{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

tilridning/vokse pause {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er i gang med at tilride min dejlige 3 års.
Vi har været i gang i ca 3 måneder. Han kan skridt, trav og gallop. Altså alle de grundlæggende ting.
Jeg har hørt at de skal have en vokse periode, så jeg har tænk mig at lade ham stå i ca.2 måneder, men spørgsmålet er hvornår jeg skal det.
Hvad mener i ?

Hilsen Nathalie smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tilridning/vokse pause
  • #1   17. nov 2011 voksepause er vidst mere hvis den begynder at vokse i forløbet..

Men nu kan jeg fortælle min plan med Payback..
    Hun fylder 3år i foråret hvor hun skal gøres ryttervant, og rides i skridt, trav og måske galop hvis hun er klar til det over sommeren, i vinterperioden 4-6måneder for hun bar lov at gå og vokse og så går jeg i gang med selve uddannelsen af hende foråret efter..

Det er min plan, og det har jeg valgt for at der ikk sker for meget på en gang..
    Jeg vælger at give hende pausen hvor hun er styrbar i alle gangarter for at hun lige kan slappe af og finde ud af hvad der er sket før den rigtige ridning går igang

• #2   17. nov 2011 Min fik 14 dage efter de 3 måneder og det var helt fint.. han voksede ikk rigtigt, så det var mere for hans psykiske velbefindende..

• #4   17. nov 2011 det er meget nemt smiley .. de skal have vokse pause når de er i vækst ( baghøj osv )
    smølfen er pt ( igen igen ) i vækst, så han står bare og feder den smiley

• #5   17. nov 2011 Hos islændere er det meget normalt at man lader dem stå HELE vinteren over. Det har ikke så meget at gøre med at de skal vokse, det er lige så meget en psykisk ting. Tilridning kan godt være rigtig meget at kapere i hovedet på så ung en hest.
    Hvis jeg var dig ville jeg lade den holde pause nu og så begynde at ride den igen i foråret, når der frosten begynder at forsvinde igen.

Kommentér på:
tilridning/vokse pause

Annonce