Halt for snart 5 uge i træk, ingen forklaring? {{forumTopicSubject}}
Hej, det er godtnok længe siden jeg har været aktiv her i forummet
men håber der er nogen som vil tage sig tid til at læse det, da jeg virkelig har brug for at hører jeres mening, da jeg selv virkelig er på bar bund!!
Jeg står med min skønne hest, som desværre står halt for snart 5 uge i træk, har haft 3 forskellige dyrlæger ude og kigge på den, underviser og kiroprakter.
Det startede med at han var meget halt, dagen efter dressurundervisning hvor min underviser havde redet ham. han var varm og hævet på forbenet, og han havde en lille smule muk, så vi troede det var fordi såret var sprunget op, derfor havde vi en dyrlæge ude og kigge, og han fik pencillin mod betændelsen som var kommet i benet pga. muggen.
han skulle stå en lille uge og jeg skulle prøve at ride ham igen.. første dag havde jeg ham i longe, hvor han var rentgående (en fredag hvor han havde fået pencillinen tirsdag) dagen efter (lørdag) var han halt igen
mandag havde jeg en anden dyrlæge ude og kigge på ham, og hun kunne se at han var halt, men ikke om det var højre forben eller bagben, vi lavede bøjprøve og der var intet, men på volte var han halt stadig, hun gav ham en uges boksro og noget smertestillende i 5 dage, så efterfølgende skulle jeg ride ham igen, (mandagen efter) og han var endnu engang halt ..
tirsdag aften havde jeg en dyrlæge og kiroprakter ude, som alligevel kom forbi, fra skive, hun kiggede på ham og kunne tydeligt se han ikke var rentgående
hun lavede kiropraktik på ham og puttede nåle i ham i benene ryggen og nakken, og da han var i longe igen var han bedre gående , men stadig halt
nu skulle han stå 3 dage og så igår og idag skal jeg skridte ham en halv time hvilket jeg har gjort, men han er ikke frisk, og han er stadig ikke godt gående
kiroprakteren sagde at der var 50% chance for det blev bedre, og 50% chance for at det blev endnu værre?
ved ikke hvad jeg skal gøre eller hvad jeg skal tro? jeg vil bare gerne have han snart bliver klar igen!
min underviser siger det er fordi han er redet forkert, men når han er halt nægter jeg at ride på ham!
alle siger noget forskelligt og jeg ved ikke hvad jeg skal stille op med ham?
hva synes/tror i ?
har i prøvet noget lignende? hvad gjorde i?
kender i nogen som evt. kan komme og se ham og gi mig et endeligt svar?
Mvh. Sarah
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
maj 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 752
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
Kender en som havde en hest som var halt på begge forben, og det viste sig at det var tænderne som der var noget galt med. Den havde så mange spændinger fra munden/tænderne at den blev halt på begge forben.
Efter den havde haft en heste tandlæge forsvandt haltheden i begge forben.
En Hestefysioterapeut / osteopat er rigtig dygtig og bestemt en jeg ville bruge frem over
aug 2007
Følger: 129 Følgere: 128 Heste: 5 Emner: 45 Svar: 297
jul 2005
Følger: 136 Følgere: 151 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.248
En Hestefysioterapeut / osteopat kigger jo på hele hesten.
Det jeg skrev var et eksempel.
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.030
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
Lad være med at spilde penge på kiopragter og hvad der ellers kan bydes ind med. Et grundigt dyrlæge tjek af en dygtig dyrlæge på et hestehospital ville kunne finde problemet..
maj 2005
aug 2007
Følger: 129 Følgere: 128 Heste: 5 Emner: 45 Svar: 297
tror jeg tager ham til ansager istedet så må de kunne sige hvad der er galt, for det er træls at gå og se ham bare stå og røv kede sig i boksen og egentlig ikke vide den nøjagtige grund, kun at han er halt men ikke nogen grund til hvorfor
maj 2005
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 3 Emner: 3 Svar: 225
mar 2008
Følger: 66 Følgere: 65 Svar: 271
Røngtenbilleder viser jo kun , brækkede ben, mus, spat eller slid på knogler.
En scanning kan jo vise om der er noget ledbetændelse pga en evt forvridning, overbelastede ledbånd osv .
mar 2005
Følger: 165 Følgere: 159 Heste: 8 Emner: 259 Svar: 2.222
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 706
Jeg ville ikke bruge flere penge på kiropraktor m.m. før du ved hvor skaden sidder..
jul 2010
Følger: 20 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 317
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2125 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.515
Halt for snart 5 uge i træk, ingen forklaring?