{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan slipper man af med muk?
  • #1   13. nov 2011 Think mud hjælper på mine smiley

• #2   13. nov 2011 det er forskelligt fra hest til hest, nogle heste skal man bruge det dyreste imens med andre kan man bruge de billige, men prøv der frem med alle muligeslags muk salver:D
    jeg er så heldig at min behøver man kun det billigeste hehe

• #3   13. nov 2011 Ellers ring til dyrlægen. Der kan man som regel få noget stærkere noget som hjælper! smiley

• #4   13. nov 2011 baby-zinksalve fra Matas til ca. 30 kr. smiley

Jeg har aldrig haft hest med muk før, så da min nye hest pludselig fik og tilmed måtte behandles for Rosen, hvilket var en træls omgang, fik jeg at vide at zinksalve til babyer var rigtig godt. Ganske rigtigt i løbet af nogle dage var mukken helt væk smiley
    Så prøv det først. Jeg pillede ikke skorperne af, hvilket der er meget delte meninger om man skal.

• #5   13. nov 2011 mine plejer at komme i blød i blå biotex. Når skorperne så er opløst kan de tages af, og så smøre jeg blue hors skinheler på .. Så plejer det at gå væk efter et par dage smiley

• #6   13. nov 2011 Man skal sørge for at holde benene tørre og rene så hvidt som det er muligt og så undgå mudrede folde.
    Min araber får det hvert år lige meget hvor meget jeg forebygger, men jeg sørger for at vaske og tørre hendes ben inden hun kommer i boks. Jeg vasker hendes ben i almindelige sæbespåner, som kan opbløde såret, også med noget der heder Virkon S som er antibakterielt. Nu er det heldigvis væk på hendes forben, så nu sørger jeg for at holde huden smidig med alovera cream,

Muk er træls! og der er en del arbejde i at komme af med det igen!
    Håber i slipper af med det! smiley

• #7   13. nov 2011 vis hesten går på mudret fold skal den fjernes fra folden og helst stå så tørt som muligt også i boksen er det ekstremt vigtig at hesten står tørt ellers er det svært at komme mug til livs

• #8   13. nov 2011 Desinficeret sæbe og zink salve hjalp min hest til at blive muk-fri smiley

• #9   13. nov 2011 Madolie virker super godt for mig da det gør benene mudder og skidt ikke sætter sig på samme måde.. Hver gang mine får muk smører jeg benene ind i ganske almindelig madolie og så forsvinder det lige så stille. Behandler nogle dage også muggen med diverse slags blødgørende salve, fx helosan eller lign., pt har jeg noget med bivoks i der er ret godt.

Kommentér på:
Hvordan slipper man af med muk?

Annonce