{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.409 visninger | Oprettet:

Jeg er træt af det hele! Langt {{forumTopicSubject}}

Ja, eller måske ikke helt med da tæt på.

Åhh ja, jeg er lidt træt af at være heste ejer lige for tiden og så alligevel ikke. Her for 2 mdr siden fandt vi ud af at min kære unghest har spat i begge haser, det er så det vil være. Ved første besøg hos dr dyr var han halt på hb ved både mønsting og i longe. Vi fik taget billeder og han fik ledbehandling i begge haser. Billederne så slet ikke godt ud. smiley

Han skulle så derefte skridtes så meget som muligt, men med en søn på det tidspunkt 2 mdr og en kæreste der arbejder godt og vel 14 timer af gange 3-4 gange om ugen var det lidt svært og nå.

Så her for 2 uger siden var vi der oppe igen til kontrol. Denne gang var der ingen ting ved mønsting eller i longe i trav eller gallop(hvor var jeg glad!), da der ingen ting var der lavede de bøjprøve på ham. Halt på hb.. smiley Øv øv
Men dr dyr mente at når ham og de andre kunne skabe sig på folden uden han var halt eller noget, kunne jeg godt skridte ham noget mere. På de 14 dage der er gået end til nu har vi været ude og ride 7 gange. Og hver gang jeg kommer ud i stalden står han der og kigger på mig, som om han siger skal vi ud og ride nu moar? Men ak nej, det er svært at nå alt det man gerne vil.

Han skal så skridtes frem til d 20 hvor han så skal rides i alle 3 gangearter og helst 4 gange om ugen.. Som jeg ikke tror jeg når, måske en eller to gange om ugen.. Og han er staldig haltfri.. Skønt!

Derudover har jeg som sagt osse en lille dreng på 3½ mdr, vil slet ikke undvære ham selv om det osse er hårdt når farmand arbejder så meget. Ham er der slet ingen problemer med, udover hans flade baghovedet.

Vi skal så holde dåb her d 20, som jeg glæder mig meget til, bådet for at få det overstået, men osse fordi der kommer familie som jeg ikke har set i flere år.
Jeg er rigtig glad for min søn, men nogen dage, dage som lige nu tænker jeg på hvordan mit liv ville ha været hvis vi ikke havde fået ham. Om jeg ville ha fået taget mit grundforløb og igang med læreplads eller hvad jeg ville.
Jeg er utrolig glad for min søn og elsker ham overalt på denne jord, selv om han var/er noget at en ups'er.

Derudover hængere penge jo ikke på træ, GID de gjor! smiley
Jeg er på su(barsel) og kæresten på elevløn(kok). Pt bor vi hjemme hos mine forældre da boligere har vi ikke været for heldige med, den ene vandskade de sidste 4 år uden udlejer ville gøre noget ved det. Derefter hus fyldt med svamp, altså endnu en gang vandskader.

Vi prøver og finde noget vi alle kan være i farmand, lille mand, hund og jeg. Dettet er slet slet ikke let.

Så er det dyrlæge regningeren hvor jeg er trætte af dem, de kommer altid på dumme tidspunkter af månede. Og hvor ville jeg et eller andet sted ønske at hesten ikke kunne gå uden smerter så han skulle aflives, jaja jeg kunne jo bare aflive ham, give ham væk osv. Men så mangler jeg min ven, som jeg faktisk troede skulle aflives ud fra det dr dyr sagde ved første besøg.

Når men dåben er jo heller ikke helt billg, pt har vi 5000 tilbage hvor af dem skal der købes tøj til mig, mad til dåb og leves af rensten af mdr.

Godt nok skylder min mor og stedfar lidt, det kan lige betale den sidste regning vi fik fra dr dyr. Men arhg en lorte mdr og næste bliver nok ikke meget bedre.

Undskyld det blev så langt og uoverskueligt og med felj.
Håber der er nogen der kommer igennem det.

Jeg skulle bare lige have luft fra det hele, så kan jeg forhålig sove de der 4-5 timer før vi skal op igen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er træt af det hele! Langt
  • #1   8. nov 2011 Kan du ikke ride mens din dreng sover i barnevogn??
    Det ville fjerne din dårlige samvittighed lige der
    Bolig kommer lige pludselig så det skal du ikke tænke på
    Penge er jo som de er, det må blive beder med tiden
    Og nyd din dreng og i må have en rigtig god dag d. 20 det er nu en stor dag
    held med det hele
    Annette

• #2   8. nov 2011 stort kram knus
    har skrevet en PB

• #3   8. nov 2011 Kan du ikke få en til at skridte din hest engang imellem? En part, en fra stalden, en veninde eller noget?
    Jeg er selv i pengeproblemer pt. men det er jo slet ikke så slemt som det her. smiley Jeg bor stadig hjemme, har ingen udgifter udover hesten, så det er til at overkomme. smiley

Men pt. har jeg 50 kr, fordi opstaldningen har taget resten. smiley får 1000 kr i løn her d. 10. og så får jeg SU sidst i måneden - de penge skal så gå til opstaldning igen, og så har jeg ca. 500 kr. til hele december måned..:-)
    tiderne er hårde lige for tiden, men jeg håber det snart vender! smiley

- nu ved jeg ikke hvordan dine forældre er, men kan de ikke hjælpe med at passe din søn, når du skal ride? Og hvis det var, så ville mine forældre ihvertfald godt hjælpe mig økonomisk hvis jeg var i store problemer - kan de ikke låne jer lidt penge, som de kan få tilbage når der er lidt højvande i pengepungen igen? smiley

