{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.872 visninger | Oprettet:

Halt for snart 5 uge i træk, ingen forklaring? {{forumTopicSubject}}

Hej, det er godtnok længe siden jeg har været aktiv her i forummet smiley
men håber der er nogen som vil tage sig tid til at læse det, da jeg virkelig har brug for at hører jeres mening, da jeg selv virkelig er på bar bund!!

Jeg står med min skønne hest, som desværre står halt for snart 5 uge i træk, har haft 3 forskellige dyrlæger ude og kigge på den, underviser og kiroprakter.

Det startede med at han var meget halt, dagen efter dressurundervisning hvor min underviser havde redet ham. han var varm og hævet på forbenet, og han havde en lille smule muk, så vi troede det var fordi såret var sprunget op, derfor havde vi en dyrlæge ude og kigge, og han fik pencillin mod betændelsen som var kommet i benet pga. muggen.
han skulle stå en lille uge og jeg skulle prøve at ride ham igen.. første dag havde jeg ham i longe, hvor han var rentgående (en fredag hvor han havde fået pencillinen tirsdag) dagen efter (lørdag) var han halt igen smiley
mandag havde jeg en anden dyrlæge ude og kigge på ham, og hun kunne se at han var halt, men ikke om det var højre forben eller bagben, vi lavede bøjprøve og der var intet, men på volte var han halt stadig, hun gav ham en uges boksro og noget smertestillende i 5 dage, så efterfølgende skulle jeg ride ham igen, (mandagen efter) og han var endnu engang halt ..
tirsdag aften havde jeg en dyrlæge og kiroprakter ude, som alligevel kom forbi, fra skive, hun kiggede på ham og kunne tydeligt se han ikke var rentgående
hun lavede kiropraktik på ham og puttede nåle i ham i benene ryggen og nakken, og da han var i longe igen var han bedre gående , men stadig halt smiley

nu skulle han stå 3 dage og så igår og idag skal jeg skridte ham en halv time hvilket jeg har gjort, men han er ikke frisk, og han er stadig ikke godt gående smiley

kiroprakteren sagde at der var 50% chance for det blev bedre, og 50% chance for at det blev endnu værre?
ved ikke hvad jeg skal gøre eller hvad jeg skal tro? jeg vil bare gerne have han snart bliver klar igen!
min underviser siger det er fordi han er redet forkert, men når han er halt nægter jeg at ride på ham!
alle siger noget forskelligt og jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med ham?

hva synes/tror i ?
har i prøvet noget lignende? hvad gjorde i?
kender i nogen som evt. kan komme og se ham og gi mig et endeligt svar?

Mvh. Sarah smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Halt for snart 5 uge i træk, ingen forklaring?
  • #1   18. dec 2011 Ville måske prøve at ofre en røntgen af ham i ryggen og skuldrene,.. Kan være der er noget der er 'rykket skævt, som kiropraktoren ikke har kunne mærke.. Ligesom os aflaster hestene jo også hvis vi får ondt i sted.. Det kan være hvis der er noget skævt i skulderen, så hjælper det hvis hun ikke støtter nær så meget på højre forben..



  • #2   18. dec 2011 Er der taget rgt? Scanning eller andet ? Det ville nok være det jeg ville få foretaget . Min hoppe havde næsten samme halthedshistorie det var forbenede dragtbruske smiley

  • #3   18. dec 2011 Hvis jeg var dig, ville jeg ofre penge på at der kom en Hestefysioterapeut / osteopat ud og så på hesten smiley

    Kender en som havde en hest som var halt på begge forben, og det viste sig at det var tænderne som der var noget galt med. Den havde så mange spændinger fra munden/tænderne at den blev halt på begge forben.
    Efter den havde haft en heste tandlæge forsvandt haltheden i begge forben.

