{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  leje af grund/fold..
  • #2   18. nov 2011 mange tak for de fine svar!
    ved i så hvad det koster at leje sig ind på en fold af kommunen? smiley

• #3   18. nov 2011 Der er mange der lejer jord ud. Lejede selv 4 tønder + en god stald til 3000 pr måned og hende jeg har mine heste hos nu betaler 1300 pr måned for 14 tønder land smiley Det bare om at kigge nogle udlejningsannoncer, så skal der nok dukke et godt tilbud op smiley

• #4   18. nov 2011 tak for dit svar, jeg vil da lige kigge lidt på nettet smiley har du nogle steder du vil anbefale at kigge? smiley

• #5   18. nov 2011 Jeg har fundet en del på heste-nettet, men har ikke rigtig kigget på andre hjemmesider så jeg ved ikke om der er nogle der er bedre smiley

• #6   18. nov 2011
    Jeg lejer jord af Fr.havn kommune.

I mit tilfælde har det været en meget lang og bøvlet sag at få det hele på plads, men til gengæld har jeg nu endelig fået 1,3 hektar til en meget billig pris, og det ligger lige op til min egen baghave smiley Prisen er 1300 kr for et år.

jeg startede med at søge i marts i år og og har først jorden fra d.01.01.2012 og så 8 år frem.

I mit tilfælde fik jeg først et standard afslag som jeg ankede, da jorden ligger ubrugt hen. Det blev så yderligere kompliceret af at ligge i byzone og skulle derfor ud i nabohøring. Så har der været en masse frem og tilbage omkring udformning af kontrakten, og der er en masse regler omkring hvad jeg må og ikke må, da jorden er udlagt til rekreative og sportslige formål. Fx må jeg ikke sætte et stationært hus op til mine shetlandsponyer, dvs, jeg må ikke lave noget som kræver at der skal stolper i jorden eller støbes osv. men har fået dispensation til at sætte et møg dyrt flytbart hus op ( det koster 20 000 kr)

Så det er ikke bare lige at gøre, når man skal leje af kommunen, det kommer an på så meget. Først ville de kun leje mig jorden i 3 år, men jeg fik forhandlet mig til 8 år. Derefter kan andre byde ind og søge om at leje jorden. Og nu er det jo nemt og lige til at gå til, da jeg jo har banet vejen.

Det kan kræve en hel del hvis du skal leje af en kommune, især skal man have god tålmodighed, stædighed, have sine argumenter klar og virkelig sørge for at sætte sig ind i sagen og være velforberedt.

Held og lykke.

• #7   18. nov 2011 hold da op, ja det lyder da som noget af en kamp, men det lyder også til at det har været det værd smiley

Kommentér på:
leje af grund/fold..

Annonce