"Taber" bagben ? {{forumTopicSubject}}
Ak ja, så er den vist gal igen, desværre.
Min kære unghest fik konstaret spat i begge haser for godt og vel 3 mdr siden, hvilket tog rigtigt hårdt på mig(dødsdømte ham med det samme). Dyrlægen var overaskede over hvor slemt det var, men han fik ledbehandling i begge haser og vi gav han en chance for at se om han blev okay. Da vi var der første gang, var han halt på hb.
En mdr senere var vi af sted igen til kontrol, denne gang er han rengånede på begge. Dog ikke i bøjprøve, igen hb. Han får igen ledbehandling i hb. Jeg skulle/skal skridte frem til d 20 nov, hvor efter jeg skal ride ham i alle gangearter. De første par dage havde j eg ham løs i rounpenen så han selv kunne sætte tempo osv. Jeg har så nu redet ham 3 gange, hvor der har været lidt de første par min, men så igår "tabte" han begge begben, ikke samtide men de ligesom "forsvandt" under ham.
Kan det evt havde noget med spatten og gøre?
Dyrlægen er pt på kurses til på mandag og ind til da må jeg gå nogle ture med ham, anden dyrlæge sagde dette.
Det lidt langt, og sikkert osse med stavefejl mit tastatur er ikke helt godt længere.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 40 Svar: 1.389
Jeg ved hvilken situation du står i, har selv været hele møllen igennem med min spathest. Han fylder dog snart 18 år og er ikke mærket af spatten, så det er ikke en dødsdom (selvom jeg ligesom dig også havde dødsdømt ham da jeg fik meldingen om spat)
dec 2006
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 11 Emner: 427 Svar: 1.540
Åhh, jeg magter ikke og skal til og bekrymere mig mere om ham på det punkt. Har det dårlig nok over at han ikke kommer ud og gå eller ride en tur hver/hver anden dag, da jeg for 4 mdr siden fik en lille dreng.
Jeg mener ikke eller tror ikke på at der er nogen som vil have part, låne eller købe en spat hest i disse tider, så et eller andet sted håber jeg på en eller anden måde at han lider og så helt og holdt ikke, for han er min bedste ven. Når knægten er hård ved mig, kæresten og jeg skændes eller sådan noget, så er det ham der trøster mig og gør mig glad igen. Og hvis han skulle aflives, jeg vil blive noget så ulykkelig. Men en død hest er en glad hest.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 40 Svar: 1.389
sep 2007
Følger: 79 Følgere: 148 Heste: 12 Emner: 501 Svar: 2.250
men min frieser taber nogen gange hans bagben, det er vist noget med hans sener er for korte.. så vi trænede intensivt bakke træning og det har hjulpet meget
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Jeg tror ikke, at spat og det at "tabe et bagben" har noget med hinanden at gøre. Derimod tror jeg, at din hest trænger til at komme i arbejde.
dec 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 206
min "tabte" også bagbenet indimellem, fik ham undersøgt med bøjeprøve, der kunne han slet ikk gå bagefter, fik røngent og de fandt en mus i hasen + spat
Det kan være din også har en mus, hvis han altså ikk er undersøgt for dette.
Håber i får nogen gode år sammen endnu
"Taber" bagben ?