1.303 visninger
|
Oprettet:
leje af grund/fold.. {{forumTopicSubject}}
Hej kære heste ejere!
Jeg tænkte på hvis nogen af jer vidste om man kunne leje en fol/grund af kommunen? eller om man kan købe fx et stykke land og bruge det som fold?
Knus Emilie
okt 2007
Følger: 67 Følgere: 53 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 380
ved i så hvad det koster at leje sig ind på en fold af kommunen?
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
okt 2007
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
sep 2007
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 351
Jeg lejer jord af Fr.havn kommune.
I mit tilfælde har det været en meget lang og bøvlet sag at få det hele på plads, men til gengæld har jeg nu endelig fået 1,3 hektar til en meget billig pris, og det ligger lige op til min egen baghave Prisen er 1300 kr for et år.
jeg startede med at søge i marts i år og og har først jorden fra d.01.01.2012 og så 8 år frem.
I mit tilfælde fik jeg først et standard afslag som jeg ankede, da jorden ligger ubrugt hen. Det blev så yderligere kompliceret af at ligge i byzone og skulle derfor ud i nabohøring. Så har der været en masse frem og tilbage omkring udformning af kontrakten, og der er en masse regler omkring hvad jeg må og ikke må, da jorden er udlagt til rekreative og sportslige formål. Fx må jeg ikke sætte et stationært hus op til mine shetlandsponyer, dvs, jeg må ikke lave noget som kræver at der skal stolper i jorden eller støbes osv. men har fået dispensation til at sætte et møg dyrt flytbart hus op ( det koster 20 000 kr)
Så det er ikke bare lige at gøre, når man skal leje af kommunen, det kommer an på så meget. Først ville de kun leje mig jorden i 3 år, men jeg fik forhandlet mig til 8 år. Derefter kan andre byde ind og søge om at leje jorden. Og nu er det jo nemt og lige til at gå til, da jeg jo har banet vejen.
Det kan kræve en hel del hvis du skal leje af en kommune, især skal man have god tålmodighed, stædighed, have sine argumenter klar og virkelig sørge for at sætte sig ind i sagen og være velforberedt.
Held og lykke.
okt 2007
leje af grund/fold..