{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Hvad gør man når fremtiden er uvis .. {{forumTopicSubject}}

Måske en lidt mærkelig overskrift, for fremtiden er vel altid uvis .. Men i den her sammenhæng drejer det sig om min hests fremtid.'¨

Hun har i 3½ uge stået med seneskedehindebetændelse, og jeg har hver dag været for at lægge varmebandage, gå de sølle 10 min som hun måtte bevæge sig, ordne så hun altså stod godt og generelt gjort alt hvad jeg kunne, for at hun skulle have det bedste muligt. Hun har været rigtig stresset og umuligt fordi hun står inde, og det skære virkelig i mit hjerte, at se hende så frustreret.

Igår fik jeg så at vide, at jeg ikke skal regne med at hun bliver ridehest igen, maks hyggehest til en tur indimellem, når betændelsen ikke er i udbrud .. Jeg blev selvfølgelig rigtig rigtig ked af det, men jeg ønsker kun at min hest kommer til at gå uden smerter, og kan komme på fold som alle andre heste. Men ikke engang det er sikkert .. Så har jeg en valgmulighed der hedder at hun kan få binyre barkomon, men det er noget skide giftigt stads, der kan give sørgelig bivirkninger - og er det noget man vil tilbyde sin bedste ven? Jeg føler ikke rigtig for det.

Jeg ved ikke hvad jeg skal fra nu af. Frida står inde og kede sig, er frustreret over at hun ikke må komme ud, og jeg kan ikke gøre noget. Jeg har prøvet at aktivere hende selvom hun står stille, det hjælper ikke .. Jeg sidder i flere minutter om dagen og glor på hævelsen på hendes ben, i håb om at den på magisk vis forsvinder så hun kan komme på fold, men om igen er jeg bange for at lukke hende på fold, af frygt for at det skulle bryde voldsomt op igen.

Jeg vil ikke rigtig noget med det her emne, havde bare lige brug for at få det hele ud .. Frida har aldrig været syg før, og det her forløb tager bare så sindsygt hårdt på mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør man når fremtiden er uvis ..
  • #1   7. nov 2011 Ja, desværre ville jeg nok også aflive. Hvis hun kan komme på fold uden smerter er det en anden sag. Men et liv i en boks er sq ikke meget ved smiley

Mht binyrebak ville jeg heller ikke gøre det - er vist også noget med, at de kun må få det i begrænsede mængder - hvad så når den periode er slut?

Sikke en frygtelig situation for dig.

• #2   7. nov 2011 Jeg kan godt forstå, du er frustreret og ked af det. Det er SÅ frustrerende at stå i sådan en situation. Min hest har haft seneskedehindebetændelse, før jeg fik hende, men kom sig over det, og har ingen problemer haft efterfølgende. Håber din hest klarer den, og bliver ridehest igen.

• #3   7. nov 2011 binyrebarkhormon er normalt at bruge til sådanne slags skader..
    Alt medicin kan være farligt, men er det ikke forsøget værd?

Var det min så havde jeg aflivet den. Og ellers vil jeg forsøge med binyrebarkhormon, hvad har du at miste? Hvis ikke den bliver bedre, hvilket det ikke tyder på uden medicin, så skal den jo aflives alligevel.
    Det kunne jo ske, at det kunne gøre en kæmpe forskel for hesten.

• #4   7. nov 2011 min fik også binyrebarkhormon mod betændelse det ville jeg ikke betænke mig i hvis det kunne have en god effekt.

Men var det min havde jeg forsøgt mig med binyrebarkhormon og ellers ville jeg aflive. Jeg har det med dyr at hvis man ikke har gang i en behandling der har stor mulighed for at munde ud i et rask dyr ( i den forstand at den ikke vil have smerter i tide og utide) så skylder man den fred. Den kan jo ikke selv vælge.

Men er der håb( binyrebarkhormon) havde jeg lige givet det en chance..

• #5   7. nov 2011 Selvfølgelig bliver der overvejet aflivning, hvis hun ikke kan komme til at gå uden smerter, men dyrlægen har sagt at jeg skal give det en måneds tid (der er gået 2 uger fra hans sidste besøg), og derefter skal jeg overveje medicin. Hvis der ikke er noget der virker, giver jeg hende chancen, og lader hende komme på fold mere eller mindre normalt, og hvis hun kan gå der uden at have smerter, er det jo kun kosmetisk, at hendes forben er en smule hævet. Hun skal bare kunne komme på fold uden smerter, så er jeg ligeglad med at betale 1150,- om måneden ..

Jeg er ikke så vild med tanken om medicin, fordi det har så mange bivirkninger, og jeg vil helst ikke at hun skal gennemgå et forfærdeligt forløb, for derefter bare at blive aflivet.

• #6   5. nov 2013 hvordan er det gået med din hest ? min har nemlig lige fået dianogsen idag, efter at have ståt halt i 3 uger

• #7   5. nov 2013 Forsøg behandling med binyrebarkhormon smiley

Hvis det kan hjælpe så gør det.

Hvis der ingen effekt er så afliv hvis den ik blir bedre.

• #8   5. nov 2013 Min stod på stald i nok 3 måneder med træktur 10-15 min om dagen + en pencilin kur. Derefter kom hun på sygefold alene hvor hun ikke kunne løbe frem og tilbage. hun havde varme/staldbandager på når hun stod i boks

Efter et halvt års tid senere var hun klar igen, og hun har ikke haft problemer siden overhovedet. Jeg nægtede behandling med bynyrebarkomon, giftige skidt, og min dyrlæge pressede overhovedet ikke på med det.

• #9   5. nov 2013 Og hvor er det egentlig skræmmende at sidde og læse det her gamle indlæg og se hvordan næsten alle ''opfordre'' til aflivning. Hesten har ikke haft problemer siden, tænk hvis jeg bare havde aflivet hende.

Kommentér på:
Hvad gør man når fremtiden er uvis ..

Annonce