Hestepas {{forumTopicSubject}}
Kære alle jer hestetosser
Nu er der jo snart deadline for at alle heste skal være registreret og have hestepas.
Desværre er det min opfattelse, at der endnu er mange hesteejere der mangler at få gjort dette.
Som det er nu, må der ikke slagtes heste, uden de har en chip og et pas. Alligevel er der slagtere der tilbyder at gøre det.
Alle opstaldingssteder skal have kopi af de opstaldede hestes pas og medicinsider. Hvis en opstaldet hest ikke har chip og pas, får opstaldingsstedet en påtale -muligvis også en bøde eller bliver trukket i hektarstøtte. Hvor mange mon ved dette?
Ejere til heste der ikke er udelukket fra konsum, skal have et medicinhåndteringskursus. Dette er der en del der ikke ved.
Hvor mange af jer kender til uregistrerede heste og ponyer? Og kender I årsagen til at de ikke er registrerede endnu?
Jeg går ind for at heste og ponyer skal have chip og pas. Hvad er jeres holdning til hestepasset?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
De sidste heste skal have pas og chip i udgangen af 2012 - så det er ikke for sent endnu.
Jeg ser intet problem i chip og pas - så kan man holde styr på hvor mange heste der er, sygdomme osv.
Ligesom med kvæg, grise og andre dyr.
Samt det bliver mindre atraktivt for folk at avle kat 3 blandingsponyer som man ikke kan få noget for, pas og chip vil koste ca. det samme som dyret er værd.
Personligt, så forstår jeg ikke at man vil købe dyr uden pas og chip - ville selv gå en stor bue uden om.
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
med hensyn til medicinhåndteringskursus, så mener jeg altså kun det er hvis man selv skal give hesten medicin man skal have det.
nov 2006
Følger: 100 Følgere: 99 Heste: 8 Emner: 1 Svar: 3
Krikken: Nej, det er ikke i udgangen af 2012, men udgangen af 2011 -altså i år! Her er hvad der står på landscenterets hjemmeside: Den 31. december 2011 afsluttes overgangsordningen, og der kræves registrering og pas for alle heste.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Hov, ja, 2011 - ved ikke hvorfor jeg troede vi var i 2012
sep 2007
Følger: 89 Følgere: 89 Heste: 4 Emner: 609 Svar: 2.988
Synes faktisk at det er en god ting, det vil måske betyde at der ikke vil være så mange små ponyer til nærmest foræringspris, tror måske at folk vil begynde at tænke sig om, inden de smider en hingst på en hoppe..
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.466
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.096
De mener de ikke skal gøre det da de ikke har fået det pr brev. de fik det jo af vide da jeg fortalte dem om dette.
men kender også en anden der simpelthen ikke har råd til at få det gjort lige pt.
Men det er jo en smart ting for så er der ikke længer ukendte heste ved hestehandlerne. Og dette kunne også ses på markederne at der var færre heste da reglerne er strammer.
MEN man skal også huske dem der har gamle pas men ingen medicin sider SKAL også have gjort det inde udgangen af 2011.
Men nu kan vi sætte os ned og vente på den næste regel. indtil vider er der jo de nye vaccinations regler som er i deres omlægnings fase mener det er 2013 at det skal være klart.
nov 2006
nov 2006
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 277
Hestepas