hun siger selv hun føler sig udnyttet. Og hende pensiornæren gør det nu ved alle boksene undtagen mine fordi jeg er begyndt at sige fra /:
nov 2008
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 1.231
Besværlig selvpasning