• #5   8. nov 2011 lyder ikke til jeres økonomi er til hest og tiden slet ikke, det er blevet en sur øv pligt, som tærer på både tid og penge. det er ikke fair mod dog selv eller hest som jeg læser det. er selv sat til 1 dec. men har dog en ung part der passertale rider ham billigt, og har råd til at betale for fuldpas da jeg og kæresten har fast job. Så om hesten skal have fred, eller du finder en ny ejer der vil overtage den! er op til dig, men der hvor du står ser jeg som den eneste løsning for jeres familie. i skal jo også vider på et tidspunkt, og de penge det koster at have hest, burde i jo kunne spare sammen, til netop at finde jeres eget.
    Måske der en gang i fremtiden igen blir råd til hest. Men som det er nu, tror jeg du vil være 1000gange gladere for at have part. og kun komme 1-2 gange og ikke skulle tage stilling til ting vedrørende hesten, og hver ting man tager stilling til koster penge. Om det er smed udstyr ekstra foder. dækken der i stykker alt koster, og ja for dig selv og familiens skyld kom ud af det så hurtigt du kan.

Håber du finder en god løsning v. h Tina

• #6   8. nov 2011 Livet er ikke altid nemt... Hvis jeg havde sådan en lille baby, ville jeg ikke mene jeg kunne ride. Mine børn er nu 7 og 9, og jeg syntes stadig jeg vil bruge mere tid på dem end på at ride.
    Når din barsel slutter, og du skal ud og arbejde/studere vil tiden være endnu mere knap. Så muligheden kunne være at finde en passer eller låne din hest ud. Der er rigtig mange der sætter heste/ridning på pause når de får børn. Det er et fuldtidsjob i sig selv at være mor. Og det er ærgeligt hvis det bliver en sur pligt at have hest oveni, så hellere pause det, og vent nogle år med hestelivet igen..

• #7   8. nov 2011 Puha, der gik ikke længe efter jeg havde skrevet alt dette at jeg kunne gå i seng og sove de par timer. smiley

Hesten(Rastell på min profil) står hos de gamle = ingen opstaldings pris eller noget. Det eneste der koster penge hos ham lige pt er hans dyrlæge regninger omkring spatten. smiley

Jeg kan ikke lade ham sove i barnevognen mens jeg rider, da den nærmest bane ligger en lille km fra hvor vi bor. Og pt rider vi tur.
    Min kære højt elsket mor passer ham osse nogen dage, så jeg kan komme ud og ride.

Part den har vi ledt efter længe og har muligvis osse fundet en. smiley Hun skal lige ud og prøve ham nogle flere gange før vi er sikre på dette. smiley

Mine forældre de hjælper ´lige så snart vi siger til. Så det er der slet ingen problemer i. smiley

Hesten skulle osse været lånt ud, og det var han osse. Men da låner lige pudselig ikke kunne overskue noget, ikke havde råd osv kom han hjem efter en uge. smiley

Hvis han skulle sælges eller lånes ud igen, hvem gider så og købe/låne en med spat? Der er igang med genoptræning, ikke ret mange nok ingen.

Jeg ville nok have tid til både hest og baby, hvis jeg kaster ham i hovedet på min mor lige så snart hun kom hjem fra arbejde, eller efter vi havde spist. Men jeg kan ikke få mig selv til at smide ham i hovedet på hende hver dag. Og hesten tager heller ikke skade af ikke og komme ud og ride en tur hver dag.

• #8   8. nov 2011 stald Landlyst S

Den ann du har skrevet på, på min profil er som sagt ikke min hest. Men min søster som jeg hjælper med at sælge. smiley

• #10   8. nov 2011 Det handler om at priotere og så må man indse man ikke kan få alt.

Jeg ville finde en der vil hjælpe med genoptræningen af din hest. Men jeg vil mene du skulle overveje evt sælg hesten eller aflive den. For du får ikke mere tid hesten. Og dyrlægen bliver ikke billigere.

Men angående penge til dåben, jamen så må man bare priotere. Hvis man ikke har penge til det, så behøver man nok ikke så meget nyt tøj, da dette er matrialistisk. Og med mad kan man godt bikse noget sammen for billige penge. man behøver jo ikke det dyre catering.

Du bliver nød til at sæt dig ned og se hvad er nødvendigt og hvad er ikke.

• #11   8. nov 2011 Det er da super dejligt at dine forældre kan hjælpe, og hesten kan stå der smiley
    Tænkte lidt på om det ikke er tidligt den skal genoptrænes, jeg har ikke så meget forstand på spat, men mener bare de skal ha ridepause i en del måneder. For så umidlbart vil jeg ikke mene det gør noget du ikke har så meget tid til at ride smiley

• #12   8. nov 2011 Ja, det er dejligt. smiley
    Jeg påskønner virkelig min mor og stedfar at vi kan bo hos dem og hesten kan stå hos dem, sammen med deres. smiley

Som du selv siger vil jeg osse mene at de skulle stå lidt længere tid. Men han er rengående selv efter de tosser rundt, bukker joder fra den ene ende af folden til den anden osv osv. Så jeg stoler på min dyrlæge. smiley

Kommentér på:
Jeg er træt af det hele! Langt

Annonce