Hjælp ønskes omkring sadel {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har været så heldig at være blevet tilbudt en sadel til forholdsvis billige penge i forhold til stand. Problemet er at jeg kun har haft i dag til at prøve den, og samtlige sadelmagere jeg har haft ringet til i omegnen har ikke haft mulighed for at komme ud i dag.
Grunden til at jeg skal give svar i dag er at det er en af mine veninders veninder der har tilbudt mig sadlen 500 kr billigere end der ellers er blevet budt for den på nettet - som en vennetjeneste, og jeg kan derfor ikke tillade mig at holde handlen tilbage.
Hvis jeg køber sadlen skal jeg selvfølgelig have en sadelmager ud og sige god for den, og ikke mindst rette den helt perfekt til hesten - det er der ingen tvivl om. Men mit problem ligger i at jeg er i tvivl om, om den er for bred.
Jeg har jo ikke lyst til at købe en sadel som hverken kan tilpasses hesten eller andet.
Min bekymring ligger i om sadlen er for bred foran. Det er en sadel med en høj og bred forsvidsel. Det faktum at den er høj er ret godt, da min hest har et ret højt lansemærke. Ned langs ryggen passer sadlen fint, og den ser umiddelbart ud til at ligge et jævnt tryg. Men foran ligger trygget umiddelbart længere ude til siderne end min nuværende sadel, og det ved jeg om det bare er fordi det er en anden model sadel, eller om det er fordi den er for bred.
Jeg har prøvet at ride med den i dag. Min hest virker ikke anderledes, og den kunne da også lave de løjer som den så ofte laver med mig Hun virkede faktisk måske en smule mere fri end normalt, da det var som om hun kunne løfte hovedet højere når hun blev opmærksom på noget på turen. Lige ledes virker hun hverken generet eller i smerter.
Jeg ved ikke om et billede ville kunne hjælpe, men i kan se hvor "højt" den lader til at se ud (super dårlig kvalitet - havde kun lige min mobil, og min lille dame er ikke meget for at stå stille): http://i75.photobucket.com/albums/i290/Solleh/IMAG_0091.jpg
Tror i den er for bred ud fra min umiddelbare beskrivelse, eller er det simpelthen umuligt at svare på? Vær sød at læse hele indlægget i stedet for at forklare mig at der skal en sadelmager til - for det vil der selvfølgelig også komme hvis jeg køber sadlen.
På forhånd tusind tak til jer der giver jeg tid til at læse dette, og evt. svare
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
hvilket mærke er det?
for hvis den ikke kan tilpasses, kan du jo bare sælge den igen
sep 2004
Følger: 28 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 614
Sadlen er en Husar og bliver vidst ikke produceret mere.
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
Man skal aldrig tage det de siger for 100% gode vare
sep 2004
Følger: 28 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 57 Svar: 614
Hjælp ønskes omkring sadel