{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.633 visninger | Oprettet:

Anbefal god hesteklipper (-: {{forumTopicSubject}}

Nu er det jo efterhånden den tid på året hvor ridehestene SKAL klippes, hvis de sveder for meget, for ikke at blive syge.

Har to varmblodsheste. Den ene mere langhåret end den anden. Forsøgte egentlig at holde "hårvæksten" lidt nede ved allerede at give dem dækkener på i starten af oktober, men det er jo umuligt..

De skal derfor selvfølgelig klippes.. En klipning koster cirka 300 kr (hvis ikke mere.) Derudover er min ene hest meget bange for klipperen og skal derfor bedøves, dette giver en ekstra udgift på ca. 200 kr, pr. gang for at få dyrlægen til at bedøve.
Dvs. 800 kr. for at få to heste klippet.
Men hestene skal formentlig klippes 2-3 gange i løbet af vintersæsonen.
Dvs. 800 x 3 = 2400 kr..

Så er det jo jeg tænker, kan det så ikke bedre svare sig at købe sin en klippe selv, som man så kan bruge de næste mange år? Der er jo to fordele i det:
- Jeg sparer penge for klipningen i det lange løb.
- Jeg kan over en periode vænne min ene hest til klipperen, og på den både forhåbentlig spare bedøvelsen..

Men jeg aner INTET om hesteklipning!
Skal jeg have én eller to maskiner, for man skal vel både have en til kroppen og en til hoved/ben? Eller kan man købe en hesteklipper hvor man kan få flere forskellige bredder skær?

Hvor tæt skal skærene klippe? 1 mm, 3 mm, 6 mm? Det er sportsheste..

Og sidst men ikke mindst, hvilken klipper er den bedste på markedet? (Prisen skal helst ikke overskride 4000 kr)

Håber der er nogen der er friske på at give lidt tips! (-:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal god hesteklipper (-:
Kommentér på:
Anbefal god hesteklipper (-:

Annonce