    En Hestefysioterapeut / osteopat er rigtig dygtig og bestemt en jeg ville bruge frem over smiley


  • #4   18. dec 2011 han har lige fået ordnet tænder, nye sko han er ren i bøjprøve og har røntgen billeder fra da han kom til danmark og fra dengang jeg købte ham(et lille år siden) så der skulle helst ikke være noget på røntgen hverken i ryg eller ben da han har været ren i røntgen begge gange, derfor har jeg synes det var mange penge for nye røntgen billeder når jeg i forvejen har to sæt ? smiley

  • #5   18. dec 2011 Jeg siger heller ikke der skulle være noget med tænderne.
    En Hestefysioterapeut / osteopat kigger jo på hele hesten.
    Det jeg skrev var et eksempel.


  • #6   18. dec 2011 Hvornår fik han nye sko på i forhold til han blev halt? Tænker om de er en af dem det er galt med?

  • #7   18. dec 2011 Få den grundigt undersøgt på et dyrehospital. Få den i røngten/scanning. Selvom det er 1 år siden der sidst er taget røngten billeder, kan der desværre komme noget alligevel. Og når det er 5 uge i træk ville jeg gøre det.

    Lad være med at spilde penge på kiopragter og hvad der ellers kan bydes ind med. Et grundigt dyrlæge tjek af en dygtig dyrlæge på et hestehospital ville kunne finde problemet..


  • #8   18. dec 2011 Hvis de ikke kan finde noget. Kan man jo prøve andre ting.

  • #9   18. dec 2011 han har lige fået nye sko på for nogle dage siden, så det er efter han var halt at han har fået nye sko smiley

    tror jeg tager ham til ansager istedet så må de kunne sige hvad der er galt, for det er træls at gå og se ham bare stå og røv kede sig i boksen og egentlig ikke vide den nøjagtige grund, kun at han er halt men ikke nogen grund til hvorfor smiley


  • #10   18. dec 2011 Ansager er hvertfald rigtig dygtige.. Bruger dem selv til haltheder.. Både fordi de jo med det samme kan tage røngten billeder eller hvad der nu skal til for at finde årsagen. Min unghest er desværre også halt og står desværre og skal aflives.. Der var også mange der kommer med bud på hvad jeg skulle prøve.. Men valgte at køre til ansager..

  • #11   18. dec 2011 Jeg ville også bare få hesten afsted hurtigst muligt til en ordentlig dyrlægeundersøgelse. Nu længere tid der går nu større er chancen for at det vil blive kronisk. Og det bliver det desværre til sidst hvis man bliver ved med at vente:(

  • karina k
    karina k Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
    #13   18. dec 2011 Jeg tror altså at jeg ville få ham scannet i senerne .
    Røngtenbilleder viser jo kun , brækkede ben, mus, spat eller slid på knogler.
    En scanning kan jo vise om der er noget ledbetændelse pga en evt forvridning, overbelastede ledbånd osv .


  • #14   18. dec 2011 få den dog ultralydsscannet ved dyrlægen. Ved ikke hvor du kommer fra men jeg har været igennem en længere periode med Malic hvor han var halt der var de super dygtige til at finde ud af det. Én ting er at dyrlægen kommer ud og ser den der har de jo ofte ikke røntgen osv med ude men på dyrehospital har de jo alle muligheder smiley

  • #15   18. dec 2011 Jeg ville også sige ind på en klinik og så i gang med undersøgelse på alle leder og kant. Evt. blokader af ben for at lokalisere om det sidder der.
    Jeg ville ikke bruge flere penge på kiropraktor m.m. før du ved hvor skaden sidder..


  • #16   18. dec 2011 jeg ville prøve at ringe til lene jacobsen, back in balance. hun er fys og uddannet i tyskland. meget meget dygtig.


  • #17   18. dec 2011 Hvis ikke der er nyere røntgen end fra da den blev importeret, ville jeg nok få taget nogle nye..



Kommentér på:
Halt for snart 5 uge i træk, ingen forklaring?

Annonce