{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
577 visninger | Oprettet:

Lettere diarré? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en ældre herre som er astmahest. Han har fået det væsentlig bedre efter, at jeg har kørt ham over på wrap fremfor hø, men....

Hans pærer ser fine ud i boksen, men han er våd bagi og på halen, så noget "vand" må der jo komme.

Han fodres med wrap 3 gange dagligt og har fri adgang til halm på folden.
Han får der udover roepiller og travo performance.

Hvad kan jeg give ham for, at få stabiliseret hans mave yderligere?

Vil noget A 38 måske kunne gøre det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lettere diarré?
  • #1   19. nov 2011 Tænker faktisk også lidt i kartoffelmel, blandet i hans roepiller....det er jo et velkendt husråd, men...?

• #2   19. nov 2011 Tak - vil prøve med lidt kartoffelmel så.

Ja han er kørt langsomt over og det gik også fint, men den balle vi er igang med nu, er lidt vådere end de andre har været.

• #4   19. nov 2011 jeg har en unghest som næsten samme problem..

warp kan godt være årsag til at der kommer lidt vand med, men du har jo ikke rigtigt andet valgt nu han har astma. så jeg vil foreslå dig loppefrøsskaller i hans mad eller gærkultur.. det stabiliserer hans mave (: det hjælper på min..

han er dog lidt "spændt/nervæs" under ridning og skider ihvertfald 5 gange på en lille time, de første pærer er fine, de bliver dog lidt mere splattede jo flere der kommer. det kan jo os være at det er det som din oplever..

håber du finder en løsning (:

• #5   19. nov 2011 Min kræsenpind vil ikke have kartoffelmel... A38 giver samme resultat. Så jeg har valgt at give gærkultur fra Havens. Det spiser hun i det mindste, og det har også hjulpet. Tror den løsning er billigere end at give A38 og kartoffelmel hele wrapsæsonen;)

• #6   22. nov 2011 Hvor meget kartoffelmel giver i??

Kommentér på:
Lettere diarré?

Annonce