{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Så kom han til salg igen :( {{forumTopicSubject}}

Sidste år og januar måned i år, havde vi en pony til låns med forkøbsret. Vi havde til udgangen i år at betale ham i, men ejer besluttede resolut en mørk aften at hente ham, trods vores krav om opstaldningspenge da vi havde kontrakt. Hun var ***** ligeglad og have "solgt" ham til en veninde (truede med at give ham en kugle for panden, fordi hun hellere ville det end gå glip af de penge veninden kunne give)

Nu ser jeg til min frygt at han aldrig blev solgt til denne veninde og hun har ham nu igen igen til salg, men billeder hvor han ser forfærdelig ud smiley

Vi havde ikke de penge på det tidspunkt, men kontrakten gav os lov til at vente til slutningen af dette år, og da ingen regler i kontrakten var brudt og han havde det godt, forstod vi slet ikke hendes valg.. Men den "type" findes desværre.

Blev så ked af det da jeg så hans annonce og de billeder af ham smiley

Hvordan kan man stoppe sådan noget??
Og har i selv oplevet noget lignende??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så kom han til salg igen :(
  • #1   4. dec 2011 det kan du ikke stoppe, det r hende der ejer dyret, så hun kan sælge den som hun vil og så tit hun vil

• #2   4. dec 2011 Rikke: Det var heller ikke den præcise sag jeg snakkede om da den er total opgivet.. Men hvad kan man gøre som privatpersoner?
    Altså der findes jo folk der tænker mere på penge end dyret, men hvordan sortere man dem fra? Eller minimere i den befolkningsgruppe hvis det da ovehovedet er muligt?

• #3   4. dec 2011 Med det tænker jeg også at man jo ikke må advare om sådan nogle personer herinde så deres konstante salg og bytte med profit for øje, bliver støttet fordi folk ikke ved "sandheden"

• #4   4. dec 2011 `Må man det? Altså sende link på pb?

• #5   4. dec 2011 Kristine, selvom det er trist vil der er altid være den slags folk og vi kan blot se til eller købe hesten selv og sørge for at den får det godt. Tror ikke man kan gøre noget desværre.

• #6   4. dec 2011 Sara: Nej det er også det der belymrer mig smiley For køber man hesten så opførdrer man jo kun sælgeren til at fortsætte, men gør man det ikke, så skal man leve med det valg.. smiley Og bare se til smiley

• #7   4. dec 2011 Kristine : Du må ikke sende link, det er udhængning

• #8   4. dec 2011 Mollie: Helt i orden. Det mente jeg også nok. Selvom lysten er der så holde rjeg mig inde for disse regler indtil de forhåbentlig en dag bliver ændret smiley

• #9   4. dec 2011 Glem mit spørgsmål smiley

• #10   4. dec 2011 Det er problemet, ved at låne en hest med forkøbsret. Men ejer kan til enhver tid hente hesten hjem, da det jo er hendes hest. Det er bare super ærgeligt.. Men man kan desværre ikke stille noget op. Heller ikke nu hvor den er til salg igen. Desværre ved du ikke hvad grunden er til at hun tog den tilbage.. Måske hun havde et godt bud på hesten. ?

• #11   4. dec 2011 som der er svaret så ka du intet gøre ved det, andet end at at vide at du ikke bliver snydt af den slags personer.
    der vil altid være mennesker der er mere eller mindre "ligeglade".
    og jeg er ret sikker på at hvis du spørger disse mennesker, mener de jo ikke at der er noget galt i deres opførsel. sådan er vi jo så forskellige....

• #12   4. dec 2011 hmm jeg har hest lånt ud, med forkøbs ret, jeg kan ikke kræve hesten hjem med mindre end de ikke passer den. jeg kan først gøre krav på min hest når kontrakten udløber

• #13   4. dec 2011 Hun kontaktede os i Januar og ville have pengene for ponyen trods kontrakten. Dem havde vi ikke, men vi sagde så at vi ville se om vi kunne skaffe dem snarest. Hun gik på det tidspunkt meget op i, at hun jo stod og skulle bruge de penge og at hun hellere ville få ham skudt end at undvære betalingen indtil vi havde dem. Derefter sagde hun at hendes veninde ville købe ham for samme beløb og han derfor blev hentet med det samme. Der var politi osv. indblandet da hun slet ikke gav varsel og ikke ville hører på der ikke var nogle hjemme. Hun var ligglad så ville hun bare "bryde" ind og tage den, for det var hendes.

Vi endte jo så med at kører hjem, da der ikke skal nogle ind i stalden uden vi er der. Hendes "veninde" var med, men jeg så ingen tegn eller noget på at det var hende der skulle have den. Det virkede mere som en "undskyldning" for at hente den. Den nye ejer oprettede ham heller aldrig herinde og han er ikke på nogle billeder hun har taget af sine heste.

Indtil jeg idag så annoncen med ham, var jeg faktisk overbevist om han var skudt.. Men "veninden" må jo have "solgt den tilbage" til hende igen :S

Fik vidst aldrig en konkret grund andet end penge, men udfra det overstående kan man jo selv vurdere :S

• #14   4. dec 2011 Aamira: Ja havde tænkt på det, men hendes ponyer/heste står i forskellige dele af landet, hos folk hun har lånt græs hos så hvor den præcist står ved jeg ikke :S

• #15   4. dec 2011 er det virkelig så slemt altså hans billeder

• #16   4. dec 2011 Men altså hvis hesten har det dårligt, kan man jo godt anmelde det.. Men problemet er at du jo ikke har set hesten, så er det jo svært.. Du ved ikke om hesten måske har været syg eller noget?

• #17   4. dec 2011 Jeg ved desværre ikke om han har været syg eller noget nej smiley
    På hans billeder kan alle ribben ses og der er trommemave. Så helt klart fejlernæret smiley

Kommentér på:
Så kom han til salg igen :(

Annonce